עובדי מועצת משגב התכנסו לאירוע השקה חגיגי של תהליך הטמעת חזון ישוב לדורות בקרב העובדים. ישוב לדורות הוא שמו של תהליך אסטרטגי שהמועצה הובילה, בשיתוף מאות תושבים, במטרה להציע כלים לתכנון ובנייה של יישובים טובים, יציבים, נעימים ואהובים על תושביהם. תהליך יישוב לדורות הוא חוליה בתוך שרשרת פעולות של המועצה לחיזוק המעגל היישובי. במסגרת זו נעשית עבודה רבה מול ועדות היישובים ונציגיהם, מגויסים תקציבים להשקעה ביישובים, פעילויות תרבות וחוגים מועברות ליישובים והמבנה הארגוני של המועצה הותאם למטרות אלה

כלים

הכנס, שהתקיים ביום שני ה18/1 , דן בשאלה איך כל עובד תורם לחיזוק היישובים מהזוית המיוחדת לו. כדי לעורר חשיבה נעשה שימוש ב'חקר מוקיר', סקירה של העשייה הקיימת והתמקדות במרכיבים מתוכה הרלוונטיים לדיון.

לאט לאט עלו עוד ועוד סיפורים של יחס אישי במיוחד, קשרים חמים שנרקמו, הקשבה ורגישות, הוגנות וחיוך, סיפורים שהתרחשו בעת פעולות שונות, החל ממתן שירות שגרתי ועד למנהיגות והובלה של תהליכים ביישובים. הכנס נועד לחדד תובנות מתוך הסיפורים הללו כדי להגביר את הפן של חיזוק היישובים בעבודת המועצה.

מירב בן דע, מנהלת משא"ן שהובילה את התהליך בארגון: "התרגשתי לראות את התגובות לשאלה הבסיסית הזאת – התרומה האישית של כל עובד ועובדת לחיזוק היישובים. התחלנו ממבוכה קלה ותשובות מהוססות, לא פשוט לזקק תובנות מתוך עשייה שגרתית, יום-יומית, אבל במהלך הכנס הלכה והתבהרה תמונה מחממת לב של אכפתיות, מעורבות והזדהות עמוקה עם התפקיד. זה היה תהליך מכונן לארגון".

רון שני – ראש המועצה, מוסיף: "למרות שאני מכיר היטב את העובדים והעבודה שנעשית כאן, הדברים לעולם נראים אחרת כששומעים את האנשים שעובדים בשטח. למדתי בכנס הזה על החוויה האישית של עובדים בתברואה, באחזקה, ברווחה, בחינוך ובכל מחלקות המועצה, ועל הרצון העמוק של כל אחד מהם לעשות מעל ומעבר. ניתנה לנו הזדמנות להוקרה והבעת תודה על כל העשייה הזו, ואנחנו כמובן לא עוצרים כאן, אלא מתכוונים להמשיך ולחזק את המיקוד ביישובים".

מתוך התובנות שעלו בכנס יוגדרו תהליכים להטמעת ערכי 'ישוב לדורות' בקרב העובדים, כאשר בכל מחלקה הדברים יקבלו משמעות אחרת בהתאם לפעילותה.