קידום האתר, ניהול קמפיין מודעות, פרסום ברשתות, הפקת סרטונים, הקלטת פודקאסטים, אלו רק חלק מהפעולות שאפשר לעשות על מנת להתקדם ברשת. דבר אחד ברור – הלקוחות שלנו נמצאים שם. הם גולשים בשעות שונות, מכל מקום, מעלים שאילתות רבות ומבלים יותר זמן מול המסך. ברור שאם הלקוחות שלנו נמצאים ברשת, גם אנחנו צריכים להיות בה, רק שרובנו לא יכולים להיות בכל מקום ומעכשיו נוכל למקד את הפעולות שלנו ולהיות יעילים יותר.

כלים

 

הכלי SparkToro אשר פותח על ידי ראנד פישקין, מייסד ומנכ"ל MOZ לשעבר מגלה לנו היכן הלקוחות שלנו נמצאים, מה מעניין אותם ועוזר לנו לקבל את ההחלטה כיצד והיכן להשקיע את מאמצי השיווק שלנו. הכלי החדש משמש כמנוע חיפוש שעוזר לנו להכיר את הקהל.

ההבדל בין SparkToro לבין מנועי החיפוש המוכרים

אם עד היום התרגלנו לערוך מחקר מילות מפתח ולהתבסס על הנתונים שגוגל אוסף עבורנו, SparkToro מציע לנו להסתכל על הקהל שלנו בעיניים אחרות. הכלי אומר את מה שכולנו יודעים – הקהל שלנו נמצא בכל מקום, רק שהוא לא רק אומר זאת, אלא שהוא בא לפרט בצורה ברורה היכן הוא נמצא ומה מעניין אותו. כל חיפוש שנעשה בכלי מוביל למקורות השיווק הרלוונטיים באינטרנט.

ספארק-טורו מספק לנו מידע מדויק וחדשני על החיפושים וההתעניינות של הקהל במילת המפתח שהכנסנו. הוא אוסף את המידע משלל האתרים, הרשתות החברתיות, פודקאסטים, יוטיוב ומקורות נוספים שיכולים לעניין אותנו. בסיכום הוא נותן לנו סקירה עניינית ומעמיקה על הקהל שלנו. בהנחה שהעלנו את השאלה הנכונה ובחרנו במילת מפתח ממוקדת ובמיקום גיאוגרפי שנרצה להתמקד בו, נוכל לגלות כיצד הקהל שלנו מתייחס לנושא, על מה הוא מדבר בהקשר אליו ובאיזו פלטפורמה הוא עושה זאת.

ייעול מאמצי השיווק

אחד האתגרים שהולכים וגדלים בכל הנוגע לשיווק הדיגיטלי הוא הצורך להיות "שם". ככל שצצות יותר רשתות ועולים עוד אמצעים, כך העסק עשוי למצוא עצמו מנסה להיות בכל מקום, מה שגובה משאבים רבים של זמן וכסף. אם בתחילתו של הפרסום, קידום אתרים בגוגל היה מספיק כדי להביא לקוחות, כשפייסבוק נכנסה, הצורך לנוכחות התעצם. לאחר מכן הגיעו גם אינסטגרם, ווטסאפ, טיק טוק, הפודקאסטים ולצד כל אלה יוטיוב ממשיכה לגדול ולצבור תאוצה.

אף עסק לא יכול להיות בכל מקום ולכן מילת המפתח היום היא ייעול. כאן נכנס SparkToro והופך את השיווק ותהליך קבלת ההחלטות מה לפרסם וחשוב לא פחות, היכן, לפשוט יותר. סקירה על הביטוי אותו נרצה לקדם תגלה לנו באילו מילים קהל היעד שלנו משתמש, כמה הוא בשימוש, כמה אנשים נוטים לשתף את הנושא ובאילו פלטפורמות, באיזו רשת חברתית הביטוי הכי פופולארי, באילו האשטגים הגולשים משתמשים וכמה הנושא מעניין אותם (על ידי הבנה כמה פוסטים נכתבים בנושא בשבוע).

ברגע שיש לנו את כל הנתונים על מילת המפתח שלנו ועל הביטוי שתואם את העסק שלנו, אנחנו יכולים להחליט באיזו מדיה להתמקד ולתכנן נכון את פעולות השיווק. לעתים נראה כי ככל שהאינטרנט מתקדם כך המפרסמים חשופים ליותר אתגרים. מחקר מילות מפתח והגעה למקומות גבוהים במנוע החיפוש המוביל בעולם, גוגל, כבר לא מספיק. מחקר מעמיק של הקהל ויצירת אינטראקציה במקום שהכי רלוונטי, הוא הדרך החדשה לשווק.

קידום, פרסום דיגיטלי והכרות עם ההזדמנויות הקיימות

רגע לפני קבלת ההחלטה היכן לפרסם, מה לפרסם וכיצד לחלק את מאמצי השיווק, חשוב להכיר את הכלים שיהפכו את המאמצים שלנו לממוקדים ויעילים יותר. ספארק-טורו לא מחליף את מחקר מילות המפתח, הוא מצטרף לרשימה של כלים שכדאי להשתמש בהם בעת ביצוע פעולות שיווקיות ופרסומיות ברשת. שימוש נכון בכלי יאפשר לנו להשיג יותר תוצאות תודות למאמץ ממוקד, לקהל היעד הנכון ובמקומות שהוא נמצא בהם.

הכלי מאפשר לגלות לא רק היכן הקהל שלנו, אלא מיהו, מהם תחומי העניין שלו וכמה הקהל שלנו הומוגני. הוא יכול לעזור לנו לבצע את הפעולות הנכונות ברשת ולהגיע לתוצאות טובות יותר בשיווק דיגיטלי.

הכתבה בשיתוף קונספט1 – סוכנות פרסום דיגיטל, קידום אתרים ופיתוח WEB