ארגון רוטרי העניק בסוף השבוע שעבר את מגן הסובלנות ליו"ר "קשת", יוסי פיטוסי מעכו. פיטוסי, פעיל בארגון רוטרי ונשיא הארגון לשעבר בסניף המקומי קיבל את המגן במסגרת פעילותו לדו קיום ולקירוב לבבות בין יהודים וערבים בעיר

כלים

בנימוקי מועדון רוטרי להענקת המגן צויין: "פיטוסי הוא אחד מעמודי התווך של הפעילות החברתית ציבורית בעכו. במסגרת זו, הוא פעיל בקיום דיאלוג תרבותי חברתי וקהילתי, בקירוב לבבות בין תושבי העיר עכו והאזור ככלל, וביצירת מרחב ציבורי סובלני. מזה שנים רבות שפיטוסי פועל לגישור בין ערבים ליהודים וליצירת מרחב ציבורי סובלני שמקיים דו שיח פורה וחיובי".

ראש העיר עכו שמעון לנקרי בירך את פיטוסי על קבלת מגן הסובלנות ואמר: "פעילותו החברתית של פיטוסי, במיוחד בתחום החיים המשותפים בעיר היא כה רבה ומבורכת, כך שאין ראוי וטוב ממנו לקבל את מגן הסובלנות. אני שמח שפיטוסי הפך בעיני רבים לסמל לדו קיום".

לפיטוסי נזקפים קידום פעילויות שונות כמו אירוח אושפיזין בסוכת רב העיר עכו בחג הסוכות, ביקורי גומלין בחגי המוסלמים והנוצרים והשתתפות בחג אלנורוז של העדה הבהאית.

"פיטוסי לא רק שהוא חבר מועדון רוטרי, הוא ייסד את קבוצת קשת לחיים משותפים בעכו, והוא פעיל מרכזי בקבוצה זו", אמר נשיא מועדון רוטרי, השופט מוחמד עלי שהמליץ עליו בחום לקבל את מגן הסובלנות, "בקבוצה זו חברים ערבים ויהודים, והיא מקיימת פעילות ציבורית בתחום החיים המשותפים. כמו כן, ייסד פיטוסי את פעילות 'שבתרבות' במועדון 'הג'אם' בעכו. אין לך פעילות ציבורית בעכו, שמר פיטוסי אין לו יד בה".