מנתוני חברת המחקר Coface BDI המפורסמים ע"י רשת כלי הבית "קלאסיקה", עולה כי הכנסות הענף הכולל: כלי בית, כלי שולחן וחפצי נוי ב 2009 עמדו על 1.35 מילארד ₪, מתוכם 675 מיליון ₪ מסך ההכנסות היה על כלי בית. בשנת 2009 , כ- 1050 חנויות המשווקות כלי בית וחפצי נוי פעלו בישראל

לקראת הפסח הישראלים יוציאו על כלי בית וחפצי נוי 400 מיליון ₪, שהם כ 150% לעומת חודש רגיל. הגידול נובע מהעדפתם של צרכנים רבים לרכוש כלי בית כמתנות לחג על פני מוצרים אחרים. כמו כן משפחות מסורתיות רבות נוהגות להשתמש במלאי נפרד של כלים כשרים לפסח. 30 אחוז מהמכירות הענפיות מתבצעות לקראת החג

רשת "קלאסיקה", המתמחה ביבוא ושיווק כלי בית ממותגים מבית החברות הגדולות בעולם ובהם WMF, VILLERROY& BOCH, BERNDS ועוד מבחר מתנות לבית, פתחה לפני שבועיים, לקראת החג הקרב 2 חנויות נוספות בהשקעה של כמיליון ש"ח: בקניון גבעתיים ובקניון ראשל"צ אשר מצטרפות ל 13 חנויות הרשת ברחבי הארץ.

"טלי אשר">טלי אשר , מנהלת רשת חנויות "קלאסיקה" מוסרת: "לקראת החג יש ביקוש מאד גבוה לסרוויזסם, מחבתות וסירים, סכו"ם , כלי יין וכמובן כלים מסורתיים לחג. ישראל מתפתחת מזה מספר שנים בכל תחום הבישול, האפייה והיין וזה מורגש בדרישות המקצועיות של הצרכן למוצרים ספציפיים של חברות ממותגות מאירופה.

שטח החנויות הממוצע הנו גדול יחסית, כ 100 מ"ר לחנות. היתרון בגודל החנויות הוא באפשרות להצגה אופטימלית של מגוון המוצרים ללקוחות. ביטוי נוסף לגודל הוא ביכולת למכור מכלול מוצרים, החל מהפרט הקטן ועד למערכות כלי אוכל מורכבות ויוקרתיות המוצגות לראווה בחנויות הרשת. הצרכנים יכולים למצוא בחנויות הרשת ברחבי הארץ מתנות בטווחי מחירים הנעים מעשרות שקלים ועד אלפי ₪ כך של אחד ואחת יכולים למצוא בחנות מתנה לחג ".