פלישה לאדמות המדינה בשכונת כפר רשף בהרצליה פונתה במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בליווי המשטרה והשיטור העירוני. הפולש, אפרים סילבר, השתלט על שטח של כ- 2,200 מ"ר בבעלות המדינה עליו הקים מתחם בלתי חוקי שכלל קיוסק, מבנה מגורים ופינת ישיבה, כאשר הוא משתמש לצרכיו האישיים בקרקע הציבורית שכלל לא הוקצתה לו

פינוי מסיג גבול בהרצליה. צילום: רשות מקרקעי ישראל
פינוי מסיג גבול בהרצליה. צילום: רשות מקרקעי ישראל

הפלישה לקרקעות המדינה התגלתה במסגרת הפעילות השוטפת שמנהלת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין על אדמות המדינה. הפולש, אפרים סילבר, אסיר משוחרר, הקים על קרקעות המדינה מתחם ובו קיוסק בלתי חוקי ומבנה למגוריו, לרבות חצר ופינת ישיבה, כל זאת על שטח של כ- 2,200 מ"ר, ללא היתר ובניגוד לחוק.

המפקחים הזהירו את הפולש כי אם לא יפנה את המכולה בעצמו, הוא יפונה מהשטח לפי החוק ותוגש נגדו תלונה למשטרה ואף תביעה כספית, בה יידרש להשיב לקופה הציבורית את עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות האבטחה, כוח האדם והפעלת הציוד המכני.

לאחר שהפולש לא נשמע להתראות ולא פינה בעצמו את הקרקע, מסרו לו מפקחי רשות מקרקעי ישראל צו סילוק פולשים המורה לו לפנות את הקרקע. במקביל הגישו נגדו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה במשטרת גלילות, על עבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

בשבוע שעבר הגיעו מפקחי רמ"י למקום בליווי משטרה ושיטור עירוני, פינו את הבנייה מהשטח והשיבו את הקרקע למצבה הקודם ולמאגר הקרקעות הציבורי. הפסולת הרבה שהצטברה במקום הועברה להטמנה באתר מורשה והציוד נלקח לאחסנה.

"הקרקעות הציבוריות אינן הפקר ולא נאפשר לאיש להשתלט עליהן בניגוד לחוק, אנו פועלים בנחישות למנוע את תפיסתן של אדמות הציבור ע"י פולשים ומסיגי גבול. מפקחי רשות מקרקעי ישראל פרוסים בכל הארץ ופועלים במסירות לפינוי פולשים מאדמות מדינה בערך מצטבר של מיליארדי שקלים בשנה", אמר עמיר גילת, מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל.