מתוך מגוון רחב של מצבים בריאותיים קשים ומורכבים, אין ספק שמחלת הסרטן היא משהו שרבים מאיתנו מפחדים ממנו. יתרה מכך, אם מדובר על נשים, הרי שסרטן השד הוא אחד מהמאיימים ביותר ויש לכך סיבות שונות. יחד עם זאת, האם בגלל החשש לגלות משהו או לקבל בשורות רעות עדיף לא להיבדק? התשובה היא בפירוש לא. למעשה, היום כל אישה צריכה לדעת, להפנים ולהבין: אבחון של סרטן השד בשלב מוקדם יכול להציל חיים. בנוסף, יש היום הרבה יותר כלים לבצע אבחון סרטן השד ולכן ברור מדוע כדאי להשתמש בהם. זה נכון שלקבל בשורה כזאת ולהבין שאישה כלשהי חולה זה לא פשוט, אך זה עדיף מאשר להתעלם, לא לדעת ולא לטפל.

קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

 

איזה אבחון סרטן השד כדאי לבצע?

כתוצאה מכך שיש היום שיטות שונות לאבחון של סרטן השד, טבעי שלא כל אישה תדע איך באמת כדאי לה להיבדק ומה יכול להתאים לה. חשוב להבין שיש כמה נתונים שיכולים להשפיע על העניין, למשל, השאלה בת כמה האישה. מגיל מסוים המדינה שולחת, ואפילו בחינם, כל אישה לעבור אבחון סרטן השד שכולל ממוגרפיה. לעומת זאת, בגילאים אחרים אפשר לפנות אל כירורגית שד מוכשרת כמו ד"ר סמדר פקר ניר ולעבור אצל בדיקות אחרות שמטרתן אבחון. יש גם לא מעט בדיקות אחרות שניתן לבצע, כך שכל אישה צריכה להיות במעקב אצל רופאת הנשים שלה. בצורה כזאת, רופאת הנשים תוכל להמליץ, בין היתר, על האבחונים השונים שמתאימים לכל אישה לצורך גילוי מוקדם של סרטן השד. יש מגוון רחב גם של שיטות טיפול בימינו. לכן, אפילו אם מישהי מקבל את הבשורה המרה, חשוב להבין שהטיפול תלוי בגורמים שונים. למשל, בת כמה האישה, על איזה סוג של סרטן מדובר ועד כמה הוא חמור, באיזה שלב אובחנה המחלה ועוד.

בחירת הרופאה המתאימה

כדי לבצע אבחון סרטן השד בצורה טובה ועקבית, צריך רופאה מתאימה. לצערנו הרב, למרות שיש הרבה מאוד רופאות נשים בישראל, לא כולן עושות עבודה מקיפה. אומנם זה נכון שזו האחריות של כל אישה להיות מודעת לדברים וגם ללכת ולהיבדק, אך בסופו של דבר, גם הנחיה והובלה של רופאת הנשים יכולה לסייע. בנוסף, עוד שאלה מהותית היא כמובן מה עושים עם האבחון. למשל, מה קורה אם הרופאה לא באמת מאתרת את הסרטן למרות שנעשו אבחונים מתאימים? כדי להימנע מכל המצבים האלה, מובן שכדאי יהיה לבחור רופאה מוכשרת ומנוסה. רק כך תוכלו להיות בטוחות שיש מי שבאמת דואגת לכן. הבריאות שלכן היא מעל הכול, שכן כאשר הבריאות נפגעת, איכות החיים שלנו יורדת. לכן חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק, לברר ולאתר את הדברים כמה שיותר מוקדם, כדי שניתן יהיה לטפל כראוי ולהציל חיים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…