חברת נתיבי ישראל: נפתח לתנועה שלב א' בפרויקט חיבור כביש 9 החדש לכביש 6 במחלף באקה. הגשר הצפוני שנפתח לתנועה מאפשר חיבור ישיר ונוח בין חדרה ויישובי עמק חפר לכביש 6. הפרויקט בהשקעה כוללת של כ- 135 מיליון שקל

כלים

נפתח לתנועה שלב א' בפרויקט לחיבור כביש מס' 9 לכביש מס' 6- מחלף באקה. עלות כוללת של הפרויקט כ- 135 מיליון שקל. הפרויקט כולל הקמת שני גשרים מעל כביש מס' 581, כאשר כחלק משלב א' נפתח לתנועה הגשר הצפוני במתכונת זמנית של כביש חד מסלולי דו סיטרי.

בשלב ב' של הפרויקט, הצפוי בעוד מספר חודשים, יפתח לתנועה הגשר הדרומי במערכת הגשרים.

במתכונת הסופית ייפתח הכביש לתנועה על גבי שני הגשרים אשר יאפשרו תנועה בטוחה בכביש דו מסלולי דו נתיבי לכל כיוון. מטרת הפרויקט הינה חיבורו של כביש מס' 9 החדש, שנפתח לתנועה לפני כשנה וחצי ומהווה עורק ראשי חשוב בוויסות והקלה על גודש התנועה, בין כבישי האורך 4 , לכביש 6 במחלף באקה.

כבר עם פתיחתו של שלב א' מורגשת הקלה בעומס, לאור החיבור המהיר, הנוח והבטיחותי לכביש מס' 6 מכיוון חדרה ויישובי עמק חפר, דרך כביש מס' 581.

במסגרת הפרויקט מוקמת מערכת של שני גשרים מקבילים אשר יהוו המשך לכביש מס' 9. הגשרים מתנשאים לגובה של כ- 6 מטרים מעל רצועת המוביל הארצי וכביש מס' 581, באורך של כ- 62 מטרים ורוחב של כ- 15 מטרים כל גשר.

בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי מדובר במבצע הנדסי מורכב להקמת מערכת הגשרים שתוכננו ונבנו על פי שיטת הביצוע המורכבת "גשר יצוק במקום". כמו כן, גשרים אלו הוקמו באופן תמיכה שונה וייחודי- באמצעות ניצב אחד בלבד, בכל אחד מצידי הגשר ולא באמצעות מספר ניצבים כפי שנהוג בגשרים אחרים. המרחק בין הניצבים עומד על כ- 62 מטרים.

הפרויקט כולל סלילתם של כ-2.5 ק"מ של כביש חדש, כולל הרחבה והסדרה של קטע כביש מס' 581 העובר תחת מערכת הגשרים. כמו כן, יוסדרו מעגל תנועה וצומת מרומזר בחיבור של כביש מס' 581 עם כביש מס' 9.

מעבר לחשיבותו של הפרויקט בשדרוג הכבישים, הקמת הגשרים ויצירת עורק ראשי מהיר ובטוח בין כביש מס' 9 לכביש מס' 6, נערכו במסגרת הפרויקט פעולות נרחבות לשיקום של ערכי טבע לאורך התוואי הכוללות פיתוח נופי וסביבתי והקמת מעבר תת קרקעי בטיחותי לחקלאים, כאשר בזמן העבודות בפרויקט תואמו דרכים זמניות למעברי חקלאים, על מנת שיוכלו לעבד את השדות.

בנוסף, נבנה מעבר תת קרקעי לבעלי חיים שיאפשר מעבר בטוח לבעלי חיים רבים להגיע מקצהו של הכביש לקצהו השני ללא מגע ישיר עם כלי הרכב. בנוסף, טופלו מעבירי מים שיאפשרו ניקוז יעיל ומרבי של מי הגשמים ופיתוח נופי נרחב. בפרויקט נעשה שימוש בכ- 500 אלף קוב של אדמה מחומר ממוחזר.

חיבור הפרויקט למחלף באקה נעשה בתיאום עם חברת חוצה ישראל – כביש מס' 6.