בעלי מקצועות רבים עשויים לעמוד בפני תביעות מצד הלקוחות שלהם. ביטוח אחריות מקצועית יגן עליכם במקרה של רשלנות ויכסה את ההוצאות המשפטיות

כלים

 

בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, קבלנים, רופאים, מהנדסים, קוסמטיקאיות ופסיכולוגים עלולים למצוא את עצמם יום אחד נתבעים על ידי הלקוחות שלהם. כאשר נגרם נזק ללקוחות בגין רשלנות של בעל המקצוע, ניתן להגיש תביעה נגד בעל המקצוע. תביעות אלו יכולות להגיע לעד מיליוני שקלים, ולגרום לנזק כלכלי כבד לבעל המקצוע ואף לפשיטת רגל.

מהי רשלנות?
רשלנות מוגדרת כמחדל או מעשה שנחשבים לסטייה מהנורמה המקצועית המקובלת, שבעל מקצוע סביר לא היה מבצע אותם ושגרמו לנזק ללקוחות. דוגמה למקרה של רשלנות רפואית, הוא כאשר רופא ביצע בדיקת אולטרסאונד לאישה בחודש הרביעי להריונה. לעובר ברחמה של האישה היה היקף ראש קטן מדי, אך מסיבה כלשהי הרופא לא דיווח על כך לאישה והיא לא נשלחה להפסקת הריון או לבדיקות. לאחר הלידה התברר כי התינוק סובל מפיגור שכלי כתוצאה מהיקף ראשו הקטן. במקרה הזה, האישה ובעלה יכולים להגיש תביעה נגד הרופא בגין רשלנות במילוי תפקידו, שגרמה להם נזק רב. על מנת שתהיה עילה לתביעה, על הלקוח להוכיח כי אכן נגרם לו נזק בגין ההתנהלות הרשלנית של בעל המקצוע. תנאי נוסף הוא שבעל המקצוע התנהג באופן בלתי סביר או בלתי זהיר כלפי הלקוח. התנאי השלישי הוא שמתוקף העיסוק של בעל המקצוע, הוא חייב להתנהג באופן זהיר עם הלקוח. אם התקיימו שלושת התנאים, הרי שיש עילה להגיש נגדכם תביעה בגין רשלנות. על מנת להגן על עצמכם מפני תביעות בגין רשלנות, מומלץ מאוד לרכוש מבעוד מועד ביטוח אחריות מקצועית.

מהו ביטוח אחריות מקצועית?
ביטוח אחריות מקצועית הינו ביטוח המכסה את ההוצאות המשפטיות בשל תביעות שהגישו נגדכם על ידי צד שלישי, כתוצאה מרשלנות, הפרת חובה מקצועית, מחדל וכל טיפול חסר שנעשה בתום לב שלכם או של עובד מטעמכם. ביטוח זה כולל אובדן מסמכים, אי יושר של בעל המקצוע, והוצאות על השמצה ודיבה. הביטוח נכנס לפעולה מיד עם קבלת מכתב הדרישה, עוד לפני שהחלו ההליכים המשפטיים. ניתן לקבל את הכיסוי הביטוחי על מקרים שהתרחשו במהלך תקופת הביטוח. בנוסף לכך, הביטוח פועל גם באופן רטרואקטיבי, במידה ומקרה הרשלנות כביכול בוצע לפני שרכשתם את הביטוח, אך התביעה הוגשה לאחר רכישת הביטוח.

בנוסף לכך, חשוב לדעת כי ישנם ביטוחים המתמחים בתחום עיסוק מסוים כמו ביטוח לעורכי דין, ביטוח לרופאים, ביטוח לפסיכולוגים, ביטוח לעוסקים ברפואה משלימה ועוד. ביטוחים אלו כוללים הרחבות המיועדות לתחום העיסוק הספציפי שלכם. מחירי הביטוח משתנים בין חברות הביטוח השונות ומומלץ לערוך השוואת מחירים וכן להשוות את תנאי הפוליסה.

קבוצת הביטוח גור גרופ מציעה כיסוי ביטוח אחריות מקצועית בהתאמה אישית לפי הדרישה והצרכים. לעוד מידע בקרו כאן.