מערכת טכנולוגית חדשה תצפה בקהל הנמצא מול מסכי שילוט דיגיטלי, תנתח את הגיל, המין, מספר הצופים בכל רגע נתון, משך זמן הצפייה ואפילו מצב הרוח - ותתאים את הפרסומת המשודרת במסך הדיגיטלי לקהל היעד

כלים

חברת CTV, החברה המובילה בישראל בשילוט דיגיטלי, המפעילה מערכות שילוט דיגיטלי פנימיות בגופים המובילים במשק ו- 27 מסכי ענק לפירסום חוצות דיגיטלי ברחבי ישראל, משיקה טכנולוגית פרסום חדשה בשם "Client-Analitics", מערכת המאפשרת לזהות ולאפיין את הקהל הנחשף לשילוט דיגיטלי, באמצעות המצלמות של השלטים עצמם.

קליינט אנליטיקס של CTV מאפשרת למפרסמים להתאים את השידורים על מסכי התוכן הדיגיטלי לפי מאפייני הלקוח שנחשף אליו באותו רגע. לדוגמא: כאשר שלט דיגיטלי של ctv שמותקן בבנק, למשל, יזהה שהממתינים בתור הם צעירים, המערכת תתאים להם את הפרסומת ותשדר, למשל, פרסומת לחשבונות חיילים או סטודנטים.

המערכת תזהה את המין, הגיל, מספר הצופים בכל רגע נתון, משך זמן הצפייה ואפילו את רמת המצב רוח של הנוכחים, ותתאים להם פרסומת המתאימה לקהל היעד. בנוסף, המערכת תספק למפרסמים ניתוח סטטיסטי של מאפייני הקהל הנחשף לשלטים השונים וכך תסייע להם להתאים את התכנים אל הלקוח הממוצע.

המערכת תוכל לאפיין את המין והגיל המאפיינים את מי שנחשף לשילוט דיגיטלי בשעות השונות של היום שבהן הם נחשפים לשלט חוצות וזמן החשיפה הממוצע , לנתח את הנתונים ולבנות בצורה אוטומטית את התוכן שישודר במסכים .

מדובר במערכת שהיא מאגר מידע עצום ואפקטיבי למפרסמים שיאפשר להם לבצע אופטימיזציה של מאפייניים דמוגרפיים, הרגלי קנייה ופרסום מותאם ללקוחות לפי סקטורים, באופן שהיה זמין עד כה רק למפרסמים באינטרנט ובסלולר. CTV תפעיל את המערכת קודם כל במערכות השילוט הדיגיטלי הפנימיות שלה המותקנות בתוך בתי עסק, ובהמשך במסכי החוצות הדיגיטלים שלה שפרושים ברחבי הארץ.

"עולם האופ-ליין הופך כיום גם הוא לאון-ליין", אמר מנהל הטכנולוגיה של CTV, דביר גולדפיין, "המפרסם של העתיד הקרוב יוכל לעקוב ולנתח את המאפיינים של הלקוחות שנחשפים אליו לא רק בפרסום באינטרנט, אלא גם בחשיפה לשילוט דיגיטלי, שבעתיד הקרוב יהיה חלק בלתי נפרד מכל בית עסק".

"ההגעה לחנות היא השלב האחרון בדרכו של הלקוח אל המוצר, אחרי שנחשף אליו כבר כמה פעמים במדיות האחרות, מהאונליין עד שלטי החוצות, אבל זה שלב קריטי", אמר גולדפיין, "לכן חשוב שלמי שעומד מול צרכן הקצה בחנות יהיו אמצעים להבין ולנתח את מאפייני וצרכי הקנייה שלו".

חברת CTV מדיה מובילה בעשור האחרון את תחום השילוט הדיגיטלי בישראל. החברה מספקת מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים בתחום הפירסום והשיווק: 27 שלטי חוצות דיגיטליים ("טלוויזיות חוצות") המוצבים ברחבי ישראל וזוכים לשני מיליון צפיות ביום, שירותי שילוט דיגיטלי פנימי למאות עסקים שמאפשרים לעסק לתקשר עם לקוחותיו בנקודות השירות והמכירה; שירותי אודיו, הקלטת תשדירים ומוסיקה לעסקים, ועוד.