ברוך עטאלי הנו שם שרבים מהאוכלוסייה המבוגרת מכירים ומוקירים, הנו שם שרבים מהאנשים בארץ חייבים לו תודה, כאשר הוא מצדו מוקיר להם תודה בחזרה, וזאת כי כבן להורים מבוגרים הוא יודע עד כמה זה לעיתים מפחיד לצאת להילחם על שמגיע לך, במיוחד כשגופים גדולים מטילים קשיים ומנסים להגן על האינטרסים הכלכליים. אי לכך ממש כפי שרבים זוקפים לזכותו את הקפיצה בקצבה החודשית, כך הוא זוקף לזכותם את האופטימיות (שנשמרת למרות הקשיים) ואת המלחמה הצודקת שלהם להישמע ולהיראות, גם אם הם שייכים לדור שהולך ונעלם.

כלים
ברוך עטאלי, ברוך עטלי
ברוך עטאלי, ברוך עטלי

להעניק כתף תומכת

לאורך כחמש שנים עטאלי (38) מכהן כמנכ"ל בחברה למימוש זכויות. עוד בצבא כאשר שירת כלוחם (רובאי 08), הוא למד שאם רק מעניקים כתף תומכת, גם חיילים חלשים מגלים תעצומות, ושאין דבר כזה אני לעומת אתה, אלא ביחידה כולם שווים ופועלים למען כולם.

מתוך הערכים האלו הוא צמח והתפתח, כבן אדם שמבקש לנצל יכולות אישיות עבור הושטת יד לאנשים שזקוקים לסיוע, ואכן החברה למימוש זכויות מסייעת לאינספור לקוחות שמצבם הבריאותי מאתגר, לקבל כספים שמגיעים להם כחוק, עובדה שמאפשרת להתמקד בהחלמה, מבלי שצל כלכלי יוסיף קשיים פיזיים ונפשיים.

להעניק בחזרה

"כבן להורים מבוגרים תמיד עומדת לנגד עיני העזרה לציבור שמצוי בשוליים, הציבור המבוגר והחולה" הוא מספר לנו. כמו כן, עטאלי מסביר שלא פעם צפה מהצד בהוריו נלחמים בטחנות רוח, ואילו עתה הוא שמח על ההזדמנות להילחם עבורם, עבור דור מדהים שהקים את המדינה ושחי פה בתקופות לא פשוטות. אי לכך החברה למימוש זכויות דואגת לשקף את מכלול הזכויות שמגיעות לכל אותם אזרחים ותיקים, זכויות שמגיעות בזכות ולא בחסד, עד ולאחר גיל פרישה.

כעס שמוליד שמחה

ברוך עטאלי מחזיק המון כעס כלפי ההתנהלות של הגופים הגדולים, אלו שאמורים לפעול לטובת האזרח, אך שבפועל מעמידים בראש הפירמידה אינטרסים אישיים. "אני פוגש המון מקרים בהם האזרח לא יודע שהביטוח המושלם בקופת החולים מורכב מביטוח סיעודי. למה חברות הביטוח והביטוח הלאומי לא משקפים ללקוח את הזכויות שלו?!" הוא אומר בטון מאוכזב וכעוס. את הכעס עטאלי למד לנתב למקום אפקטיבי, למקום של ניהול מלחמה צודקת ובאמצעות הערוצים המקובלים. בסופו של יום החברה מוכיחה שהצדק יוצא לאור, ובסופו של יום אינספור אנשים נרגשים מגלים שמגיע להם יותר ואף זוכים ליהנות מכך. "הבירוקרטיה עשויה להיות מאיימת, קשה ודורסנית. אחד מהמקרים שחקוק על לוח לבי מיוחס לאדם עיוור מתל אביב, שבמשך כשלוש שנים ניסה לממש את זכויותיו ונלחם בבירוקרטיה ללא הצלחה - פעם אחר פעם דחו אותו. ביום שהוא פנה לחברה הצלחנו ביחד להגדיל עבורו את הקצבה ב 3,300 ש"ח" הוא מספר.

הכרת תודה

למעשה, עטאלי מקבל לא מעט הכרת תודה מלקוחותיו, ואנשים שלהם סייע במהלך הדרך. "תחושת השליחות היא שמניעה, ואילו הידע והמקצועיות הם אלו שמובילים להצלחה - הם אלו שמעלים חיוך על פניו של אזרח שזכה לראשונה לקבל את שמגיע לו", הוא מספר לנו בחיוך, וממשיך: "הברכות והכרת התודה שאני מקבל מאנשים שסייעתי להם לממש את זכויותיהם, הן אלו שמעירות אותי בבוקר והן אלו שמניעות לעבר המקרה הבא". הוא מספר כי הוא מקבל לא מעט הודעות "שבת שלום" ו"חג שמח" באופן קבוע מלקוחות אסירי תודה, ואלה מאירות את ביתו ומחממות את הלב. "אני מלא תודה על תחושת הסיפוק האדירה שהעיסוק שבחרתי בו מביא לי" הוא אומר.

תחושת שליחות

יש אנשים שמתחילים לעבוד ב8:00 ומסיימים לעבוד ב17:00, אך מי שמכיר את עטאלי יודע שאצלו אין דבר כזה, אלא ניתן להשיגו בכול שעה ותמיד לצד מסירות ותשומת לב מלאה, כי הוא יודע שאותו אדם שפונה אליו בקלות היה יכול להיות ההורה שלו, והוא מבין איזו שליחות חשובה נפלה בחיקו, ועל כן גם אם זה נשמע כמו קלישאה, העובדה היא שחיוך מרוגש של אדם שלאורך שנים נתקל במכשולים ועתה זכה למימוש זכויות מלא אכן מניעה אותו הלאה - מתווה את הדרך ומשיגה תוצאות.

לאורך חמשת השנים שברוך עטאלי מנהל את החברה הוא ניהל יותר מ120 עובדים ומנהלי מחלקות. כולם חשים שליחות, כולם מבינים את מורכבות וחשיבות המשימה וכולם מבינים עד כמה חשוב לעתים רק להוות אוזן קשבת ולתת מילה טובה, וזוהי חלק מהגדולה של החברה.