ministerbus_smallחברי הכנסת ניצן הורוביץ (מר"צ) ויואל חסון (קדימה) יגיעו ביום ראשון הקרוב, 30.5.10 בשעה 17:00 לתחנות האוטובוסים שבסמוך לכיכר רבין, שם יעלו על אוטובוסים וייווכחו מקרוב בעומס, בצפיפות, בפקקים ובאיחורים מהם סובלים נוסעי התחבורה הציבורית מדי יום ביומו

כלים
את חברי הכנסת הזמין ארגון "מגמה ירוקה" לקראת יום איכות הסביבה בכנסת שיחול השבוע (ביום רביעי 2.6.10), בו ייערך דיון של השדולה הסביבתית חברתית ובשיתוף השדולה לקידום התח"צ בנושא "תחבורה ציבורית בערים הגדולות" בשעה 13:00.

חברי הכנסת בחרו לבחון את מצב התחבורה הציבורית בתל אביב, נוכח תכנית הרה ארגון שאמורה לצאת בחודש אוגוסט הקרוב לפועל, אך יש בה מספר בעיות חמורות. המרכזית שבהן היא שאין התייחסות לנתיבי תחבורה ציבורית, שבלעדיהם אין טעם לקיים תכנית רה ארגון בתחבורה- משום שהאוטובוסים ימשיכו לעמוד בפקקים.

יובל קלר, רכז קשרי ממשל במגמה ירוקה: " נוכח העדרה המשווע של מערכת הסעת המונים בגוש דן והעיכובים הבלתי נגמרים בהקמת הרכבת הקלה, מקבל פרויקט הרה-ארגון משנה תוקף ביצירת חלופה יומיומית לרכב הפרטי. אנחנו דורשים ממשרד התחבורה, מעיריית ת"א-יפו ומחברות האוטובוסים- לפעול לטובת הציבור ולא לטובת הרכב הפרטי- ולוודא שהפרויקט יוצא לדרך בהקדם האפשרי ושליקוייו יתוקנו."

ח"כ ניצן הורוביץ: "מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי המבוסס על הנצחת התלות ברכב הפרטי וחוסר יכולת לפתח מערכות יעילות, מהירות ונקיות לתחבורה ציבורית בת קיימא. תחבורה ציבורית צריכה להיות משימה לאומית ממדרגה ראשונה. זה טוב למשק, לצרכנים, לסביבה ולמאבק בתאונות הדרכים."

ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה: " פיתוח תשתית של תחבורה ציבורית משולבת ויעילה במטרופולין ת"א הוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה סביבתית. הדבר יפחית את זמני הנסיעה ויביא לחסכון באנרגיה ולהפחתת הזיהום. לתושבי מטרופולין ת"א מגיעה מערכת תחבורה כמו בכל עיר גדולה בעולם. הוועדה בראשותי קיימה מספר דיונים בנושא הרכבת הקלה בת"א ואני מגיע, גם כתושב ת"א, כדי להתרשם מקרוב ולעקוב אחר המצב בשטח וקידום התכניות".

מדיניות תכנונית לקויה וחסרה הביאה את המטרופולין המסחרי והחברתי של ישראל לכדי בעיה תחבורתית קשה המסיבה נזקים עצומים למשק. העדפת הרכב הפרטי על פני תחבורה ציבורית ע"י מקבלי ההחלטות והציבור ייצרה גודשי תנועה שעלותם למשק נמדדת בכ- 10 מיליארד שקלים בשנה בגוש דן בלבד - עלויות הנובעות מזיהום אוויר, תאונות דרכים אובדן שעות עבודה ועוד.

תוכנית הרה-ארגון, המתוכננת ומבוצעת ע"י חברת נתיבי איילון (בשיתוף עם עיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת נת"ע)מייצגת תפיסת תכנון תחבורתי, שכבר רווחת בעולם המערבי, ליצירת העדפה בצד הביקושים, לשימוש יוממי בתחבורה ציבורית. עיקרי תכנית הרה ארגון כוללים- הגברת הנגישות על ידי מעבר למסלולים בשיטת שתי וערב, קיצור זמני הנסיעה, תדירות גבוהה והגעה בזמן, צמצום החשיפה למטרדי רעש וזיהום אוויר (מסלולים בצירים ראשיים) ומידע נגיש בתחנות.

בנייר עמדה שפרסמה תנועת "מגמה ירוקה", היא דורשת כי עיריית תל אביב תפרסם לוח זמנים . בעיריית תל אביב עדיין נזהרים מלנקוב בתאריך מפורש שבו תחל הפעימה הראשונה. אם לא ייבנה לוח זמנים מ1דוייק שיפורסם בציבור, קיים חשש ליישום התכנית- קל יהיה לדחות אותה או להורידה מסדר היום כפי שנעשה בעבר. בנוסף, דורשת מגמה ירוקה ממשרד התחבורה - תקציב לשיווק ופרסום לציבור. טרם הועבר תקציב ממשרד התחבורה וטרם יצא מכרז בנושא. על הציבור להכיר ולהיערך לשינויים הקרבים. יש להקציב את הסכום המתאים לצורך קמפיין שיציג ויבהיר את השינויים ויתרונותיהם ואף יעודד קהלים חדשים להשתמש בתחבורה ציבורית.

עוד דורשת מגמה ירוקה ממשרד התחבורה ועיריית ת"א - העדפה ברמזור בהתאם לקצב יישום התוכנית והצגת תוכנית נת"צים מלאה לעיר: על מנת שהאוטובוסים יהוו חלופה טובה לרכב הפרטי יש להבטיח עדיפותם בצירי התנועה הראשיים על-ידי רימזור, יצירת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) ואכיפתם . מהחברות המפעילות - כרטוס חכם : תשלום לפי משך זמן הנסיעה ולא 'כרטיס אחד לנסיעה אחת'. מכיוון שיישום התכנית יעלה את מספר ההחלפות הממוצעות לנסיעה יש להבטיח כי עלות הנסיעה לא תתייקר.מהחברות המפעילות ומשרד התחבורה – הקמת מסלקה : שתבטיח לציבור הנוסעים מעבר פשוט וקל בין מפעילות שונות ללא חיוב נוסף.

מגמה ירוקה- ארגון סטודנטים למען הסביבה. הארגון מבוסס על אלפי סטודנטים מתנדבים הפרוסים ביותר מעשרים קמפוסים ברחבי הארץ, מתל חי בצפון ועד אילת בדרום. מגמה ירוקה פועלת במגוון דרכים לקדם נושאים סביבתיים החל מפעילות ישירה והפגנות, דרך פעילות פרלמנטרית, ברמה הארצית והמוניציפלית, ועד לפיתוח מעורבות קהילתית וחינוך הדורות הבאים לערכים סביבתיים. מגמה ירוקה הנה ארגון א-מפלגתי הנתמך ע"י תורמים בארץ ובחו"ל.