בדיוק כמו שישנם עסקים העוסקים בתחומים שונים, כך גם קיים שוני במידת היעילות של הפלטפורמות הפרסומיות ברשת. אפשר להתחיל ולספר אודות מגוון רחב של פלטפורמות שונות, אך בישראל לרוב המיקוד יתבסס על שתיים ראשיות: גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם ואשר שולט על 98% מכלל החיפושים בישראל ופייסבוק – רשת חברתית שכבר כוללת את אינסטגרם בו מרבית הצעירים והצעירות נוכחים.

כלים

 

עתה נשאלת השאלה – מהי הפלטפורמה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם? האם כדאי לבחור באחת מהן? או שאולי רצוי להקצות תקציב נרחב יותר ולהשקיע בשתיהן?

גוגל – מענה מידי לשירות

הגעתם הביתה בשעת לילה מאוחרת וגיליתם שהצילינדר נשבר ואינכם יכולים לסובב את המפתח. כאן מדובר בצורך מידי לקבלת שירות ולכן טבעי שמיד תיגשו אל הטלפון החכם ותחפשו בגוגל אחר פורץ מנעולים.

זוהי למעשה ההגדרה הבסיסית ביותר של אופי החיפוש בגוגל. מנוע החיפוש מעניק מענה מידי עבור גולשים המבקשים לקבל תשובה על שאלה חשובה, מידע על דבר מה מסקרן או שירות עבור צורך מידי או צורך לטווח הקרוב.

פייסבוק – פרסום "דרך אגבי"

הגעתם הביתה בשעת לילה מאוחרת והצילינדר נשבר? מרבית הסיכויים שהדבר אחרון שתעשו הוא להיכנס לפייסבוק ולהתעדכן במה שהחברים שלכם עשו. פייסבוק הוא פלטפורמה פרסומית שונה ובו התכנים הפרסומיים מופיעים לגולשים מבלי שהם חיפשו אודותיהם.

זהו למעשה פרסום שמגיע בכדרך אגב. אנו גולשים, מעדכנים במה שחברינו עושים, בסרטונים ובשלל תכנים מעניינים ואז לפתע מופיעה לנו פרסומת. באופן מקרי, שאיננו מקרי לחלוטין, הפרסומת הזו רלוונטית לצורך שיש לנו והיא עשויה לעניין אותנו.

מתי אופי פרסומי שכזה יכול להיות רלוונטי לעסק שלנו? אם מדובר בעסק חדש שזה עתה נפתח, אז הרי שהמוטיב המיתוגי יכול לסייע ולכן נפעל להופיע עבור תושבים הגרים בסמוך אלינו. אם מדובר במבצעים שווים, אז הרי שגם כאן פרסום בפייסבוק יכול לדבר ב"כדרך אגב" אל הגולשים. כאן מדובר בערך מוסף, ולא בצורך מידי.

האם כדאי לשלב?

אם אינכם מצויים בפלטפורמות השיווקיות השונות, אז הרי שמומלץ להתייעץ על כך עם מקדם אתרים מקצועי. כעיקרון, לעתים שילובים בין גוגל לפייסבוק בהחלט יכולים להועיל ולהזניק את מספר הפניות לעסק, אך ישנם מקרים בהם ההוצאות והתקציבים הפרסומיים פשוט לא מצדיקים את המאמץ.

מומלץ לשלב בין שתי הפלטפורמות במקרים בהם ישנו צורך מיתוגי ונדגים זאת כך: הגולש חיפש אחר שירות מסוים דוגמת מורה לגיטרה. הוא ביצע חיפוש גוגל ונכנס למודעה פרסומית. אותה המודעה "צבעה" את הגולש בפיסת קוד שמעתה מסמנת אותו כאחד שביקר במודעה. לאחר מכן, ניתן להכניס את פייסבוק לתמונה עם מה שנקרא "ריטרקגטינג" – מעתה, תופיע לאותו הגולש מודעה ממומנת בפייסבוק שתציע לו ערך מוסף נוסף מתוך המודעה.

ניתן לעשות שימוש בריטרקינג כדי לספר על מבצע שחבל לפספס או להבהיר את היתרונות המובהקים של השירות. פעמים רבות, תיווכחו לגלות כי שילוב בין שתי הפלטפורמות יכול להועיל ולהזניק את מספר העסקאות.

כיצד מתחילים?

שיווק באינטרנט הוא עולם ומלואו. כל אחד ללמוד כיצד לעשות זאת נכון, אך חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בזמן למידה שמגיע על חשבון התקציב הפרסומי. אם אתם מעוניינים בפרסום ממומן שיניב לכם תוצאות באופן מידי, אז הרי שמומלץ לפנות לאיש מקצוע אשר יקים עבורכם את המודעות וינהל את הקמפיין לכל אורך הדרך.

יתרונו של איש המקצוע לא מסתכם רק בדרך עבודה יעילה, אלא גם ביכולתו לייעץ ולענות על כל שאלה.

רוצים לנהל טוב יותר את מקדם האתרים שלכם? קראו גם את המאמר הבא