אות הצטיינות הוענק בסוף השבוע שעבר לעיריית עכו במסגרת תחרות מצטייני המחשוב IT Awards 2015 של "אנשים ומחשבים". אות ההצטיינות ניתן לעירייה על פרויקט השליטה והבקרה (שו"ב) שהחל לפעול בימים אלה במוקד העירוני. הפרויקט הוגש לוועדת התחרות על ידי מנהל מערכות המידע של עיריית עכו, ניר הלפרין במסגרת קטגוריית פרויקטים מיוחדים.

כלים

הפרויקט שפותח על ידי חברת Mprest - חברת הבת של רפאל המתמחה בפיתוח מערכת כיפת ברזל, נועד לסייע בניהול של כלל גורמי העירייה בשגרה וחירום, יצירת תמונת מצב עירונית כוללת בכל זמן נתון ומיצוי כלל המערכות הקיימות בעירייה.

המערכת החדשה שהוטמעה בימים אלה במוקד העירוני מחברת את כלל מערכות העירייה השונות – CRM עירוני, מצלמות, אזעקות, לחצן מצוקה סלולארי, איכון רכבי עירייה ופקחים ומיפוי כולל כל שכבות ההנדסה למערכת אחת.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי אמר, כי ייחודיות הפרויקט שנמצא בימים אלה בשלבי פיילוט בעירייה, באה לידי ביטוי באופן שבו מערכת השליטה והבקרה (שו"ב) מאפשרת לשמור על המשך רציפות תפקודית ולהציג תמונה עדכנית אחידה בכל זמן נתון. המערכת מסייעת למוקדן להזניק את כל הכוחות לאירוע ולתת תמונת מצב לבעלי התפקידים בעירייה. כמו כן, המערכת עובדת בשגרה ובחרום ובמעבר שוטף ביניהם על פי החלטה של העירייה.

בנימוקי הזכייה נכתב: "הקמת מערכת אחת אינטגרטיבית המתאימה לשגרה ולחירום, יוצרת תמונת מצב עירונית בכל זמן. המערכת כוללת תהליכי עבודה אוטומטיים, המייצרים לתושב מוקד אחד – אליו הוא פונה בכל הקשור לביטחון העירוני. המערכת תורמת לשיפור איכות החיים והביטחון בעיר".

טקס הענקת אות ההצטיינות נערך בראשון לציון בהשתתפות מאות מנהלי מערכות מידע, אנשי אבטחת מידע ומנכ"לים של ספקיות המחשוב בארץ. בין מקבלי האותות שהשתתפו בתחרות נמנים ארגונים כמו צה"ל, בנק ישראל והמכללה הלאומית לשוטרים.

צוות השיפוט בתחרות כלל בין השאר את עו"ד אביב אילון, היו"ר והיועץ המשפטי; אבי עסיס, מנכ"ל WideLink; אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט; אלדד גפן, יזם ומנכ"ל אסטרטגיה במזומן; ד"ר אלי וינטראוב, מרצה וחוקר במכללת אפקה להנדסה; אריה עמית, מנכ"ל I-AMIT; ברנרדו טאוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות והמחשוב של תקשוב; גדי דודיאן, סמנכ"ל המחשוב והטכנולוגיה של בנק יהב; גדעון כהן, מנהל שותף באסטרטגיות לקוח YCG.