ביקור באיסלנד בחורף מציע חוויה ייחודית וקסומה, במיוחד למטיילים ישראלים המחפשים להתרענן קצת עם טיול לאקלים קריר. ארץ האש והקרח היא גן עדן מושלג, ומציעה מגוון פעילויות שהופכות אותה ליעד נהדר למי שמחפש הרפתקאות, רגיעה וטבע מדהים ביופיו. ועוד יתרון מפתיע שלה, הוא שהיא משמעותית פחות קרה ממדינות אחרות החוג הארקטי, זאת בזכות זרם הגולף שעובר מעליה ומביא איתו גלים של חום מהקריביים. אז אמנם לא תוכלו להשתזף בחורף, אבל אפשר לצפות ל-0 מעלות קרירות וסבירות.

 קרדיט תמונה: נמרוד רון
קרדיט תמונה: נמרוד רון

 

הזוהר הצפוני: תצוגה מרהיבה של אורות צפון

אחת הסיבות הטובות ביותר לבקר באיסלנד במהלך החורף היא ההזדמנות לראות את הזוהר הצפוני, או אורורה בוריאליס. השנה זה נכון במיוחד, 2024 צפויה להיות שנה סולארית בה חלקיקים טעונים רבים מהשמש יעשו את דרכם לכדור הארץ וינפקו מופעי אורות צפון מרהיבים במיוחד. את אורות הצפון ניתן לראות בצורה הטובה ביותר מסוף אוגוסט עד תחילת אפריל, מה שהופך את החורף לתקופה אידיאלית. הזוהר, עם הגוונים של ירוק, ורוד וסגול, רוקדים על פני שמי הלילה, יוצרים מחזה מהפנט. עבור המבקרים הישראלים, זוהי חוויה של פעם בחיים, שכן האורות הללו אינם נראים בשמי המזרח התיכון.

יום טיול במעגל הזהב

יציאה לטיול במעגל הזהב המפורסם של איסלנד היא גולת הכותרת בכל מסלול חורף, נוח במיוחד למי שמתכנן להתארח ברייקיאוויק. יום הטיול של מעגל הזהב מכסה כמה מהנקודות המעניינות ביותר באיסלנד , כולן נגישות בקלות במרחק של כמה שעות נסיעה מהבירה. המסע מתחיל בפארק הלאומי תינגווליר, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הידוע כ״קרע בין היבשות״, משמעותו הגיאולוגית המדהימה ובחשיבותו ההיסטורית; זה המקום שבו נפגשים הלוחות הטקטוניים של צפון אמריקה והאירו-אסיה. היעד הבא במסלול הוא האזור הגיאותרמי המרשים של גייזיר, שבו המבקרים יכולים לראות את הגייזר Strokkur מתפרץ, יורה מים עד 30 מטרים באוויר. הסיור לא יהיה שלם ללא עצירה במפל גולפוס (מפל הזהב), מראה מעורר כבוד במיוחד בחורף כאשר הנוף שמסביב מעוטר בקרח ושלג. טיול יום זה מקפל את תמצית הנופים המגוונים של איסלנד, ומציע הזדמנות לחקור את פלאי הטבע של המדינה, תוך כדי הנאה מהנוחות והנוחות של רייקיאוויק.

396523982 10230950595418521 7570 3 b6383

מעיינות חמים: רחצה טבעית ומרגיעה

אחרי יום מלא בפעילויות במזג אוויר קר, שום דבר לא משתווה לתחושת הרגיעה שמציעים המעיינות החמים המפורסמים של איסלנד. המים הגיאותרמיים מספקים מפלט חם ממזג האוויר הקריר. הסקיי לאגון והלגונה הסודית הן אפשרויות פופולריות, המציעות טבילה שלווה ובריאה בתוך סביבה טבעית מדהימה. החוויה הזו היא דרך מושלמת להירגע, משהו שונה לגמרי מהאקלים החם והיבש של ישראל.

רייקיאוויק בירת איסלנד

לאלו שמתכננים ביקור חורף קצר יותר של עד חמישה ימים, ביסוס שהותכם ברייקיאוויק היא אפשרות מצוינת. רייקיאוויק היא לב הסצנה התרבותית והחברתית של איסלנד, מציעה את האיזון המושלם של עירוניות וגישה נוחה לימי טיול בטבע של המדינה. למרות גודלה הקטן יחסית, רייקיאוויק מתגאה באווירה תוססת עם מגוון בתי קפה, מסעדות וברים, המשקפים את הרוח היצירתית והכיפית של העיר. תוכלו להנות מהשילוב הייחודי של פעילויות, כמו נסיעה באופנועי שלג, שייט לצפייה בלווייתנים וביקור במפלים ומעיינות חמים, תוך כדי יכולת לטבול את עצמם בתרבות ובחיי הלילה המקומיים. הנוחות של רייקיאוויק כבסיס פירושה שגם תוך פרק זמן קצר, המבקרים יכולים לחוות קשת מלאה של מה שיש לאיסלנד להציע בחורף - מהיופי הטבעי שלה ועד לחיי העיר השוקקים שלה.

414728582 10159962590836848 4469 1 ecb15

חופשת חורף באקלים קר

עבור ישראלים, המורגלים באקלים ים תיכוני, מזג האוויר הקר והמושלג של איסלנד מהווה שינוי מרענן. טיול חורף לאיסלנד מציע הזדמנות לחוות עולם אחר - אחד של נופים מכוסי שלג, זוהר צפוני ומפלים קפואים.

קרדיט תמונה: נמרוד רון

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…