כלים

איזי ג'ט היא חברת התעופה הראשונה בעולם שתעשה שימוש בציפוי למטוסיה המבוסס על ננו- טכנולוגיה כדי להפחית את כוח ההתנגדות ולהביא לחסכון בדלק. מנכ"ל איזי ג'ט קרולין מקול: "נוכל להציע לנוסעים מחירים נמוכים יותר"

איזי ג'ט, חברת התעופה הגדולה בבריטניה, מודיעה כי היא חברת התעופה הראשונה בעולם המאמצת טכנולוגיה חדשנית להפחתת צריכת הדלק במטוסים המבוססת על ננו-טכנולוגיה.

מדובר בציפוי אולטרה-דק (פחות ממיקרון) שהוא פולימר הנדבק לשכבת הצבע ומפחית הצטברות לכלוך / שאריות פסולת על הכנפיים ומשטחים אחרים של המטוס, ובכך מצמצם את החיכוך ומביא להפחתה בתצרוכת הדלק.

יצרני הציפוי מעריכים שהוא מסוגל להביא להפחתת צריכת הדלק במטוסים ב- 1-2%. בשלב ראשון איזי ג'ט תבחן את הציפוי על 8 מטוסים ובמהלך 12 החודשים הקרובים תערוך השוואה בצריכת הדלק בין מטוסי הניסוי לשאר מטוסי החברה. את הציפוי פורץ הדרך, הנמצא כבר בשימוש הצבא האמריקאי, משווקת בבריטניה חברת "TripleO" והיא זו שתיישם את הטכנולוגיה במטוסי איזי ג'ט.

מאז היווסדה בשנת 1995 איזי ג'ט, חברת התעופה לטיסות מוזלות המובילה באירופה, שואפת למצוא דרכים לשיפור יעילותה, כדי להציע לנוסעים את המחירים הזולים ביותר. איזי ג'ט שמה דגש רב על הפחתת פליטת הפחמן הדו חמצני ממטוסים לאטמוספרה ולשם כך הצטיידה במטוסים מהדגמים החדישים ביותר. צי המטוסים של איזי ג'ט מונה כיום 194 מטוסים כשגילם הממוצע הוא ארבע שנים בלבד. זהו צי מטוסים מהצעירים ביותר באירופה, עם תפוסה של 87%, שהיא  הגבוהה ביותר מבין חברות התעופה האירופאיות האחרות.

מטוסי איזי ג'ט עושים שימוש במנוע אחד לנסיעה על מסלול ההמראה/נחיתה וצורכים פחות ציוד קרקע ממטוסים של חברות תעופה רגילות. גם המשקל על המטוס מופחת על ידי שימוש בשטיחים מיוחדים קלים במיוחד וכעת החברה שוקדת על הפחתת משקל נוספת עם חיפוש אחר מושבים קלים יותר.

כל זאת, מביא לכך שנוסע באיזי ג'ט מרוויח פעמיים: הוא גם משלם פחות וגם אחראי להפחתה של 22% בפליטת הפחמן הדו חמצני ביחס לנוסע בכל חברת תעופה אחרת לאותו אורך קו ובאותו סוג מטוס.

מנכ"ל איזי ג'ט, קרולין מקול אמרה: "היעילות היא בדי.אן.איי של איזי ג'ט. אנו שואפים תמיד למצוא דרכים להפחתת השימוש בדלק במטוסינו. אם נמצא דרכים להפחית את צריכת הדלק נוכל להציע לנוסעים מחירים נמוכים יותר ושימוש במטוסים פחות מזהמים".