שכונה בת 750 יח"ד במחיר למשתכן  תוקם  על שטח ברמת החייל שחברת החשמל תחזיר לידי רשות מקרקעי ישראל. מדובר בהשבת נכס נוסף וחשוב אותו משיבה חח"י כחלק מיישומו של הסכם אסטרטגי שנחתם לפני כשנה להשבת  16 נכסים נבחרים לרמ"י

(צילום: חברת החשמל)
(צילום: חברת החשמל)

 

שר האוצר משה כחלון : "השבת אתר הירקון מחברת החשמל לידי המדינה היא בשורה שהציבור ייהנה ממנה, וזה לא מובן מאליו. בשנים עברו, מדינת ישראל הייתה מספסרת בקרקע שלה, לטובת רווחים לקופת המדינה. גם כאן יכלו לגזור קופון לקופת המדינה באמצעות מכירת הקרקע למרבה במחיר. אך ימי הספסרות בקרקע הסתיימו, ובאתר הזה, בלב אזור הביקוש בת"א, תקום שכונה עם כ-750 יח"ד שימכרו במסגרת פרויקט מחיר למשתכן לזוגות הצעירים. אני מודה לחברת החשמל, רמ"י, רשות החברות הממשלתיות ועיריית תל אביב יפו על שיתוף הפעולה בהעברת הנכס ועל שאר המהלכים שנעשים במסגרת הסדר הנכסים ברחבי המדינה."

בשטח המושב של כ75 דונם בלב אזור הביקוש בתל אביב, ניתן להקים 750 יח"ד וכן עשרות אלפי מ"ר למסחר ומאות אלפי מ"ר לתעסוקה. כל זאת לצד יעוד שטחים נרחבים לצרכי ציבור. בין היתר מתוכנן כביש חיוני המקשר את הפעילות העסקית ברמת החייל צפונה לכוון עתידים ורצועת הנופש, שטחים פתוחים ושטחי פארק גדולים.

עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל  : השלמת התכנון ומימושו יאפשר את השלמת המרקם התכנוני של האזור כולו, הקטוע כיום על ידי התחמ"ג כמו גם חיבור תחבורתי חיוני בציר צפון -דרום, לתועלת העיר והאזור כולו. מיצוי הפוטנציאל של השטח נאמד בכ 1.7 מליארד שח.

הטקס התקיים ביום שלישי, 5.2.19, במעמד שר האוצר משה כחלון, בהשתתפות, אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, עופר בלוך, מנכ"ל החברה, עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל, ומנכ"ל עיריית ת"א. במעמד הטקס תתבצע "העברת המפתח" ומסירת אתר ירקון (עתידים) בת"א מחברת החשמל למדינה במסגרת הסדר הנכסים. 

מדינת ישראל, חברת החשמל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ותל אביב-יפו, חתמו בינואר אשתקד על הסכם להסדר נכסיה של חברת החשמל לישראל. ההסכם מביא למיצוי התועלות המשקיות מנכסיה של חברת החשמל ובכך מקל על החסמים לפיתוח ולדיור בכל רחבי הארץ.

על פי ההסכם, תמסור חברת החשמל נכסים בכל רחבי הארץ, ביניהם נכסים מרכזיים בעיר תל אביב-יפו, באופן שיאפשר פיתוח מידי של אלפי מ"ר לדיור בלב אזורי הביקוש, הקלת עומסי תנועה והקמת שטחי ציבור פארקים, אזורי תעסוקה ומסחר.

בהתאם להסכם שנחתם, הועברו כבר בחודש אוקטובר 2018 נכסים למדינה, לעיריית אילת ולעיריית תל אביב. ביניהם שטחי אתרי הדלק בצמוד ובסביבת תחנת הכוח רדינג ושטח של כ 200 דונם באשדוד. 

אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל:   החתימה על הסדר הנכסים הושגה באמצעות המחויבות והנחישות של אנשי רשות מקרקעי ישראל, הנהלת חברת החשמל, משרד האוצר, רשות החברות ועיריית תל אביב . ההסדר יאפשר לחברה וודאות גבוהה וחיונית בניהול נכסיה, וכן יכולת להסדיר את כלל צרכי הדיור של החברה לאור השינויים הארגוניים הנעשים בחברה במסגרת הרפורמה, ובעיקר ישפר באופן משמעותי מאוד את האיתנות הפיננסית של החברה. מדובר בצעדים אסטרטגיים-ניהוליים מתבקשים בעידן של הרפורמה במשק האנרגיה".

עדיאל שמרון מנהל רמ"י: רשות מקרקעי ישראל רואה באדמות המדינה אותן היא מנהלת משאב מחולל צמיחה והתפתחות כלכלית וחברתית. הרשות מקדמת שורה של הסכמים אסטרטגיים דוגמת ההסכם עם חברת חשמל במטרה להשיב לידי המדינה עתודות קרקע משמעותיות שניתן לשווקן כקרקע לדיור ברחבי הארץ ובה בעת לסייע לאיתנות הפיננסית של חברות וגורמים ממשלתיים המחזיקים בקרקעות אלו מכח הבנות הסטוריות.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל מיישמת את התחייבויותיה תוך עמידה בלוחות הזמנים. כחלק מצעדי התייעלות הנגזרים מהרפורמה בחברת החשמל, החברה מתאימה את עצמה לשינויים ומפנה נכסים בעלי פוטנציאל פיתוח בכל הארץ. לרבות, שטחים במרכז תל אביב. השטחים המפונים יתוכננו לצרכי המשק : למגורים, תעסוקה, שטחי ציבור, שטחים פתוחים ומסחר. 

בין הנכסים המתפנים שטחים סביב אתר רידינג שיאפשרו את פיתוח רצועת החוף, חוף באילת, שטחים בתחנת הכוח אלון תבור, באתר חפצי-בה, שטח רוגוזין , ושטחים פוטנציאליים לדיור בירושלים.