צבע העור קובע באיזה גווני איפור כדאי לך להשתמש כדי להשיג מראה מושלם. מלבד היכרות עם כללי האיפור הבסיסיים, כדאי לשים לב להבדלים בין גוונים שמתאימים לבהירות עור, כהות עור וג'ינג'יות.

איך להתאים את האיפור לצבע העור
איך להתאים את האיפור לצבע העור

איש מקצוע שעובר קורס איפור צריך להיות בקיא בעקרונות הבסיסיים של תורת הצבע. עליו ללמוד את גלגל הצבעים ולהבין כיצד הוא משפיע בצורה יעילה גם באיפור. כך ניתן לא רק לערבב בין צבעים וגוונים, אלא גם להתאים את האיפור לצבע העור.

באופן עקרוני, גלגל הצבעים מתחלק לשלוש קטגוריות שכוללות צבעים ראשוניים, משניים ושלישוניים. שלושת צבעי היסוד הם כידוע אדום, צהוב וכחול, לעומת צבעים משניים שנוצרים כתוצאה משילוב של שניים מצבעי היסוד, כגון ירוק וכתום. לעומת זאת, צבע שלישוני מתקבל על ידי שילוב של צבע ראשוני ומשני סמוך.

הכלל הבסיסי להתאמת האיפור לצבע העור הוא ששני צבעים מנוגדים בגלגל הצבעים יבטלו ויסתירו אחד את השני. בנוסף, אותם צבעים מנוגדים מבליטים אחד את השני אם מניחים אותם זה לצד זה. כללים אלו חשובים כי אפשר להיעזר בהם על מנת לטשטש עור כהה, להעלים פצעונים על גבי עור בהיר ולמנוע אדמומיות בעור ג'ינג'י.

ההבדל העיקרי בבחירת האיפור: בהירות עור, כהות עור וג'ינג'יות

יש עשרות גוונים שונים של צבעי עור, אך אפשר להסתפק בהבדלים בין בעלות עור בהיר, כהות עור ועור אדמוני. עור בהיר נחשב לזה שהכי קל לאפר, כי האיפור מושפע בעיקר מצבעי העיניים, השיער והבגד. עם זאת, בעלות עור בהיר במיוחד שרוצות להשיג ערך מוסף מהאיפור צריכות להביא בחשבון גם את עונות השנה.

במילים אחרות, עור בהיר הוא פלטפורמה חלקה שעליה ניתן להניח את כל גווני האיפור. היות וזה המצב, הקושי הוא ליצור מראה אחיד עם שאר האלמנטים שמשפיעים על התוצאה הסופית. יש להתאים את גווני הצלליות ואת השפתון לפי צבע העין ולשמור על שני אלמנטים בולטים בלבד מתוך רשימה של עיניים, שפתיים וסומק.

בעלות עור כהה נוטות לפיגמנטציה וחשוב להתייחס לזה כאשר בוחרים עבורן סגנון איפור וטיפוח. כמות המלנין אצלן גבוהה יותר, לכן מומלץ להשתמש בקונסילר על בסיס כתמתם. את החיבור עם המייק אפ יוצרים בעזרת ערבוב הקונסילר הכתום עם מייק אפ בגוון כהה שאותו מורחים ישירות על שטח הפנים. המלצה נוספת עבור איפור עור כהה היא להשאיר את אזור המצח והאף בהירים. בכל מקרה, מייק אפ לעור כהה צריך להיות בגוונים עם פיגמנט חום, צהבהב או אפרפר.

לבסוף, איפור לג'ינג'יות מבוסס על שימוש במייק אפ לחותי שמטשטש מעט את הנמשים אך לא מעלים אותם לגמרי. זהו איפור שנוטה להיות טבעי, כי כיסוי יתר של עור אדמוני יגרום למראה אפור וכבד שכמובן אינו רצוי.