טיפול פסיכולוגי הפך להיות בשנים האחרונות מדבר שאנשים רבים חוששים לדבר עליו למשהו מקובל מאוד חברתית. אם בעבר אנשים שהיו נזקקים לסיוע רגשי ונפשי בחייהם היו נאלצים להסתיר עובדה זאת, כיום גדלה בחברה שלנו ההבנה כי כל אחד יכול להרוויח מביקור אצל פסיכולוג קליני בתל אביב או בכל מקום אחר.

כלים

 

לטיפול בשיטת פסיכולוגיה קלינית יש בדרך כלל השפעות מצטברות חיוביות ביותר על חיי המטופל. בעזרת טיפול פסיכולוגי ניתן לבטא רגשות, לעבד אירועים מהעבר או מההווה ולקבל תמיכה רגשית משמעותית לחיים. כאשר בוחרים לפנות לעזרה של פסיכולוג קליני תל אביב והסביבה ניתן לקבל מענה למצוקות החיים השונות ולפתח כלים אישיים שיכולים לסייע בתחומים רבים.

לבחור בטיפול דינמי או ב-C.B.T

כאשר בוחרים לפנות למומחים של פסיכולוגיה קלינית, יש לבחור את סגנון הטיפול שמתאים למטופל. עולם הפסיכולוגיה הוא עשיר ומגוון ביותר, וקיימים מטפלים שמשתמשים בשיטות שונות ובסגנונות טיפוליים שונים.

באופן כללי, אם המטופל מעדיף סגנון טיפול שבו יש ניתוח ועיבוד של חוויות מהעבר ומהילדות, וניסיון למצוא את השורשים של הדפוסים שכרגע מפריעים לו בחיים – מתאים יותר טיפול דינמי. זהו סוג טיפול שבו מנסים ביחד המטופל והמטפל להבין את הדפוסים הרגשיים מהעבר שמנהלים את החיים בהווה. באמצעות ניתוח ועיבוד אלו ניתן לגרום לשינוי חיובי בחיי המטופל.

לעומת זאת, בשנים האחרונות נפוץ מאוד סגנון טיפול שנקרא C.B.T – טיפול קוגניטיבי התנהגותי. סוג טיפול זה מתמקד הרבה יותר בדפוסי פעילות והתנהגות בהווה ומנסה ליצור שינוי בדפוסים אלו וכך לתרום לחיי המטופל. לדוגמה, פסיכולוג קליני תל אביב שמשתמש בשיטת טיפול זו פחות יתמקד באירועים מהעבר ובניתוח של הילדות. הוא יעדיף לעזור למטופל להתבונן בחיים שלו כיום ולנסות ליצור שינוי באמצעות מבט זה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא במקרים רבים טיפול קצר מועד, וישנם פסיכולוגים רבים שמגבילים את הטיפול למסגרת של כ-12 פגישות בלבד.

בעולם הפסיכולוגיה הקלינית קיימים תומכים ומתנגדים לכל שיטה, והדעות חלוקות בשאלה מהי הדרך הטובה ביותר לעורר שינוי אפקטיבי בחיי המטופל.

איך בוחרים פסיכולוג קליני בתל אביב

כאשר מתעורר הצורך לפנות לקליניקה של פסיכולוג קליני בתל אביב והסביבה, יש לבדוק כמה נושאים. רצוי לקבל המלצה אישית לגבי אותו פסיכולוג מאדם שהיה מטופל שלו ויכול להעיד על איכות הטיפול. המלצה כזו יכולה לעזור לבחור פסיכולוג מתוך ההיצע הגדול הקיים בשוק.

לאחר שקיבלתם המלצה ויצרתם קשר עם הפסיכולוג, מומלץ מאוד להגיע לפגישת היכרות ולא להתחייב עדיין לטיפול מלא. בפגישת ההיכרות ניתן יהיה להתרשם מהאישיות של המטפל ולראות האם ישנה כימיה אישית ביניכם. כימיה זו היא חשובה מאוד בעולם הפסיכולוגיה הקלינית. כדי שהטיפול יהיה אפקטיבי - המטופל צריך לחוש אמון במטפל שלו וליצור אתו קשר עמוק וכן. לאחר מכן ניתן להתחייב למסגרת זמן ארוכה יותר ולהתחיל בטיפול עצמו.