המכה מספר אחת ב"עשר המכות" של היום היא ללא ספק השמנה. כולם סובלים ממנה – גברים, נשים, ילדים, וגם בעלי החיים שלהם. בין 25% ל-40% מהחתולים שמבקרים אצל הוטרינר עונים על ההגדרה של "שמנים". לא מלאים, "שמנים", כאלה שסובלים מעודף משקל רציני.

כלים

זה אולי חמוד להתכרבל עם חתול שמן, אבל זה ממש לא בריא. חתול שמן יכול לסבול מהמון בעיות: בעיות לב, בעיות מפרקים ותנועה, כבד שומני, קוצר נשימה ועוד שלל צרות רפואיות שרק מלשמוע עליהן אפשר לפתח התקף חרדה אם במקרה החתול שלכם הוא גם חתול שמן.

עכשיו, אתם בטח אוהבים את החתול שלכם, ואתם רוצים שהוא ייבדה לחיים ארוכים, גם אם זה בא על חשבון ההתכרבלות שלכם אתו, נכון?ואתם בטח תוהים, אם כך, איזה אוכל לחתולים מתאים לו? ואיך להאכיל אותו?

הכול מתחיל ונגמר בשינוי דפוסי האכילה של החתול ובסוג האוכל שנותנים לו. הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לחתול שלכם להצליח במקום שבו רוב בני האדם נכשלים – דיאטה.

1. אוכל לחתולים דיאטטי – החתול שלכם צריך מזון מיוחד להורדת משקל. כזה שמפחית את רמות השומן בגוף ומנגד גם שומר על המסה השרירית שלו. זה צריך להיות מזון מופחת בקלוריות ודל שומן, כזה שמכיל חלבון איכותי מהחי עם נעכלות ברמה של 95%, בעל רמת סיבים מאוזנת, מכיל רמות גבוהות של ויטמין A כי זה ויטמין שמסייע בשריפה של שומן רע, וגם רמות גבוהות של L-Carnitine. חשוב גם שהמזון יכלול חומצות שומן קריטיות ביחס נכון כדי לשמור על הבריאות והחיוניות של מערכת העיכול וגם של העור הפרווה. כדאי להתייעץ בחנות החיות איזה אוכל מתאים לטובת דיאטה של חתול.

2. התייעצות עם הווטרינר – עם חתול הסובל מעודף משקל כדאי לפנות אל הווטרינר. קודם כל, חשוב שהווטרינר יבדוק שאין לחתול בעיות בריאותיות נוספות כתוצאה מעודף המשקל. דבר נוסף, ווטרינר יוכל לבנות לכם תכנית הדרגתית ומובנית להורדה במשקל של החתול, כולל לייעץ לכם על מזון רפואי ואיכותי מתאים. ההורדה במשקל צריכה להיות הדרגתית – לא יותר מאחוז אחד ממשקלו של החתול מדי שבוע. ירידה באחוזים גבוהים יותר עלולה להוביל לאובדן משמעותי של מסת שריר ולתחושה של רעב בקרב החתול. שלא לדבר על זה שדיאטה מהירה מדיי עלולה חס וחלילה לגרום לתסמונת שנקראת "הכבד השומני", ואת זה אתם ממש לא רוצים בשביל החתול שלכם.

3. זה לא רק ספורט – החתול שלכם כל היום רובץ ומתכרבל? הגיע הזמן לשנות את זה! פעילות גופנית תשרוף אצלו 30% מהקלוריות וזה מצוין. בטבע החתול צד, בבית הוא מבלה רוב הזמן בשינה. שחקו אתו ועודדו אותו לרוץ, לקפוץ. תעשו את זה רק באופן הדרגתי – בהתחלה 2-3 דקות ביום ובהמשך עד להגעה ל-10 דקות ברצף פעמים מדי יום.