החקלאות מציעה אופציות שונות לצורך ייצור מזון, שימור מזון ושיפור מזון. מעבר לכך, החקלאות עוסקת בגידול מגוון רחב של צמחים וביצירה של כלל התנאים הרלוונטיים עבור גידול צמחים בסוגים שונים. לחקלאות ישנן מטרות נוספות: הקמת משקים בארץ לצורך פיזור האוכלוסייה, יצירת עבודת אדמה, גידול של יבול חקלאי לצורך אספקה שוטפת לתושבי המדינה ועוד. אחד מבעלי המקצוע העוסקים בתחום החקלאות הוא האגרונום.

כלים

 

מיהו האגרונום

האגרונום הוא בעצם מומחה לחקלאות, אשר גם עוסק בחקלאות בשטח, קרי: חקלאי. מטרתו של האגרונום הוא לממש את תורת החקלאות בדרכים שונות. האגרונום למד את מקצוע החקלאות באופן רציני וכאשר הוא עוסק בתחום הוא נעזר הן בידע התאורטי שלו מהשטח והן מהידע התאורטי אשר למד. פעולותיו של האגרונום רלוונטיות מאוד הן במשקים החקלאיים והן בחברות מסחריות. ניתן למצוא כיום אגרונומים אשר אחראים על תחום הגינות והנוי בבתי מלון, בצימרים ועוד. כמו כן, האגרונום יכול לעבוד כמורה וללמד את תורת האגרונומיות, אנשים אחרים אשר מעוניינים להכיר את התחום היטב.

תחומים אשר האגרונומיה עוסקת בהן:

האגרונומיה עוסקת במספר תחומים:

גידול פירות ויקרות- האגרונום הוא זה שבוחר זרעים לחקלאות על מנת שכל הזרעים שיזרעו יעניקו את היבול האיכותי ביותר והטוב ביותר. כמו כן, האגרונום מעניק את הידע שלו אודות כמות המים אשר זקוק כל זרע לצורך צמיחה איכותית ועוד מיון ואפיון קרקעות לגידולים חקלאיים- האגרונום בודק את הקרקע ומתאים לכל סוג קרקע את סוג הגידול המתאים לו. האגרונום בעצם מסייע לחקלאים ליצור גידול יעיל ולהפיק מכל אדמה את המרב האגרונים מספק דרכים ושיטות לצורך הגנת הצמחים. שיטות אשר נוגעות להדברה, דישון ועוד. האגרונום מלווה חקלאים בשלבי גידול צמחים ומעניק להם ייעוץ אגרונומי.

כיצד ניתן להשביח גידולים

האגרונומיה בין היתר עוסקת בשיטות שונות להשביח את היבול, על מנת שתנובת השדה תהיה איכותית יותר הן מבחינת הערך התזונתי שלה והן מבחינת יצירת זנים חדשים בתחום החקלאות. האגרונום יוצר באמצעות הכלאות שונות וברירת הצאצאים הרצויים או באמצעות הנדסה גנטית גידולים חדשים ואיכותיים. על מנת להשביח גידולים יש צורך לבחור באגרונום מקצועי ומומחה, אשר יעניק את תהליך הליווי הטוב ביותר עבור כל חקלאי העוסק בתחום גידול צמחים.

.