שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו. אדם שנמצא אשם בעבירה זו חייב לגשת מחדש לבחינת התיאוריה והטסט וכן לעבור בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לאחר תקופת הפסילה. למרבה הצער, אנו רואים עלייה במספר האנשים שבוחרים לנהוג כשהם תחת השפעת סמים. בדומה לנהיגה בשכרות, לנהיגה תחת השפעת סמים עלולות להיות השפעות קטלניות. למרות שזה מאתגר לקבוע את המספר המדויק של תאונות הדרכים הקשורות לסמים, ההערכות מצביעות על כך שכ-44% מהנהגים המעורבים בתאונות קטלניות נמצאו חיוביים לסמים מסוכנים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מהו סם מסוכן?

החומרים המסוכנים הבאים אסורים לשימוש, וכמובן שאסור לנהוג תחת השפעתם: הרואין, חשיש, אקסטזי, מריחואנה, MDMA, LSD, קריסטל, אופיום, מורפיום וכל סם אחר שנאסר להשתמש בו.

נהיגה בהשפעת קנאביס (מריחואנה) למטרות רפואיות: מדינת ישראל החלה בשנים האחרונות להכשיר מספר סוגי סם במאמץ להשתמש בהם כתרופות לטיפול במחלות ולהקלה על כאבים כרוניים. לסמים אלו יש השפעה מזיקה על הנהיגה, ונהגים שמשתמשים בהם מסכנים את הציבור באותה מידה כמו אלה שמשתמשים בסמים לא חוקיים אחרים. לתרופות אלו יש השפעה גדולה על תשומת הלב של הנהג ועל זמן התגובה בשעת חירום.

האם האדם המשתמש בתרופות אלו, שאושרו על ידי הממשלה ומערכת הבריאות, מוסמך בדרך כלשהי להפעיל רכב מנועי? אין כיום חוק שמתיר זאת ואין אישור כזה. כתוצאה מכך, שימוש בכל סוג של סם - רפואי או לא - ולאחר מכן נהיגה, ייחשב כפעולת נהיגה תחת השפעת סם , לכן חשוב לנקוט משנה זהירות ולהימנע מנהיגה לאחר שימוש בסמים.

כיצד לבדוק נהג שאולי ביצוע עבירה בזמן נהיגה תחת השפעת סם?

שוטר יבצע מספר רב של בדיקות לנהג שנוהג כשהוא תחת השפעת סמים, בדיוק כפי שיעשה לאדם שנוהג בשכרות, כדי לקבוע את רמת השיכרות של הנהג. על מנת לוודא אם לנהג יש שאריות סמים בגופו וכיצד הן משפיעות על תפקודו, הנהג יעבור סוללת בדיקות ייחודיות.

כאשר מדובר בנהיגה תחת השפעת סמים, על השוטר לזהות חשד סביר כי מתבצעת נהיגה תחת השפעת סם, כדי לבקש לעצור רכב לבדיקה. במידה וקיים חשד סביר כי הנהג באמת נמצא תחת השפעת סמים, את הרכב והנהג מעכבים למשך שלוש שעות, עורכים חיפוש לאיסוף ראיות נוספות לתמיכה בחשדותיו של השוטר.

בניגוד לאלכוהול, שבו הבדיקה מבוססת בדרך כלל ינשוף, בדיקת שתן או דם (על ידי דגימת שתן למבחנה או בדיקת דם בבית חולים) עשויה לשמש כדי לקבוע את אשמתו של העבריין. נהיגה בשכרות היא האישום שיוגש נגד נהג שיתגלו שרידי סמים בגופו.

האם בנהיגה תחת השפעת סמים רצוי לדבר עם עורך דין תעבורה?

בנוסף לסיוע וייצוג משפטי לנהגים המואשמים בנהיגה תחת השפעת סמים, משרדו של אלי אנושי מתמחה בדיני תעבורה. עורכי דין לתעבורה מסייעים לעיתים קרובות ללקוחות בזיהוי ליקויים בהתנהגות המשטרה. ליקויים חמורים בבדיקות איתור סמים, היעדר חשד סביר, חיפושים בלתי חוקיים, דגימות שנלקחו ואוחסנו ללא הקפדה על הפרוטוקול ופגמים נוספים הם דוגמאות לבעיות אלו, שיכולות לעזור לכם אם אתם חוששים מתוצאות כמו שלילת רישיון הנהיגה .

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…
קרדיט תמונה FREEPIK

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונהיגה בשכרות פעם שניה

האם המסע שלך להשבת זכויות הדרך שלך נתקל במחסום נוסף עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים…
קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…