המחאה הפורסות את זרועותיה ברחבי הארץ הביאה את ועדת הכספים של הכנסת להתכנס היום (שני) לדיון דחוף בסוגיית המדיניות הכלכלית והחברתית של הממשלה. הישיבה התקיימה במשרד ראש הממשלה, בהשתתפותם של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וכל חברי ועדת הכספים

כלים

חבר וועדת הכספים ח"כ מגלי והבה ניצל את המעמד והציג בפני ראש הממשלה והנוכחים את מצב הקיפוח המתמשך של המגזר הדרוזי והצ'רקסי בתחום הדיור, האדמות והתקציבים ודרש את ביצועם של השינויים המתחייבים תוך שימת דגש על המדיניות החברתית, שנדרשת להתייצב בראש סדר העדיפויות של הממשלה.

"המדיניות הכלכלית והחברתית בה נוקטת הממשלה כבר שנתיים וחצי מאז הקמתה לא הותירה לציבור ברירה אלא להתקומם ולדרוש לשים את האזרחים בראש סדר עדיפויותיה", אמר ח"כ והבה.

בהמשך דבריו, אמר ח"כ והבה לראש הממשלה כי טרם נמצא פתרון למגזר הדרוזי והצ'רקסי בסוגיית תוכניות המתאר, בעיית החשמל והפשרת שיווק המגרשים בשכונות חיילים משוחררים. לדבריו, זו הפעם השלישית שהוא תוקף את מדיניות הממשלה ואת יחסה המזלזל כלפי בני העדה הדרוזית והצ'רקסית, תוך הצגת בעיותיהם בפני ראש הממשלה, אולם טרם הועבר שקל אחד מהתקציבים הרבים שהובטחו לטובת קידום המגזר.

כמו כן, העלה ח"כ והבה את סוגיית כביש 6 הנסלל על אדמות מנצורה וג'למה, השייכות לבעלי האדמות מעוספיא ודליית אל כרמל והזהיר כי יש למצאו פתרון מיידי שיהיה מקובל על בעלי האדמות, בטרם יהיה מאוחר מדי.

בתגובה, הנחה ראש הממשלה את מנכ"ל משרדו איל גבאי שנכח בדיון, לאתר פתרונות מיידיים לכל הבעיות שהעלה ח"כ והבה ולטפל לאלתר בתקציבים שטרם הועברו למועצות המקומיות במגזר הדרוזי והצ'רקסי.