לאחר שנה של פעילות אינטנסיבית שהוביל ראש עיריית צפת שוקי אוחנה מול משרד התיירות, החמ"ת ומשרד השיכון השבוע התקיים סיור סופי לקראת תחילת העבודות בפרויקט שעתיד להנגיש את העיר העתיקה להמוני התיירים המבקרים בה, לפתח את האזור כיאה לאתר תיירות מוביל ולהביא בשורה אמיתית

העיר העתיקה בצפת. צילום: עיריית צפת
העיר העתיקה בצפת. צילום: עיריית צפת

 

הסיור ברחבי העיר העתיקה כלל את ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, יחד עם צוות הפרויקט, לאחר הסיכומים הסופיים סוכם כי מיד לאחר השלמת אישור הסדרי התנועה בוועדת התחבורה לתקופת העבודות, יחלו הצוותים המקצועיים לעבוד בשטח. הפרויקט יחבר את קרן היסוד המחודש, אל העיר העתיקה ויהווה שלב מקדים לפיתוח המדרחוב וחיבור אזור המסחר והמצודה לעיר העתיקה כחלק מיצירת ציר תיירות מרכזי ונרחב.

באזור כיכר אשתם יורחב הכביש ותוקם תחנת הורדה לתיירים המגיעים באוטובוסים זאת במקביל לאופציית ההורדה ברחוב  קרן היסוד המחודש. בכיכר אשתם עצמו יוקם מצפה מרהיב שיהווה נקודת ריכוז מקורה לתיירים ולמבקרים בצפת. במסגרת הפרויקט יבוצע חידוש לשדרת הגלריות, יוגדר ציר תיירים, יוצב שילוט, יחודשו תשתיות ביוב, מים וחשמל וכן ריצוף. כמו כן יוקמו תאי שירותים חדשים.

בעיריית צפת חיברו את פרויקט כיכר אשתם כנדבך נוסף לפרויקט קרן היסוד וכחלק מפיתוח טבעת רחוב ירושלים, המדרחוב ומדרגות עולי הגרדום. עם השלמת הפרויקט הנרחב, יבוצע וויסות של התיירים משלושה מוקדים מרכזיים במטרה לאפשר לכל עסקי התיירות  כחלק מהתוכנית לחיזוק המסר המקומי, ליהנות מכך ולמנוע עומסים בצירים המרכזיים של העיר: הגעה מקרן היסוד+ חניה וגישה קצרה רגלית, נקודת הורדה בכיכר אשתם וחנייה בקרן היסוד וכן הגעה וחניה באזור המצודה ומשם דרך המדרחוב או מדרגות עולי הגרדום.

פרויקט זה יחד עם המיזם שמקדם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה להנגשת העיר העתיקה באמצעות סיור וירטואלי ורכישה מכוונת מכל מקום בעולם' כחלק מהסיוע לעסקים המקומיים ופיתוח הסל התיירותי, צפויים לחזק באופן ניכר את התיירות בצפת.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "בחודשים האחרונים כל ענף התיירות בעולם נפגע בגלל הקורונה, אנחנו פועלים במספר מישורים על מנת לתת מענה גם מיידי וגם ביום שאחרי בביסוסה של העיר צפת כעיר תיירות מרכזית ומובילה. כעת עלינו להיערך, לפתח, לחדש ולהתחדש. מדובר בפרויקט חשוב שהצלחנו לחבר לפרויקט קרן היסוד ולתכנון של פיתוח טבעת רחוב ירושלים, פרויקט שינגיש את העיר לתיירים ויאפשר לתירנים ליהנות מהגעתם ונוכחותם בעיר שאין עוד כמוה בעולם".