ביהמ"ש לענייני משפחה בקריות, נענה לבקשה יוצאת דופן להפחתת תשלום דמי מזונות שהגיש תושב הצפון באמצעות ב"כ עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה ופסק כי, ככל שהקטינה לא תשתף פעולה ולא תגיע למפגשים עם האב, בתמיכתה של האם, יופחת סך של 500 ₪ ממזונות הקטינה בגין כל מפגש

כלים

סנקציה כספית. תושב הצפון סובל במשך כשנתיים מניכור של בתו כלפיו, המסרבת להיפגש עימו. ביהמ"ש לענייני משפחה בקריות, מינה לבקשתו של ב"כ של האב, עו"ד גיא אופיר, מומחה לחידוש הקשר והעמקתו בין הבת לאב, אך זה קבע בתסקיר שהגיש לביהמ"ש, כי לאם חלק נכבד בקשר הרעוע בין הבת לאב, והיא במעשה ובמחדל תומכת ומעודדת את התנכרותה לאב.

האב, אשר משווע לחידוש הקשר עם בתו, פנה באמצעות עו"ד גיא אופיר לביהמ"ש, בבקשה להטיל על האם סנקציות כספיות שירתיעו אותה מלהמשיך ולחבל בקשר עם הבת וכאמור, ביהמ"ש נענה לבקשתו וקבע כי, התנהלות הילדה נובעת כתוצאה מהסתה של האם ובתמיכתה בלהימנע ממפגשים עם האב ופסק כי ככל שהקטינה לא תשתף פעולה ולא תגיע למפגשים עם האב, יופחת כאמור סך של 500 ₪ ממזונות הקטינה בגין כל מפגש.

ב"כ של האב עו"ד גיא אופיר אמר השבוע, "פסיקתו יוצאת הדופן של ביהמ"ש לענייני משפחה מהווה תמרור אזהרה למי מבני זוג המצויים בהליכי גירושין או שכבר התגרשו מלנסות ולהשפיע על ילדיהם לגלות ניכור כלפי אחד מההורים".