ביום רביעי, 29.04, שש שעות בפייסבוק לייב עם כוכבים מהארץ ומהעולם ומסיבה ישראלית חוצת יבשות עם די ג׳יי דלית רצש׳טר. השף חיים כהן ילמד את הצופים איך לעשות 'על האש' בבית, אלופי הספורט הישראלי יתנו טיפים לכושר בצל הקורונה, כוכבים מחו"ל יתארחו לשעה מיוחדת שמפיקות הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה והסוכנות היהודית, הזמר מתיסיהו ילהיב את הקהל ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ייקח את הצופים לסיור וירטואלי בישראל. יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "מיליונים יחושו ממרחקים את הגאווה העצומה על הקמתה של מדינת ישראל לפני 72 שנים״

כלים

הסוכנות היהודית תשדר את חגיגת העצמאות הגדולה בעולם לרגל יום הולדתה ה- 72 של מדינת ישראל, שתועבר במהלך יום העצמאות בפייסבוק לייב של הסוכנות היהודית לצופים בישראל ובקהילות היהודיות ברחבי תבל במשך שש שעות רצופות מלאות בכוכבים ובריגושים.

רצף השידורים של הסוכנות היהודית מופק בסיוע גופים שונים מהארץ ומחו"ל ויתארחו בו דמויות בולטות בהוויה הישראלית בתחומי התרבות, הספורט, המוסיקה והבישול. מפורסמים מהעולם יצטרפו גם הם לחגיגה הישראלית במסגרת אירוע רשת מרכזי שמופק על ידי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה והסוכנות היהודית. חגיגת העצמאות  תסתיים במסיבה ישראלית חוצת יבשות של הסוכנות היהודית וגלגלצ עם די ג'יי דלית רצ'שטר עם שעתיים של מוזיקה ישראלית שתועבר בשידור חי בגלגלצ ובפייסבוק לייב של הסוכנות היהודית.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "השנה, כשאירועי יום העצמאות למדינת ישראל ייחגגו ללא רבבות אנשים שייצאו לרחובות או ישתתפו באירועים המוניים, הסוכנות היהודית מארגנת את חגיגת יום העצמאות הוירטואלית הגדולה בעולם, שתובא עד לסלון ביתם של יהודים ברחבי תבל. המוני יהודים מרחבי העולם יניפו את דגלי ישראל וישירו מול מסכי המחשב ויביעו את אהבתם למדינתנו יחדיו. מיליונים יחושו ממרחקים את הגאווה העצומה על הקמתה של מדינת ישראל לפני 72 שנים".

בשעה 18:00 תיפתח החגיגה בחידון ידע עולמי על ישראל שמאורגן על ידי עמותת Etgar באפליקציית קהוט ובמסגרתו ישיבו בו זמנית מאות משפחות מהעולם לשאלות על ישראל שישאלו על ידי מנהיגים, אנשי תרבות, תקשורת וספורט ובהם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן שירה רודרמן, שחקן הסדרה פאודה יעקב זדה דניאל, אשת התקשורת לוסי אהריש ועוד (לינק מהפייסבוק של הסוכנות באנגלית לאירוע ביו טיוב).

בשעה 18:30 ילמד השף חיים כהן את הצופים איך נשארים בבית ועדיין נהנים מהמנגל המסורתי של יום העצמאות עם "על האש" ביתי הכולל פיתה על המחבת (במקום פיתה על הגחלים), קבב בתנור (במקום על המנגל) ועוד סודות ממטבחו הביתי של השף הישראלי (האירוע בפייסבוק בעברית ובאנגלית). 

בשעה 19:00 נחגוג עם תרבות, אופנה וטכנולוגיה באירוע שמופק על ידי וייב ישראל ויכלול ראיון עם קאבירה רינת שרעבי, מנכ״לית עמותת מידברן ישראל; שיחה עם "נונה שאלנט" על אפנה ישראלית ושיחה עם סמנכ"לית השיווק במיינדספייס אפרת פניגזון על המצאת מכונת בדיקת הקורונה ללא מגע יד אדם (האירוע בפייסבוק באנגלית).

בשעה 20:00 ישודרו רגעים מרגשים בספורט הישראלי והיהודי עם הספורטאים נטע ריבקין, מורן סמואל, אנדי מורז, אריק זאבי, גל פרידמן, נועם גרשוני ואנטוני ארווין שייתנו לצופים טיפים לכושר בצל הקורונה. אחר כך יוזמנו הצופים – ביניהם מבוגרים וילדים מהארץ  ומכל העולם – להשתתף יחד בסדנת תיפוף על הגוף (תיגוף) לצלילי השיר יהיה בסדר של קפה שחור חזק. האירוע יופק על ידי מכבי תנועה עולמית, המכביה, Jcc Global, JCC Association of North America (האירוע בפייסבוק באנגלית).

בשעה 21:00 ישודר האירוע המרכזי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה שהופק בשיתוף עם הסוכנות היהודית בהשתתפות כוכבים מחו"ל. בין היתר תופיע שפית הסלבריטאים עדינה זוסמן, ישתתף ג'וש מלינה, שחקן סדרת הטלוויזיה הפופולרית 'הבית הלבן' וישודר קליפ מרגש של זמר הרגאיי מתיסיהו שאליו מצטרפים חברי קהילות ׳שותפות ביחד׳ של הסוכנות היהודית מחו"ל ומישראל. במהלך האירוע יוזמנו הצופים לסיור וירטואלי של יו״ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, באתרים נבחרים בישראל המייצגים עבורו משמעות אישית ולאומית עמוקה. בסיום הסיור יצפו הצופים במסר בן 57 שנים מראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון ז"ל (האירוע בפייסבוק באנגלית).

בשעה 22:00 ישודר בפייסבוק לייב של הסוכנות היהודית מופע מיוחד של זמר הרגאיי מתיסיהו מהסטודיו בביתו (האירוע בפייסבוק באנגלית).

בשעה 22:00 תשודר מסיבה ישראלית חוצת יבשות עם די ג'יי דלית רצ'שטר – שעתיים של מוסיקה ישראלית שתועבר בשידור חי בגלגלצ ובפייסבוק של הסוכנות היהודית בעברית.

בנוסף לפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, רצף אירועי העצמאות שמשדרת הסוכנות היהודית מופקים בסיוע קרן משפחת רודרמן, הילל בינלאומי, בית הספר לשליחות של הסוכנות היהודית, אתגר, ארגון וייב ישראל, מכבי תנועה עולמית, המכביה,  JCC global, JCCA ועוד.