מה לעשות עם מטרדי היונים

כאשר להקות היונים ליד ביתך/עסקך גדלות מדי והופכות למטרד של רעש ולכלוך, בגלל נחיתתן על מעקות, גגות ומסתורי כביסה, תוכל להשתמש בשיטות ההומניות הבאות כדי להתמודד עם המטרד ולהרחיק את היונים. מנקודת מבט של יונה, החיים בעיר הם דבש. אוכל ומים זמינים בקלות. טורפים הם נדירים. בנוסף, יש המון דיור בחינם. היונים מוצאות את פינות החלונות, הגגות, הגשרים והמחסנים שלנו כתחליף אידיאלי למשטחי הנחיתה בטבע. הדיור שאנו מספקים להם, שלא במודע, משמש להן לקינון ומחסה.

כלים

 

היונים מקננות בכל ימות השנה. זוג יונים יכול לגדל תריסר יונים או יותר בכל שנה. אם ליונים יש הרבה אוכל ומרחב, המספר שלהן יכול לגדול במהירות.

כאשר הלהקות גדלות מדי והופכות למטרד, הריגת הציפורים היא לרוב תוכנית הפעולה הראשונה שיציעו לך חלק ממרחיקי היונים. אבל הריגת יונים לא עובדת, ויש דרכים טובות יותר, ירוקות ולא קטלניות להרחקת יונים.

הרחקת יונים - שלושה צעדים לפתרון הומני של בעיית היונים

יתכן שתזדקק לאחת או לשילוב של שלוש הטכניקות, תלוי בכמות אוכלוסיית היונים שאתה עוסק בה כדי לבצע הרחקת יונים באופן יעיל:

הפסיקו להאכיל את היונים (במודע או לא)

ניתן לקשור את רוב המפגשים עם היונים בשלב זה או אחר להאכלה שלהן במזון, במודע או שלא במודע.

יונים מוזנות בשפע של מזון ואשפה ממגוון מקורות, אך ישנם גם חובבי יונים אשר מאכילים את הציפורים באופן קבוע. זה גורם ליונים יותר נזק מתועלת שכן היונים מתחילות להתאסף במספרים גדולים, מה שמוביל לרוב לניסיונות לא הומניים ולא יעילים להפחית את מספרן.

כאשר צרות כאלה מתעוררות, הדבר הטוב ביותר עבורנו הוא להפחית את ההאכלה של היונים בהדרגה לאורך מספר שבועות. היונים יתפזרו בהדרגה עד שמספר הציפורים הנותר יתאים למה שהאזור יכול לתמוך באופן טבעי.

מקורות מזון לא מכוונים

גם שאיננו מזינים את היונים במודע, אנו בני האדם מבולגנים, משאירים שאריות מזון בכל מקום. יונים מסתובבות בכיכרות בעיר, בגנים ציבוריים ובאזורים מסחריים אחרים כדי לאכול את מה שאנו משאירים מאחור, במיוחד כאשר ישנם מקומות לינה וקינון נוחים בקרבת מקום. כדי להרתיע את היונים מההתאספות, יש לנקות את מקורות המזון באופן קבוע.

גם בשכונות המגורים בעלי בתים עשויים להאכיל בטעות יונים או שהם עשויים לספק מזון ליונים שלא במתכוון למשל כאשר משאירים פחי זבל פתוחים או ע"י פיזור מכוון של מזון לציפורים.

מנע נחיתה וקינון

יונים מחפשות משטחים יציבים ושטוחים ללינה וקינון. עודדו אותן לעשות זאת במקום אחר על ידי הפיכת המשטחים לא זמינים להם. עם יישום נכון של המוצר הנכון, ניתן להפוך מקומות אלה לנטולי יונים.

ישנם מגוון אמצעים ושיטות הרחקת יונים שניתן להשתמש בהם כדי לשנות משטחי קינון למקומות בלתי נגישים לנחיתה וקינון של יונים. את כולם ניתן להזמין דרך האתר שלנו.

השתמש בדוקרנים, חוטי רטט וקפיצים כדי להרחיק את היונים מעל מדפים, מעקות, סוככים וגגות.

השתמש ברשת יונים מקצועית כדי להרחיק את היונים מהאזורים הגדולים יותר למשל מסתורי כביסה, מרפסות וגגות.

אפשר להשתמש גם בדחלילים דמויי עורבים כדי להפחיד את הציפורים.

שיטות אלה לא פוגעות ביונים אלא גורמות להן אי נוחות ולכן הן ממהרות לנטוש את המקום.

אין להשתמש בג'לים דביקים למיניהם העלולים לפגוע בכל העופות ובכל חיה שבאה איתם במגע. הנוצות של כל ציפור שבאה במגע עם הג'ל הדביק תיפגענה, ותפריע ליכולתן לעוף. הדבר יכול לגרום להן מוות איטי, במיוחד ציפורים קטנות.

אודות חברת "עופי יונה"

"עופי יונה" היא חברה בעלת ניסיון של עשרות שנים בהרחקת יונים, ציפורים, עורבים ושאר בעלי כנף, מהבית ומהעסק. התקשר להזמין מתקין מקצועי מאיזור מגוריך, בכל רחבי הארץ. מכירת מגוון מוצרים להרחקת יונים להתקנה בשיטת "עשה זאת בעצמך": דוקרנים, דחלילים, רשתות מקצועיות, חוטי רטט, קפיצים מקפיצים ועוד. משלוח עד הבית. ייעוץ חינם. באתר "עופי יונה" תמצאו מידע נרחב ורב ערך בתחום.