טלפונים ניידים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. בכל פעם שאתם מבקשים למצוא תשובה לשאלה שיש לכם, או לקבל מידע נוסף על נושא מסוים, אתם שולפים את הטלפון, פותחים את הדפדפן ומבצעים חיפוש מהיר.

כלים

 

מחקר של גוגל הראה שלאנשים שמחפשים מוצרים או שירותים במובייל, יש כוונה גבוהה יותר לקנות, מה שאומר שמשתמשים שמחפשים במכשירים ניידים נוטים לקנות הרבה יותר ממשתמשים שמחפשים במחשב נייח. נשמע כמו משתמשים שאליהם תרצו למקד פעילות קידום אתרים בסלולר, נכון?

אם אתם רוצים להמיר את החיפושים הניידים האלה, כלומר, להפוך גולשים לקונים, חשוב שתהיו בטוחים שהאתר שלכם נראה טוב כשמשתמשים ניידים מגיעים אליו, ואל התוצאה הזאת אנחנו מגיעים באמצעות קידום ממומן בגוגל.

פעם חיפושים במכשירים ניידים הובילו לתוצאות מסורבלות

בעבר, האינדקס של גוגל נבנה לאתרים שמותאמים לגלישה ממחשבים נייחים, כך שגם אם ביצעתם חיפוש במכשיר הנייד שלכם, התוצאות היו מבוססות על מה שגוגל אינדקס הציג בגרסאות השולחניות של אתרי אינטרנט.

היום המצב הפוך. היום גוגל עברה למדד הראשון של המובייל, כלומר, "לעכבישים" באינדקס של הגרסאות הניידות של אתרים. כשאתם מבצעים חיפוש במחשב נייד או בשולחן העבודה, התוצאות מבוססות על האינדקס הנייד של גוגל.

לכן קידום אתרים במובייל להפך לאסטרטגיה חיונית להצלחת אתרים. במדריך זה נדבר על האופן שבו ניתן להפיץ את האתר הנייד שלכם על ידי מינוף היבטים מכריעים של קידום אתרים בסלולר: מהתוכן אל ה-UX ועד לתכונות טכניות ומהירות של האתר.

קידום אתרים במובייל ותוכן רספונסיבי (מגיב)

סוג האתר הנייד שיש לכם חשוב. אתם צריכים להגיע למצב שבו האתר שלכם יעבוד היטב עם "העכבישים" הניידים. גוגל ממליצה על אתר מגיב, וזו בהחלט הדרך הנכונה ללכת בה. אתר מגיב הוא אתר שהקוד שלו כתוב כך שמבנה האתר הוא נזיל. זה רק אתר אחד, אבל הוא מתאים את התוכן שלו כך שהוא נראה בכיוון אחד בנייד, ובכיוון אחר על מחשב נייח.

מכיוון שיש לכם רק קבוצה אחת של קבצי אתרים, אין צורך לנקוט בגישות מורכבות ונוספות למשימת קידום אתרים במובייל, או לדאוג אם חסר לכם תוכן בגרסת הנייד של האתר שלכם.

אבל נראה שכמעט כל בעל עסק מעצב את האתר שלו למשתמשים במחשבים ניידים, בהיבטים של פריסת האתר, גרפיקה, הצבת סרטונים או יצירת תוכן, וכמעט שלא מוקדשת שום מחשבה ברורה על האופן בו האתר נראה במסך סמארטפון.

אם זה נשמע לכם מוכר, המטרה הראשונה שלכם צריכה להיות הפיכת הכיוון. אתם צריכים לחשוב קודם על התאמת האתר למכשירים ניידים

כשאתם מעצבים תוכן לאתר שלכם, חשוב שתוודאו שהוא נראה טוב על מסכי מכשירים ניידים. בדקו את ה-Google Analytics שלכם ותראו שכמעט כל אתר זוכה לתנועה גבוהה יותר במכשירים ניידים, עד שמונים אחוזים, בהשוואה לתנועה שמגיעה ממחשבים נייחים.

ואם רוב התנועה באתר שלכם מגיעה ממשתמשים ניידים, זה אומר שרוב ההמרות שלכם מתרחשות במכשירים ניידים, מה שאומר גם שהיום, יותר מתמיד, אתם צריכים את המומחים שמבינים איך עושים נכון פרסום ממומן.

ההיבטים הטכניים של קידום אתרים בסלולר, במילים שכולם יכולים להבין

עכשיו בואו נבחן את ההיבטים הטכניים של קידום אתרים בסלולר, בלי לשבור את השיניים. המומחים בחברת פרסונאס מדיה מבצעים עבורכם אופטימיזציה של רכיבי קידום אתרים באתר, ומתחילים עם תגי כותרות, תוכן, טקסטים של תמונות, כתובות URL ותיאורי העמודים, בדיוק כפי שעושים לאתר רגיל שמותאם למחשבים נייחים. ההתמקדו היא במיוחד בתגי הכותרות ותיאורי העמודים.

לצוותים שלנו יש את הידע המקצועי הדרוש לניסוח כותרות ותיאורים קצרים ומשכנעים יותר, כך שהגולשים יתרשמו כשהם מוצאים את האתר שלכם בחיפושים במכשירים ניידים, ויסתקרנו מספיק כדי ללחוץ על התוצאה שקיבלו ולהיכנס לאתר שלכם.

בגישה זו, "העכבישים" של גוגל רוצים לסרוק את האתר שלכם כפי שהגולשים רואים אותו, מה שמוביל לתוצאות חיפוש טובות של נראות האתר שלכם בגוגל. אנחנו מוודאים גם שאין חלונות קופצים באתר הנייד שלכם, כי הם ממש מעצבנים את הגולשים.