נשיא המדינה ורעייתו ערכו הבוקר קבלת פנים ממלכתית לנשיא אוקראינה ורעייתו המבקרים בישראל. נשיא המדינה: "ישראל ואוקראינה נהנות היום משיתוף פעולה מצוין בחינוך, רפואה, תרבות, מסחר וכלכלה וקשר זה יוסיף ויתחזק בעתיד". נשיא אוקראינה: "אוקראינה עומדת לצד ישראל"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, הגברת נחמה ריבלין, ערכו הבוקר קבלת פנים ממלכתית לנשיא אוקראינה, מר פטרו פורושנקו Mr. Petro Poroshenko, ורעייתו מרינה פורושנקו Mrs. Maryna Poroshenko, המבקרים בישראל.

נשיא אוקראינה ורעייתו התקבלו בטקס ממלכתי במהלכו הושמעו המנוני שתי המדינות, לאחריהם סקרו הנשיאים את משמר הכבוד הצה"לי. בסיום הסקירה חתם הנשיא האוקראיני בספר האורחים, אחריה נשאו שני הנשיאים הצהרות משותפות.

"לעם היהודי היסטוריה ארוכה השזורה באוקראינה, בקייב, באודסה, בלבוב- ואפילו במחוזות הדמיון של הסופר 'שלום עליכם', בעיר הקטנה אנטבקה", אמר הנשיא והוסיף: "חיים שלמים אשר כמעט נמחקו בידי הנאצים שעשו כל שביכולתם להשמיד את החיים היהודים והעם היהודי. איננו שוכחים כי למרות זאת, מהערים היפות והגדולות הללו, הגיעו זרעי התקווה אשר החיו מחדש את העצמאות היהודית".

הנשיא הודה לנשיא אוקראינה על החזרתם של ספרי תורה וחפצים יהודים נוספים אשר נלקחו במהלך השואה ואמר: "זהו סימן ליחסינו הטובים ומעשה זה צריך להיות רק צעד אחד לקידום וחיזוק הקשרים בנינו. עתידנו תלוי בנו, בלימוד לקחי העבר, ועלינו לגנות יחד שנאה וגזענות בכל צורה שתהיה. ישראל ואוקראינה נהנות משיתוף פעולה מצוין בחינוך, רפואה, תרבות, מסחר וכלכלה וקשר זה יוסיף ויתחזק בעתיד". הנשיא סיים את נאומו בתקווה להמשך שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים למען עתיד טוב יותר.

נשיא אוקראינה פתח את נאומו בהבעת תודה על קבלת הפנים והאירוח החם ואמר: "הגעתי כנשיא של מדינה, אשר בכל יום נאבקת מחדש על עצמאותה, ריבונותה, ושלמותה הטריטוריאלית. על אף השוני יש דמיון בין מדינותינו, שתי המדינות ניבנו כנגד מציאות אזורית סוערת, ושתיהן נמצאות תחת מתקפות טרור בלתי פוסקות. בימים אלו אנו מתמודדים באוקראינה עם אתגרים אלו , ואתם מתמודדים עמם מספר שנים".

נשיא אוקראינה שיבח את הישגי מדינת ישראל לאורך השנים ואמר: "תמיד הערכתי את האמונה והנחישות של העם בישראל, ואנו יכולים ללמוד רבות מהאומץ והפטריוטיות הישראלים, ומהדרך בה העם היהודי בנה את מדינתו. מאמצים כבירים נעשו בכדי לקומם את מדינתכם מהאפר, ולהצלת התרבות והמסורות. מאז קבלת העצמאות, עמדה ישראל מול איומים צבאיים אדירים, ולמרות זאת, רשמתם הישגים מדהימים. הצלחתם להניף את מדינתכם גבוה בכל הקשור למדע, כלכלה, וכוחות ביטחוניים. מדינתכם מאוחדת, ואוקראינה נמצאת על מסלול דומה בדרך לאותה הנקודה. אני רואה בביקורי לישראל הזדמנות להעמיק את הקשרים הבלתי ניתנים להפרדה בין מדינותינו, ולדון אתך, כבוד הנשיא, על האתגרים הניצבים בפנינו והדרכים להתגבר עליהם בדרך משותפת. הידע שלך והניסיון שלך חשובים לנו מאד".

"אוקראינה עומדת לצד ישראל", אמר נשיא אוקראינה בסיום דבריו והזמין את נשיא המדינה לביקור במדינתו בתחילת השנה הבאה.