אם אתם לא עוסקים בבניה או בנדל"ן אולי לא נתקלתם עדיין במונח "בניה קלה" (או "בניה מתקדמת" כמו שיש כאלו שקוראים לסוג בניה זו) אבל אם אתם מחפשים לבנות בית אז בוודאי יצא לכם להיתקל בצמד המילים הללו.

בניה מתקדמת
בניה מתקדמת

אבל מה עומד מאחורי ההגדרה של בניה קלה והאם קיימים בישראל פרויקטים של בניה מתקדמת? במיוחד בעבור הקוראים שלנו יצאנו לבדוק את הנושא וחזרנו עם מסקנות ברורות – זוהי שיטת בניה שאתם מוכרחים להכיר.

מה זה בכלל בניה מתקדמת?

כאשר מדברים על בניה מתקדמת מתכוונים לסוג בניה אשר נעשה בהרכבה מודולרית, מעט כמו פאזל אבל שהחלקים הם אבני היסוד של המבנה. במפעל ייעודי ומשוכלל בונים את קירות הבית ואת כל חלקי הבית, משתמשים לצורך זה בשילוב של חומרים אשר מספקים בידוד תרמי ואקוסטי מהמעלה הראשונה, לאחר מכן מעבירים את החלקים לאתר הבנייה ושם מחברים אותם ליסודות אשר הכינו מבעוד מועד בקרקע.

השלב הבא בשיטת הבניה הקלה הוא הרכבת כל שאר הרכיבים כמו חיבור לתשתיות, ארונות, ריצופים וגימורים. התוצאה שמתקבלת היא בית אקולוגי אשר דורש הרבה פחות חשמל כדי לקרר ולחמם אותו, בית שעלות הבניה שלו היא כ-60% מעלות הבנייה של מבנה רגיל ומעל הכול – מדובר על שיטת בנייה מהירה להפליא אשר בהרבה מהמקרים הקבלן יתחייב בפניכם על קבלת המפתחות תוך כחצי שנה מתחילת העבודה.

איפה אפשר לראות פרויקטים של בניה קלה בישראל?

בעולם אפשר לראות כבר שנים רבות בתים ומבני ציבור שנבנו בשיטת הבניה הקלה, בארץ שלנו שיטת הבניה הקלה צוברת תאוצה בשנים האחרונות וכיום כבר ניתן להתקל בה בצורות שונות ובמקומות מרובים. למשל הרבה מבנים תעשייתים ומשרדי קבלנים באתרי בניה נבנים בצורה זו של בניה אך גם בהרחבות של ישובים וקיבוצים תוכלו למצוא בתים אשר נבנו בשיטת בניה מתקדמת.

במושבים רבים (למשל בן נון, מגדל, חולדה ועוד) תמצאו מגוון של בתים שונים ומשונים שנבנו בשיטת הבניה הקלה. המשותף לכולם הוא שכל תהליך העיצוב האדריכלי של הבית נובע מהטיפוגרפיה הייחודית של הקרקע ומאפשר התאמה מדויקת של הבית החדש לסביבה הקיימת. כך אתם יכולים ליהנות מבית איכותי ומפנק שמגיע במחיר מצחיק ועדיין להרגיש כאילו הבית שלכם היה שם בצורה אורגנית כל חייו.

אז אם אתם מחפשים לבנות בית בישראל ואתם לא רוצים לצאת להרפתקה חסרת מעצורים שאתם לא יודעים היכן תעצר, אתם מוכרחים להתחיל ולחשוב על האופציה של בניה קלה מכיוון שזו שיטת הבניה הטובה ביותר שנמצאת כרגע בשוק והיא היחידה שתאפשר לכם להיכנס לביתכם החדש כבר עוד חצי שנה מרגע שתסיימו לקרוא את הכתבה הזאת, אז למה אתם מחכים?