תנועת עומדים ביחד החזירה הבוקר את קמפיין הלחץ מינימום 40, שקודם באופן אגרסיבי בכנסת הקודמת. כזכור, ההצבעה במליאת הכנסת על הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים לשעה - שבה "ממשלת השינוי" הפסידה בהצבעה - הייתה חלק מהגורמים שהביאו לפירוק של "ממשלת השינוי", לאחר ששלוש סיעות שונות (העבודה, מרצ, רע"מ) הפרו את המשמעת הקואליציונית. זו הייתה הצעת החוק היחידה בכנסת הקודמת שבהצבעה עליה מספר כה רב של סיעות הפרו משמעת קואליציונית.

כלים
מחאה של תנועת עומדים ביחד הבוקר ברכבת. צילום: עומדים ביחד
מחאה של תנועת עומדים ביחד הבוקר ברכבת. צילום: עומדים ביחד

בתנועת עומדים ביחד פועלים להחזיר את נושא העלאת שכר המינימום כנושא מרכזי בדיונים התקציביים הקרובים. אמש התפרצו פעילים של התנועה לכנס בו השתתף שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וקראו לעברו: "אנשים פה לא גומרים את החודש".

בתנועה מסמנים את ה-1 באפריל כתאריך היעד להעלאת שכר המינימום, שכן בתאריך זה מתבצעת העלאה אוטומטית של שכר המינימום בגובה שקל וחצי. בתנועה רואים בהעלאה הזאת צעד מעליב, שלא מתקרב לתת מענה למשבר הכלכלי הקשה בו נתונים העובדים בישראל, על רקע גל עליות המחירים האחרונות במשק. עוד מציינים בתנועה, כי להצעת החוק יש תמיכה בקרב מתפקדים בכלל המפלגות, ובעיקר במפלגות הקואליציה.

במסגרת הקמפיין צפויים פעילי עומדים ביחד לצאת להפגנות, לפעילויות שטח, והפעלת לחץ על נציגי ציבור שבעבר תמכו בהצעת החוק להעלאת שכר המינימום, וביניהם חברי כנסת מהליכוד ש"ס ויהדות התורה, שהן סיעות שהצביעו בעד מינימום 40 במליאה בכנסת הקודמת.

הצעת החוק נהנית מתמיכה רחבה: בכנסת הקודמת חתמו עליה קרוב ל-50 ח"כים, מהקואליציה ומהאופוזיציה, וסקר שנערך לפני מספר חודשים בידי קרן ברל כצנלסון וחברת מדגם העלה ש-83% מהציבור תומך בהעלאה מדורגת של שכר המינימום ל-40 שקלים לשעה. העלאה של שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה (שהם 7280 ש"ח בחודש) תשפר ישירות את שכרם של קרוב ל-2 מיליון שכירים.

על כן מקווים בתנועה שבממשלה לא יסתפקו בתוספת האוטומטית המעליבה של שקל וחצי, אלא יתמכו בהצעת החוק כדי לאפשר העלאה אמיתית ומורגשת בשכר המינימום.