תרבות הצריכה יצרה מצב בו השוק מוצף במוצרים של חברות שונות, יותר משאנחנו באמת צריכים. המבחר העצום מבלבל את הצרכנים, ושיקולי הבחירה הם לא רק אובייקטיביים אלא גם רגשיים. בימינו, על מנת שעסק יצליח, לא מספיק לייצר מוצרים טובים אלא גם צריך לדעת לשווק אותם בצורה נכונה. החברות משקיעות תקציבים רבים בפרסום ובשיווק, במטרה לשכנע את קהל היעד לבחור דווקא במוצר שלהן. טלמיטינג היא אחת השיטות השיווקיות, שחברות רבות בוחרות לשלב בקמפיינים לקידום המוצרים שלהן.

כלים

טלמיטינג- כיצד זה עובד?

טלמיטינג היא שיטה שיווקית המתמקדת בתאום פגישות עסקיות בטלפון. הכוונה היא לפגישות בין נציגי החברה שלכם לבין לקוחות פוטנציאליים, לרוב מהמגזר העסקי, במטרה להרחיב את מספר העסקאות ואת מאגר הלקוחות של החברה. פגישות אלו יתנו לכם הזדמנות להיפגש פנים מול פנים עם נציגים מארגונים שונים, ולשכנע אותם לבחור בשרות או במוצר שלכם. כיום, חברות שונות מציעות שרות זה לעסקים. תהליך העבודה כולל כמה שלבים: הגדרת המטרות של הקמפיין; איתור של לקוחות פוטנציאליים אליהם אתם מעוניינים לפנות, מתוך כלל העסקים בארץ ובעולם; הכנה לפגישה העסקית כך שהיא איכותית ותוביל לסגירת עסקה; שליחת מידע מקדים לקהל היעד, עליכם ועל המוצר או השרות שלכם; תאום פגישות מכירה עם לקוחות פוטנציאליים.

כאשר אתם בוחרים חברה חיצונית שמציעה שרותי טלמיטינג, כדאי לבדוק באיזה שיטה היא עובדת, מהם אחוזי ההצלחה והאם היו לה בעבר לקוחות מרוצים. בעקרון, כאשר השלבים השונים מתבצעים בצורה מקצועית, שיטת הטלמיטינג אמורה להוביל לעלייה ברווחים של העסק. חברה יכולה גם לבצע טלמיטינג בעצמה, מבלי להיעזר בשרותיה של חברה חיצונית המתמחה בכך.

שילוב טלמיטינג בקמפיין שיווקי

המטרה של קמפיין שיווקי היא להכיר את המוצר או השרות שלכם לקהל היעד, להציג אותו בצורה "מושכת" ובסופו של דבר להגדיל את המכירות ואת הרווחים. קמפיין שיווקי יכול לשלב בין מספר שיטות- חלוקת עלוני פרסום, שימוש במוצרי קידום מכירות, פרסום באמצעי התקשורת, אירוע השקה, טלמיטינג ועוד. השימוש בטלמיטינג רלוונטי בעיקר כאשר אתם רוצים לפנות לארגונים ועסקים אחרים, על מנת ליצור שיתוף פעולה עסקי או להפוך אותם ללקוחות שלכם.

בין אם אתם עושים טלמיטינג בעצמכם, או נעזרים בשרותה של חברה חיצונית, זכרו שחשוב לא להתפשר על מקצועיות באף אחד מהשלבים: תהליך האיתור של לקוחות מתאימים הוא חשוב מכוון שהוא יחסוך לכם זמן ואנרגיה על קיום פגישות לא רלוונטיות שלא יובילו לסגירת עסקאות. ההכנה לפגישה חשובה לא פחות, על מנת שתוכלו להציג את המוצר בצורה אטרקטיבית, תדעו לענות על שאלות ולתת מענה למי שעומד מולכם. ההכנה לפגישה צריכה לכלול סימולציות לפי תסריטי פגישה מוכנים מראש. שליחת חומר מקדים ללקוחות הפוטנציאליים תסייע להם להגיע מוכנים לפגישה, כך שבמסגרת הפגישה אתם לא צריכים להתחיל מאפס. בסופו של דבר, איכות הפגישות היא שתקבע, יותר מכמות הפגישות, את מספר העסקאות שתצליחו לסגור. הפנייה הטלפונית ותאום הפגישה עם הלקוח צריכה להיעשות גם כן בצורה מקצועית- בשלב זה בעצם אתם "מוכרים" את הפגישה ללקוח וצריכים לשכנע אותו שכדאי לו להיפגש אתכם אחד על אחד ולשמוע מה שיש לכם להציע.