משפחות רבות יוצאות לטייל בארץ ובחו"ל עם הילדים ומדובר בחוויה מגבשת להפליא בדרך להפקת זיכרונות לכל החיים.
אך אין ספק שכאשר יש תינוק ההליך נעשה מהבחינה לוגיסטית מורכב יותר, ועם זאת, אין פירוש הדבר שצריך חלילה לוותר על היציאה לטיול.
כל שצריך זה רק להיערך בהתאם, כך שכל מה שתצטרכו יהיה אתכם על מנת לספק את הנוחות המרבית לטיול עם הבייבי, בין אם מדובר בטיול אורבני או טיול בחיק הטבע.
לפניכם מספר טיפים - כיצד להצטייד נכון לקראת הטיול הבא עם התינוק והמלצה על פריטים שכדאי לארוז ולהביא עמכם לכל יעד:

כלים

 

לשאת את התינוק בנוחות תוך כדי תנועה


חופש התנועה הוא חשוב לכל הורה, במיוחד אם יוצאים למסלול וזקוקים לידיים פנויות וכאן נכנס לתמונה המנשא. הוא מאפשר לתינוק להרגיש קרוב אליכם כאשר אתם בשליטה ועם זאת, לאפשר תנועה חופשית ונוחה ככל שניתן.
ישנם מנשאים מסוגים שונים והבחירה היא העדפה אישית של ההורים, אבל כדאי להתייחס לתכונות ומאפיינים של המנשאים השונים, שיעזרו לכם לבחור את הדגם האולטימטיבי עבורכם. למשל: רצועות מתכווננות מרופדות, מנשא מדגם ארגונומי, קל לנשיאה כזה שמאפשר גם גמישות במנחים השונים ומעניק תמיכה מותנית שחשובה לבריאות הגב.
יש לבחון ממה עשוי המנשא האם מבד נושם ואוורירי לתנועה נעימה במיוחד בתקופות חמות ולמניעת הזעה מוגברת וכדאי גם כזה מסוג דו מצבי שמאפשר לבחור כל פעם לפי העדפה בין נשיאה מקדימה או על הגב.

זהירות, יתושים בדרך


יתושים יכולים להציק מאוד והעקיצה שלהם יכולה גם לגרום לכאב ואי נוחות ואם יוצאים לטבע או ידוע על טיול במקום גדוש יתושים כדאי מלכתחילה להצטייד בתכשיר טבעי נגד יתושים לתינוקות.
ישנן ערכות טבעיות שעושות את העבודה המבוססות על שמן מוסקיטול ואפשר לטפטף אותו ליד הרגליים של התינוק או על כתפיות המנשא וגם על ריפודית העגלה והוא יכול להרחיק יתושים בדרך טבעית. ישנו תרסיס ספריי טבעי לחלוטין וכדאי לרסס לפני היציאה וגם לחזק תוך כדי המסע עצמו.

לפיקניק יצאנו


אם בכוונתכם לעצור לאתנחתא באמצע הסיור אל תשכחו לדאוג לתינוק לתשתית ראויה כמו שמיכת פיקניק מתקפלת שאפשר לפרוש על הדשא או על האדמה ולהעניק לבייבי מצע נעים.
כדאי לבדוק ממה עשויה השמיכה. ישנם דגמים של 100% כותנה שאפשר לקפל בקלות והיא מצוידת גם בידית נשיאה עשויה מ-3 שכבות של בד דוחה מים איכותי עם מילוי אוורירי ובד כותנה רך ונושם כשאפשר לבחור עם איורים יפים. מנוחה בסטייל.

אורזים את הציוד


הדרך הנוחה והיעילה ביותר לארוז ציוד ולוודא שהוא אתכם היא באמצעות תיק עגלה. ישנם תיקי עגלה מעוצבים ופרקטיים להפליא עם ריפוד וחלוקה נוחה לתאים, כך שאפשר להפריד בין הפריטים השונים, כדי לדעת היכן כל דבר וכך לשלוף וגם להחזיר במהרה כל פריט למקומו. כמו כן, ישנם דגמים שמתפקדים גם כתיקי החתלה כך שאפשר לפתוח ולפרוש אותם ולחתל את התינוק בנוחות בתנאי שטח גם בהיעדר שירותים או שידת החתלה.

לנגב בנוחות


מגבונים הם פריט חובה בכל יציאה ותמיד על שידת ההחתלה וישנם גם מגבונים טבעיים לחלוטין ללא כימיקלים וללא חומרים משמרים שמאפשרים ניגוב בטוח, יעיל ונעים לבייבי.
אפשר להצטייד גם בקופסה יעילה ופרקטית למגבונים או בנרתיק מעוצב עבורם ולאחסן בתיק העגלה.

חם? יש מאוורר


אם חם בחוץ ואתם דואגים שהבייבי יזיע ורוצים לספק לו תנאים נוחים ונוחים, הצטיידו במאוורר לעגלה. מוצר בטוח ויעיל שמתלבש בגמישות ובקלות על העגלה ויספק לבייבי את האוורור לו הוא זקוק.