picaso_sisters פיסול שכלתני עם צבעים של רגש - הפסל סידור כהן משלב זכוכית ואבן עם אמירה אישית בתערוכה חדשה שתיפתח ביפו השבוע. האמן סידור כהן בוחר מראש להתייחס ביצירתו לנושא קונספטואלי מדובר, נושא אקטואלי או קלאסי מעיקרו, נושא שתמיד יקבל ממנו תרגום אמנותי אישי. גרסא יצירתית ויזואלית אופיינית חדשה זו תוענק לצופה ביצירותיו באמצעות שפת העיצוב וגווני הצבעים הנבחרים שלו

כלים
התערוכה הנוכחית ב"גלריה הוראס ריכטר" ביפו העתיקה חושפת לראשונה בישראל את עבודותיו של סידור כהן והיא מאפשרת לצופים לעקוב אחרי תהליך יצירתו המתמשך. תצוגה זו מבטיחה חוויה מרתקת ועימות בלתי אמצעי עם פסלים המשלבים זכוכית ואבן שחלק נכבד מפרשנותם, יעשה ללא ספק, על ידי מבקרי התערוכה. חלק מהכנסות התערוכה ייתרמו לעמותת עלה- עזר לילד הנכה. יצירות הפיסול המגוונות והלא שגרתיות של סידור כהן, אמן אוטודידקט היוצר שילובי צורה וחומר מקוריים מעוררים התפעמות מידית בעיני הצופה בהן. פסליו פונים בו זמנית גם יחד אל מגירות השכל והרגש של המבקר בתערוכתו. עבודתו הנה טוטאלית מעיקרה, והוא מקפיד ושוקד על בחירת החומרים והצבעים מהם תבנה יצירתו, הסוחפת את הצופה שוב ושוב אל עולם הפנטזיות האישי שלו ומבטיחה דיאלוג מלא דמיון עם העבודות. תהליך הפקת העבודות נעשה באובססיביות בלתי רגילה ומוכרת, בדבקות מקצועית ומתוך תחושה של צורך להביע באמצעות היצירה רגשות ודעות על הנעשה בארץ, בחברה ובסצנת האמנות. לפסליו של סידור יש אופי מונומנטאלי מרשים, חלקם יכולים לשמש כמקטים לאנדרטאות או פסלי סביבה גדולים ומרשימים. חלק מיצירותיו עוסק בזיכרון והנצחה. חלק באירועים אקטואליים. חלק בסיפורי המקרא, וחלק עוסק בסיפורי הווי מן העבר ומן ההווה. בניהן: "אסון המסוקים"- עבודת זכוכית עם עוצמה של מבנים הנראים כאילו הם זועקים השמימה. "הבריחה מדארפור" – עבודה המתייחסת לאנשים ששרדו מן התופת ועוד יצירות המתייחסות אל פינוי ישובי גוש קטיף, רצח רבין, הקסאמים על שדרות, האיום האיראני, וקריסת מגדלי התאומים. סדרה נוספת של מושגים מתייחסת אל ההפלות, ההטרדה המינית, מונח הסלבריטאיות, האפרטהייד והאוטיזם.

ליצירות הזכוכית המשתלבות באבן של סידור יש נוכחות מדהימה בחלל. פעילותו היצירתית מדגישה את השיטה שלו לשלב בין מסה שונה של חומרים, על פי רוב זכוכית ואבן, וליצור מהם מרקם חדש של יצירה רבת הוד ויופי. בסדרה מיוחדת יוצר סידור בנושאים הקשורים ומחוברים לעולם האמנות. במיצג "אמנות בקילו" יש נימה של ביקורת שנונה על סצנת האמנות, בין המחוות שיצר ליצירות ידועות נכללות היצירות: "נמרוד","אזרחי קלה", "העלמות מאביניון", "משמר הלילה" ו"לה מנינאס". תשומת לב מיוחדת ייחס בפסליו לברנקוזי לו הקדיש את: "המוזה הישנה", "ציפור בחלל", "הנשיקה", "Endless Column". סידור מתייחס בנימה של הומור לפסלו של מרסל דושן "Fountain" וליצירות של דאלי .

סידור הגיע לאמנות מעולם העסקים ומשטח הטכנולוגיה. סידור בוגר הטכניון ושירת בצבא קבע כ-20 שנה. את הקריירה השלישית שלו החל כאשר התקבל ללימודים בבצלאל, בראשית המילניום ללא ידיעה לאן הצעד הזה יוביל אותו. ההחלטה לנסות לרתום את הזכוכית ליצירותיו נבעה בעיקר מהרצון להוסיף להן מימד נוסף שיאפשר לו להעביר לאחרים את מה שהוא חש.

"עקב בצד אגודל התקרבתי בזהירות לחומר המופלא השביר והפוצע ובהרבה מעבודותיי ניתן למצוא תרתי משמע חלק מדמי ונשמתי. קשה לתאר את ההרגשה ואת כמות החמצן הממלאים את הריאות כאשר אתה מצליח לאלף את הסוררת ולהוציא לאוויר את מה שאתה מכיל. החומר השקוף, המסרב להשתנות, חותך, שורף וחונק אבל כאשר לומדים להתנהג איתו הוא מחזיר במלוא חופניים ובהדר את שהשקעת בו. גירויים קטנים וגדולים משפיעים על יצירותיי ובעזרת השם אני מקווה שאצליח בדרכי שלי להביא לכם קורטוב של התפעמות ואושר". אומר סידור כהן

אוצר התערוכה: דורון פולק

פתיחה: חמישי, 18.03.10, בשעה: 20:00 גלריה הוראס ריכטר