רבים מבעלי העסקים מחפשים את הליווי הנכון להתפתחות העסק שלהם, בעיקר אם הם בתחילת דרכם. מאמר זה יעסוק בדרכים לבחירת חברת ייעוץ ועל מה צריך לשים דגש כשבוחרים חברה כזו.

 

חברת ייעוץ עסקי מומלצת

רבים מבעלי העסקים העצמאים שמתחילים לפרוש כנפיים ולהרחיב את העסק שלהם וכאלו שמעוניינים לפתוח עסק רצוי שייעזרו בשירותי ייעוץ עסקי לגבי החלטות גורליות. כדי למצוא חברה מקצועית ואמינה, בליווי צמוד ויחס אישי יש צורך בהמלצות. לרוב המלצות עוברות מפה לאוזן, ברשת או בעיתון. ועל אף שהממליצים שהתנסו עם החברה משבחים ומריעים לה. יש צורך לבדוק מספר דברים נוספים.

על מה צריך לשים דגש כשבוחרים חברת ייעוץ עסקי?

גם אם החברה קיבלה הרבה מחמאות והמלצות רצוי לערוך שיחה בה לבחון האם ניתן לסמוך על החברה. האם החברה שומרת על דיסקרטיות הלקוח, מה הניסיון שלה בפועל מבחינה מעשית, מהי שיטת העבודה שלה והאם היא משרה תחושת בטחון. בפגישה הראשונה יש לשאול את כל העולה על הדעת ולקבל תשובות מפורטות. בעלי עסקים מתחילים יזדקקו לפירוט מלא של התהליך. מאיפה מתחילים ולאן פניהם. מה התוצאות אליהן יגיעו והאם המטרות של בעלי העסק מציאותיות. כלומר, האם הייעוץ העסקי מסוגל לקדם את השאיפות והחלומות של בעל העסק והאם זה תואם את המציאות בשוק.

מהם השירותים אותם מספקים חברות לייעוץ עסקי?

ייעוץ ארגוני לעסק

ייעוץ ופיתוח עסקי

ייעוץ פיננסי / כלכלי לעסק

ייעוץ שיווקי עסקי

שיפור והגדלת מכירות

איך צריך לנהל את העסק?

מעבר לייעוץ ולהדרכה חברת ייעוץ טובה תתעכב על הקשיים כבר מהאבחון הראשוני. היא תזהה את המעצור, את ההיסוסים ותבנה תכנית טיפול בה יוכלו ביחד עם בעל העסק להשיג את המטרות העסקיות. כלומר, לא מספיק רק לייעץ אלא גם להיות אחראי כדי להוציא את התכנית לפועל. בנוסף, התוכנית אותה תבנה חברת הייעוץ צריכה להיות מקיפה ולעשות שימוש בכלי שיווק, סטטיסטיקות וארגון. חברה שהיא אכן מומחית בתחום תמנף את העסק והשמים הם הגבול.

כיצד מתבצע תהליך הייעוץ?

בראש ובראשונה החברה צריכה לעשות אבחון. היועץ העסקי צריך להקשיב לצרכים של בעל העסק ולשינויים אותם הוא רוצה לחולל. בשלב השני היועץ יבנה תכנית עבודה שהמטרה שלה לשפר ולמנף את העסק באופן מעשי ולא רק תיאורטי. שלב נוסף הוא לבדוק מה פעל בתכנית ומה עלות ההשקעה הכספית למה שהצליח. כך שכל פעולה המצריכה שיפור תיבדק על פי התוכנית לאורך מספר פגישות. השינוי העסקי אמור להיות מורגש כבר לאחר כ-3 חודשים עם פגישות רצופות ולהפיק רווחים לאחר כ-6 חודשים. לפיכך, החברה צריכה לעבוד עם בעל העסק בשקיפות מלאה ובהסכמתו ולכן ישנה חשיבות רבה לחברת הייעוץ הנבחרת גם בעת משבר.

ייעוץ עסקי בעיתות משבר

בשל משבר קורונה מרבית מהעסקים הקטנים והבינוניים הפסיקו לעבוד ותוכניות הפעולה להשגת מטרותיהם נעצרו בבת אחת. בשל עובדה זו, מומלץ לבעלי העסקים להיעזר בייעוץ עסקי כדי לבנות תכנית פעולה ליציאה מהמשבר תוך חזרה הדרגתית לשגרה.

מידע נוסף באתר https://www.sorotsky.co.il/