עו"ד יורי גיא-רון, תושב תל אביב יליד 1961, נשוי לכנרת ואב לארבע בנות.

כלים
יורי גיא רון
יורי גיא רון

אהבתו הגדולה לתרבות יפה – מספרות ומוסיקה ועד מחול וקולנוע הנחתה היבטים רבים בפועלו, מתוך אמונה כי התרבות והאמנות הן המצודה היציבה עליה חברה מודרנית מכוננת את ערכיה ומשמרת אותם. אוהב ומוקיר את נופי הארץ ומאמין ביכולתה של מדינת ישראל לשמור על חוסנה המוסרי והחוקי במסגרת התנהלותה כמדינה דמוקרטית.

תחום ההתמחות העיקרי של עו"ד גיא-רון מראשית דרכו, היה זכויות האדם, משפט מנהלי ומשפט אזרחי-מסחרי. את הכשרתו כעו"ד השלים באוניברסיטה העברית בהר הצופים במסגרת לימודי תואר שני אותם סיים בהצטיינות. לאחר הכשרתו המשיך ולמד כל חייו על מנת להעמיק בתחום זכויות האדם ואף הקים מספר רב של יוזמות אשר מטרתן לקדם תחום זה בישראל ולסייע בהעצמת שכבות מוחלשות רבות אשר ידם אינה משגת סיוע משפטי.

הידע הרב שרכש גיא-רון בתחום זכויות האדם ובדין האזרחי, אפשרו לו לייצג בתיקים משמעותיים רבים, ליצור תקדימים חשובים ולהוביל מדיניות שיפוטית יקרת ערך במדינת ישראל אשר הפכו אותו לאושיה רבת חשיבות בתחום.

חבר הוועדה למינוי שופטים וראש לשכת עורכי הדין בישראל

מאז ומעולם האמין גיא-רון, כי לעורך הדין תפקיד ייחודי בחיים הדמוקרטיים ויישם עיקרון זה בכל צעד בפועלו. מתוך כך, הבין כי לשכת עורכי הדין הוא ארגון סטטוטורי בעל חשיבות חברתית עליונה, ולא רק איגוד מקצועי מן השורה. לכן, החליט עו"ד גיא-רון לעשות לביתו, וכתוצאה מכך לתת ערך מוסף לחברה כולה בעודו מכהן כחבר בוועדה למינוי שופטים מטעם לשכת עורכי הדין למשך שלוש קדנציות רצופות (1999-2008). על ידי בחירת שופטים בישראל תוך יישום ידע רב ושיקול דעת ללא משוא פנים, נטל גיא-רון חלק רב חשיבות בתרבות השיפוטית בישראל. לאחר מכן, התמודד ואף נבחר לשמש כראש לשכת עורכי הדין בישראל מ-2007-2011.

ממובילי זכויות האדם והשכבות המוחלשות בישראל

עוד מילדותו, השקיע זמן רב מזמנו בעשייה חברתית כחניך בתנועת "הצופים" ולאחר מכן שימש כקצין בצה"ל. מאז ומעולם, ראה גיא-רון בכל אדם כבעל זכויות טבעיות להן הוא ראוי מלידה. בתוך כך, זכאי האדם ליהנות מהגנה משפטית מקצועית ונאמנה שתייצג אותו ותסייע לו להבטיח את זכויותיו. ברוח העיקרון המקודש, השתתף עו"ד גיא-רון במגוון יוזמות, עמותות וארגוני זכויות אדם ואף הקיף בחלוף השנים בסיועו וליוויו של נשיא בית המשפט העליון, השופט חיים כהן, את משרד עו"ד "אדם". משרד אשר מוקדש כל כולו להגנה על זכויות האדם והעצמת שכבות מוחלשות. ביוזמה השתתפו עורכי דין מובילים בישראל: אדם פיש, רחל בן ארי, רון דרור, חני שירה, אהובה יששכר, ארנה לין ואחרים. מיד לאחר הקמת המשרד, הוקמה גם העמותה "מרכז השופט חיים כהן להגנה משפטית על זכויות אדם".

הארגונים והעמותות השונים בהם פעל ואותם הקים, הציעו ללקוחות מעוטי יכולת רבים ייצוג וייעוץ משפטי ללא כל תשלום. ייצוג אשר נותר נאמן והוביל מדיניות רווחה בישראל ללא קשר למעמדו הסוציו-אקונומי או למוצאו של אדם. כך, יכלו כעת עמותות סיוע וזכויות אדם רבות, ליהנות משירותיו של משרד עו"ד פרטי ויוקרתי ששפע ידע מקצועי רחב יריעה וכלים רבי ערך שלא היו בהישג ידם וסייעו להם במידה רבה בפועלם.

גם בלשכת עורכי הדין

בעת שימושו כראש לשכת עורכי הדין, יזם עו"ד גיא-רון את תוכנית "שכר מצווה", אשר סיפקה שירותים משפטיים "פרו בונו" ואף דאג כי תיכלל בתיקון החוק אשר הפכה את התוכנית לפעילות חובה המובנית בין תחומי האחריות של לשכת עורכי הדין.

איש רוח ואומנות

גם לאחר פרישתו מהחיים הציבוריים, לא הפסיק עו"ד יורי גיא רון את פועלו והמשיך במלוא כוחו לקדם את מה שראה כבריח התיכון של חברה דמוקרטית – תרבות גבוהה עשירה ומגוונת. בחלוף השנים נטל גיא-רון חלק ביוזמות רבות וסייע לארגונים רבים לקדם נכסי תרבות יקרי ערך בחברה הישראלית.

בין היוזמות שקידם גיא-רון בתחום התרבות:

חבר הוועד המנהל של קרן הקולנוע הישראלית. ממייסדי העמותה להקמה ולניהול מוזיאון המוסיקה הישראלית. ממייסדי "פאנוניקה" – העמותה הישראלית לקידום מוסיקת הג'אז. יו"ר אגודת ידידי פסטיבל הג'אז באילת – תפקיד בו החליף לפני כ-10 שנים את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר ז"ל.

פועלו רב השנים של גיא-רון הפך אותו לאוטוריטה רבת ערך בתחום המשפט האזרחי, המנהלי וזכויות האדם בעל ניסיון רב והיכרות מעמיקה בתחומים שיפוטיים המבנים מדיניות ומעצבים את האופן בו פועלת הדמוקרטיה הישראלית.

למידע נוסף אודות פועלו ושירותיו של עו"ד גיא-רון, ניתן לקרוא בקטגוריות האתר השונות או להשאיר את פרטיך בטופס ליצירת קשר.