אי אפשר לדמיין את פעולת המשרד השוטפת בלי מכונת צילום. המכונה המפיקה מסמכים, מדפיסה, מצלמת, סורקת ועוד מגוון פעולות במכשיר אחד היא הלב הפועם של זירת התעסוקה. בשנים האחרונות גוברת המגמה לשכור מכונת צילום כתחליף לרכישה – מהם היתרונות של השכרת מכונת צילום וכיצד לבחור את מכונת הצילום האולטימטיבית עבורכם?

מכונת צילום
מכונת צילום

 

המחיר קובע
מכונות צילום מקצועיות בעלות פונקציות רבות, שקשה למצוא במכונות סטנדרטיות ולכן הן גם עולות יותר. כמובן שעל איכות משלמים ומדובר גם בהוצאה מוכרת כאשר רוכשם מכונת צילום לבית העסק. אבל יש לזכור שההשקעה במכונה היא לא רק במעמד הרכישה אלא גם בתחזוקה, בחומרי הגלם ולכן, יש להחליט מראש בתחשיב ההוצאה הכוללת האם כדאי לרכוש את המכונה או לשכור אותה בפורמט של ליסינג מלא. לא תמיד יש בהישג ידנו, במיוחד בתהליך הקמת העסק, את הסכום הדרוש למכונה ולכן השכרה היא אופציה נהדרת ליהנות משירותי המכונה מבלי לממן את הרכישה שלה מלכתחילה. התשלום מתבצע בעצם אחת לחודש ומתחדש לפי צורך. כך שאם בהמשך לא יהיה לכם צורך במכונה – לא תצטרכו להתעסק עם מכירה שלה וירידת שווי.

שירותי אחזקה – מקסימום ביצועים בראש שקט
כיום אפשר להשכיר מכונות צילום במתכונת של ליסינג מלא. הכוונה היא שאתם מקבלים את מכונת הצילום לבית העסק ולא צריכים לדאוג לתחזוקה השוטפת שלה. כלומר, אם יש תקלה, בעיה מכאנית כלשהי – יש למי לפנות והתיקונים כלולים בהסדר (בכפוף לתקנון). התשלום הוא כאמור חודשי וניתן לשכור לפי דגמים שונים כאשר יש חבילות הדפסה שונות וחשוב לברר מה כל חבילה כוללת, בין אם תשלום על המכונה ואקסטרות כמו חבילת הדפסה, מחיר פעימה וכדומה. בכל מקרה, תמיד במקרה של תקלה לא צריך לשבור את הראש בענייני תחזוקה וטכנאי ויש למי לפנות ומי שיטפל במכונה ויחזיר אותה לפעילות או יחליף אותה לפי תנאי ההשכרה.

איך לבחור את המכונה הנכונה?
אחרי שהבנתם מהו הערך הגדול של השכרת מכונת צילום, חשוב לגשת למשימה שהיא להחליט איזה דגם לשכור. כמו בעולם המכוניות, גם בעולם המדפסות שלל דגמים כאשר כל דגם בעל מאפיינים ייחודיים ומה שקובע בסופו של דבר זו ההתאמה האישית לצרכי המשרד. ניתן לבחור את הדגמים על פי הספק של דפים והאם מדובר במשרד קטן או גדול (לפי כמות הדפים והתפוקה המשוערת). פרמטרים נוספים לבדיקה הם מהירות הצילום – כמה דפים היא מפיקה בדקה, מה אחוז הזום אליו ניתן להגיע בכיוון המכונה, האם היא מכונת צילום בשחור לבן וצבעונית והאם היא כוללת פיצ'רים נוספים כמו הדפסה וסריקה ואם כן, מהי מהירות הסריקה והאם מדובר בסריקה צבעונית.
כדאי להתייחס לאלמנטים נוספים המשדרגים פעילות, כמו למשל, כונן קשיח, זיכרון, שפות ההדפסה, הזנה אוטומטית לסריקה וצילום – באיזו כמות מדובר, האם הצילום וההדפסה הם דו צדדים, האם יש אופציה לאינטרנט ופקס. יש מכונות צילום שניתן גם לחבר לסליקה כך שכל מי שמשתמש יצטרך לשלם על הצילום והמכונה בעצם הופכת לנכס מניב שמחזיר את ההשקעה ואפילו יותר.

לסיכום - בחרו מכונת צילום ממותגת של מותג מוביל בעולם הצילום וחברה המציעה שירותי ליסינג עם זמינות גבוהה. בדקו כמובן מה כולל ההסכם, תוך כמה זמן מגיעה המכונה, האם יש תשלום ראשוני להצבת המכונה, תמיכה ושירות לקוחות תוך כדי השימוש והחליטו ביחד עם הצוות המקצועי על הדגם האולטימטיבי לפי צרכי העסק שלכם. אפשר כמובן לבצע עסקת השכרה במסלול המותאם ביותר לדרישות ולצרכים, כך שגם מבחינת המחיר וגם התועלת – מדובר בעסקה משתלמת.