כלים

דאג אלין, האיש שאחראי על הלהיט של HBO התארח בכנס "סלקום מדיה" שהתקיים בתל-אביב ודיבר על הקשר שבין טלוויזיה לבין טכנולוגיה וגם על האפשרות לצלם סרט בישראל

דאג אלין

דאג אלין, היוצר והמפיק של סדרת הפמליה של HBO, התארח בכנס "סלקום מדיה" שהתקיים היום בתל-אביב ונשאל על הקשר שבין עולם התוכן הטלוויזיוני לבין עולם הטכנולוגיה.

"אני אוהב גדג'טים ואלקטרוניקה," הודה אלין, "אבל כל כך הרבה השתנה בעשר השנים מאז שהתחלנו לצלם את הפמליה. לדוגמא, רק אחרי שתי עונות התחלנו לצלם במסך רחב וחשבתי שהמסכים בבית רק הולכים לגדול ולגדול. ועכשיו הכל מתכווץ חזרה כי אנשים צופים באייפד ובאייפונים."

אלין נשאל לגבי המעבר לשימוש בסמארטפונים וטאבלטים ועל ההשפעה של זה על צריכת התוכן ועל ייצורו. "אולי נעבור לצלם אחרת, כי נרצה להתאים את זה לסלולרי," אמר. "העניין הוא שאף אחד לא יודע איזה גדג'ט ימציאו בעוד כמה שנים. בהקשר זה, מעניין להסתכל על הדור הצעיר שרואים היום הכל בסלולרי שלהם."

ש: אז אין משמעות לרייטינג?

אלין: "כשהפמליה התחילה, הרייטינג היה נמוך מזה של "סקס והעיר הגדולה", למשל. הסברתי להנהלת HBO שהקהל של "הפמליה" מורכב מצעירים בני 18, שרואים את הסדרה באינטרנט, בגלל זה הם לא כלולים ברייטינג.

ש: מה אתה חושב על המהלך האחרון של יוטיוב עם הערוצים החדשים?

אלין: "אני חושב שזה מצויין. אני חושב שבחברה שיש לה הפרעת קשב וריכוז, הרבה יותר הגיוני לראות דברים של 30 שניות במקום שעתיים וחצי." לדבריו, העובדה הזו צפויה להשפיע גם על התוכן. "רמת הריכוז של הדור הצעיר הולכת ויורדת ואני חושב שזה ישפיע," הוסיף.

אלין, שביקר בישראל לפני 30 שנה לרגל בר המצווה שלו, גם שיתף את הקהל בחוויות מהביקור הנוכחי. "פגשתי אתמול את בר רפאלי ונועה תשבי. בכל מקום במדינה הזאת יש נשים יפות."

לקראת סיום, סיפר אלין על תוכניותיו הבאות: "הפיילוטים שאני מצלם נקרא "40", שזה תוכנית כמו "הפמליה" רק שמתרחשת בגיל 40 פלוס. פרוייקט אחר זה פרויקט שמערב את מייק טייסון ונקרא Da Brick."

ש: ומה קורה עם הסרט של הפמליה?

אלין: "אני צריך לכתוב אותו, אז אם למישהו יש רעיונות, הוא מוזמן להציע."

ש: יש סיכוי שתצלם בישראל?

אלין: "בהחלט. הגעתי לפה עם אבא שלי וחשבתי על איזו הזדמנות לסרט. זה בהחלט יקרה יום אחד."