מוצאים את עצמכם מתעניינים בתחום העיצוב? יש לכם טאץ׳ אישי ועין חדה לשלב צבעים? יש בכם השראה אומנותית ויצירתיות שאתם חולמים לתעל לטובת מקצוע? משתוקקים לדעת איך לעצב חללים בצורה מקצועית?

כלים

 

אין ספק שמקצועות העיצוב הם ללא ספק תחום שיתאים לתשוקה שלכם וימלא אתכם בשמחה של עשייה, אבל תשוקה לבדה אינה מספיקה על מנת לבנות קריירה מקצועית, וחשוב גם לדעת לתכנן נכון, לסמן מטרה ולהציב יעדים בדרך לקריירה מבטיחה.

לימודי אדריכלות או עיצוב פנים?

הבנתם שאתם מעוניינים בקריירה בתחום העיצוב, איך תבחרו מסלול לימודים, ומה למעשה ההבדל בין לימודי עיצוב פנים ללימודי אדריכלות? לימודים לתואר ראשון באדריכלות הם לימודי תואר לכל דבר ועניין, ועליכם להשקיע לפחות 5 שנים או יותר בלימודים עד שתוכלו לצאת לשוק העבודה. לימודי עיצוב פנים הם לרוב קצרים וממוקדים יותר, תנאי הקבלה פשוטים יותר, מה שיאפשר לכם לצאת עם מקצוע ביד כבר בתום הקורס.

לגבי השאלה מה כדאי יותר? התשובה תלויה לגמרי ברצון האישי שלכם. אם השאיפה שלכם היא לתכנן ולעצב מבנים, אין ספק שלימודי אדריכלות או הנדסאי יכולים להתאים לכם. אם התשוקה שלכם נתונה דווקא לעיצוב חללים פנימיים, הרי שלימודי עיצוב פנים בהחלט יעשו את העבודה. חשוב לציין כי מעצב פנים מוסמך אינו רשאי לתכנן שינויים במבנה, ורק אדריכל מוסמך לכך, כך שתוכלו לעשות את השיקולים שלכם בהתאם.

שלבים בתכנון קריירת החלומות

אז אחרי שהבנו מה ההבדלים בין המסלולים השונים, הגיע הזמן לתכנן את מסלול הקריירה האישית שלכם, שיוביל אתכם להצלחה. הנה כמה שלבים חשובים בדרך:

תחילה שימו לעצמכם מטרה בראש. איפה אתם רואים את עצמכם בעוד 10 שנים מהיום? כעת תוכלו לתכנן לכם לוח זמנים הגיוני שיאפשר לכם להבטיח כי אתם בדרך להגשמת החלום. תחילה בדקו מתי מתחיל קורס עיצוב פנים שיכול להתאים לכם או מתי מתחילה שנת הלימודים לתואר, מה הם תנאי הקבלה והאם אתם עומדים בהם, ועד כמה הלימודים הם תובעניים. אחרי שהשלמתם את מסלול הלימוד תוכלו לתכנן את שלב הסטאג׳ והפעילות בשטח. בשלב השני תוכלו לבחור מוסד לימודי שיתאים לצרכים שלכם. בחירת מוסד לימודי היא חשובה במיוחד, ולכן מומלץ לבחור מקום בעל שם דבר בתעשיית העיצוב בארץ. בדקו שמסלול הלימוד מכיל כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת להשתלב בתחום בצורה חלקה, שיאפשר לכם לצאת עם תיק עבודות מסודר אותו תוכלו להגיש כדוגמא למעסיק או ללקוח עתידי. כעת, התחילו כבר בשלב הזה לקרוא כמה שיותר על המקצוע, התחברו לקבוצות ופורומים ברשת על מנת ליצור קשרים חברתיים עם אנשים מהתחום, קראו ולימדו היטב מה נדרש מכם על מנת להגיע למקום בו אתם חפצים, והשכילו כמה שיותר בתחום. מומלץ כמובן לדבר עם אנשים שעוסקים במקצוע על מנת לקבל תמונה רחבה יותר על העשייה בשטח.

בהצלחה!

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.