אם אתם נאלצים לכסות את האף שלכם בכל פעם שאתם עוברים בחדר המדרגות, סימן שמצב הביוב הוא בכי רע. ריח רע ומי ביוב הנוזלים מתוך הצנרת מעידים על סתימת ביוב, ועליכם להזמין שירותי אינסטלציה מקצועיים. זכרו שבכל רגע נתון חייכם וחיי אחרים הגרים באותו האזור נמצאים בסכנה. מערכת ביוב לקויה היא נזק תברואתי ודרך להפיץ מחלות.

 

הביובית – מהי וממה היא מורכבת?

לאינסטלטורים יש דרך טובה לפטור אתכם מסתימת ביוב, בייחוד כאשר מדובר בסתימה מורכבת. פעמים רבות דרך הפעולה שלהם כוללת שאיבות ביוב בתל אביב באמצעות משאית מיוחדת הנקראת ביובית. הביובית מורכבת משני חלקים עיקריים – מיכל ומשאבות.

המיכל

המיכל נועד להכיל את תכולת הביוב החוסם את הפתח. מיכל זה מחולק לשני חלקים, כאשר החלק האחד נועד להכיל את מי הביוב ותוכנו והחלק האחר כולל מים. המים מיועדים לשטיפה ולניקוי הביוב לאחר שאיבתו.

משאבות

לביובית יש שתי משאבות המחוברות למיכל: משאבת יניקה ומשאבת דחיקה. באמצעות משאבת היניקה שואבים את תכולת הביוב או את מי ההצפה, בהתאם למקרה, תוך יצירת ואקום המאפשר את עצם השאיבה. משאבת הדחיקה מזרימה את המים בזרם חזק וגבוה כדי לשטוף את מי הביוב.

איך נשמור על הביוב מפני סתימות?

הביוב יכול להיסתם בגלל צנרת שחוקה שיש להחליף או שורשי עצים המנקבים את הצנרת מכול עבר, אבל לא רק. במובן מסוים גם אנחנו אחראיים על סתימת הביוב במידה רבה, כאשר איננו מקפידים לשמור עליו. רבים מאתנו זורקים חומרים בלתי מתכלים לתוך האסלה דוגמת תחבושות היגייניות או מגבונים לחים, ולא משתמשים בכלי סינון לכיור המטבח כששוטפים את שאריות המזון והשמנים. חומרים אלה ואחרים עלולים להוביל לסתימת הביוב ולצורך להזמין אינסטלטורים בדחיפות. לפיכך, כדי לשמור על הביוב, חשוב להימנע מלזרוק לאסלה או לכיור חומרים שעלולים לסתום אותו, אלא להשתמש בפח האשפה במקום זאת. כמו כן, על מנת למנוע מהביוב להיסתם בשנית, מומלץ להזמין את האינסטלטורים לביצוע בדיקה תקופתית, כדי שיוכלו לעלות על עקבותיה של סתימה בהתהוותה.

מעבר לכך, כאשר אתם מזמינים אינסטלטור לפתיחת סתימות, מומלץ לוודא שמדובר באינסטלטור מנוסה ומקצועי אשר יודע לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אספו המלצות, דברו לפני כן עם נציגי החברה בטלפון ולמדו יותר על תחום האינסטלציה. בנוסף, מומלץ לבדוק את המחירים בשוק ולבחון היטב את הצעת המחיר שמציע לכם האינסטלטור.

ביובית – כבר לא צריך לסבול מביוב סתום

אין סיבה לסבול מנזקי תברואה עם חברת ביובית המציעה שירותי ביוב ושאיבה איכותיים ומהירים. אם הביוב עולה על גדותיו ואתם מרגישים עבודים, אם מפעל שלם מושבת בגלל סתימת ביוב מאסיבית, זה הזמן לקרוא למקצוענים שיטפלו בבעיה. שירותי ביובית זמינים בחברה 24/7, לצד שירותים נוספים כמו שאיבת הצפות, ניקוי שורשים וקווי ביוב, פתיחת סתימות ביוב ועוד.