פיקוח על עברייני פסולת: נתפסו והוחרמו מעל 300 רכבים שהבריחו פסולת לא חוקית לאיו"ש בשנתיים האחרונות. יחידת דוד של המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם יחידת הפיקוח של המינהל האזרחי תפסו והחרימו מעל 300 רכבים שהובילו פסולת לא חוקית מסוגים שונים לאיו"ש ובהן גזרי עץ למפחמות וחומרים שעלולים לשמש לייצור חומר נפץ בשנתיים האחרונות • במבצע לילי שנערך הלילה נתפסו 3 משאיות הנושאות פסולת אלקטרונית לחברון בכמות של כ-100 טון • העברת הפסולת לשטחים והשלכת גורמות לזיהום מי תהום, זיהום קרקע ושריפות לא מבוקרות המהוות מטרד ליישובים ישראלים סמוכים

במבצע משותף של יחידת דוד של המשרד להגנת הסביבה והמינהל האזרחי ויחידת הפיקוח של המינהל האזרחי, נתפסו בליל ה- 22/12 שלוש משאיות שניסו להבריח פסולת אלקטרונית בצורה לא חוקית מישראל לשטחי יהודה ושומרון.

מתחילת פעילות היחידה נתפסו והוחרמו כ- 300 רכבים בהם משאיות שהעבירו פסולת לא חוקית פסולת גזרי עץ למפחמות וחומרים דו שימושיים מסוגים שונים לשטחי איו"ש במטרהלהימנע מהטמנתו בישראל ומתשלומי היטלי ההטמנה ומפעלי המיון המתלווים לכך.

ההשלכות הסביבתיות של העברת הפסולת הינן חמורות, וכוללות הטמנה בצורה בלתי חוקית, זיהום מי תהום, זיהום קרקע ושריפות פסולת לא מבוקרות המהוות מטרד ליישובים ישראלים הסמוכים. לפני כשבועיים נתפסו על ידי יחידת דוד כ-7 כלי רכב בניסיון להבריח פסולת לאיו"ש. המשאיות שנתפסו הוחרמו, והנהגים זומנו לשימוע במשרדי קמ"ט איכות הסביבה ביהודה ושומרון, ועלולים לעמוד בפני שלילת היתרי העברת הפסולת ובמקרים מסוימים אף בהגשת תלונה נגדם במשטרה.

יחידת דוד הוקמה בשנת 2013, מתוך צורך בפיקוח על מעבר פסולת מסוגים שונים במעברים בין ישראל ליהודה ושומרון. בכל יום נבדקים עשרות כלי רכב כדי למנוע ניסיונות להעברת פסולת גזרי עץ למפחמות וחומרים דו שימושיים בצורה בלתי חוקית וללא היתר תקף. דרכי הפעולה של היחידה כוללים בין היתר בדיקה קפדנית במעברים, מעקב מודיעיני ופעילויות סמויות במטרה לאתר מבריחי פסולת.

היחידה עוסקת במניעת מעברי פסולת לאיו"ש ללא היתר ועידוד טיפול מסודר בפסולת בתוך תחומי ישראל במתקנים ותחנות מעבר מורשים.