הרבה לפני שנבנו מלונות הבוטיק ונפתחו צימרים מושקעים או וילות נופש "מפנקות", נהגנו לקחת אוהל ושקי שינה לצאת כל המשפחה לחופים המוסדרים לנפוש. החופשות היפות האלה בטבע קיימות עדיין אולם הן עברו שדרוג מסוים וכעת טיול קרוואנים בישראל מחליף את הרכב שעליו העמיסו אוהל ושק"שים, והרבה אוכל. אפשר לראות לא מעט משפחות נהנות מטיולים כאלה ברחבי הארץ, בחניונים שהוסדרו לשם כך או במקומות פרטיים.

 

היכן אפשר לחנות?

ראשית, יש להודות שהמדינה עדיין לא התאימה את עצמה לרוח הזמן, ולכן יש מעט מקומות לא מוסדרים שבהם אפשר להתחבר לשירותים בסיסיים שנחוצים לנו. זה קיים בעיקר בחלקות פרטיות של משפחות שהבינו שהטרנד הזה הוא כבר מגמה קבועה. להן יש מטרה להרוויח כסף וליהנות מאירוח אנשים שאוהבים את החופשה הייחודית הזאת, ולנופשים כיף לצאת לטבע מהעיר הגדולה ולהכיר אנשים טובים באמצע הדרך, שעוזרים להם לנפוש.

קהילת נופשי הקרוואן גדלה

קרוואנים יכולים לשרת אותנו לכל המטרות והצרכים, והם באים בשלל דגמים ואבזורים. יש בישראל קהילה גדולה ומפתחת של אוהבי קרוואנים הן למגורים והן לטיולים וחופשות, והן נהנות מקשרים ומטיפים מועילים ועזרה הדדית בכל מקום שבו הן נפגשות. חלק מהנופשים קונים קרוואן שישמש אותם גם למטרות נוספות ויש כאלה ששוכרים אותם רק לצורך יציאה לנופש, והם חוזרים אחר כך הביתה ומתכננים את הנופש הבא.

המעיינות השכרת קרוואן במחירים מעולים בכל הארץ

למה דווקא קרוואן?

מי שבילה חופשה בקרוואן לא ישכח את החוויה, גם אם הטעם האישי שלו הוא מלון מפנק ונוח שבו יש מיטה ענקית וחדר מאובזר ורחב ידיים. יש קסם גדול בקרוואן שהוא גם בית וגם רכב, ויש בו באמת כל מה שאנחנו צריכים ותו לא. החניה בטבע והלינה תחת כיפת השמיים עושות משהו לכל אדם, גם האורבני ביותר. יש רוגע ושלווה והרבה מנוחה אמיתית שאפשר להגיע אליה סוף סוף, בלי הסחות דעת מיותרות של "הפעלות" ו"אטרקציות" מלאכותיות.

מה יש בקרוואן שמקסים אותנו?

זה המקום המצומצם שמכריח כל דבר להיות פונקציונלי בגודל קומפקטי שעושה את העבודה ומרשים אותנו ביצירתיות. זה גם המבט החדש שאנחנו זוכים לו על הדרך שבה אנחנו חיים בבית בדרך כלל, ותוהים האם באמת כל מה שיש לנו נחוץ וצריך להבטיח שלא ייגמר, או שאנחנו יכולים ליהנות גם בהרבה פחות. לאנשים שמעדיפים טיול קרוואנים בישראל הם ללא ספק אנשים שיש להם חיים מעניינים ורגועים יותר.

איפה משיגים קרוואנים?

יש לא מעט חברות שמשכירות קרוואנים לטיול ואתם יכולים לערוך סקר מחירים ולהשוות. חשוב לבחור את הדגם רק לאחר שניסיתם להיות בו וראיתם שזה אכן מתאים למספר בני המשפחה, לצרכים שלכם, אפילו למידות שלכם כדי להרגיש שם נוח בתכנון הזעיר של כל דבר. בקרוואנים יש כל מה שנחות לכם אבל תמיד אפשר להוסיף אבזור.