בעלי אתרים ברשת האינטרנט המסועפת מעוניינים כולם להשיג מספר דברים עקרוניים ובסיסיים אשר עבורם יהיו מוכנים להשקיע משאבים בקבלת עזרה מקצועית מחברה המיעה שירותים לבניית אתרים שירותי קידום באינטרנט : הם מעוניינים שכמה שיותר גולשים מתוך קהל היעד המסומן ייכנסו לאתר ואפילו יותר מפעם אחת, ישהו בו זמן ממושך ויפעלו באופן שיתרום לבעלי האתרים להרוויח, בין אם מדובר ברכישת מוצר או שרות מסוימים ובין אם מדובר בהפצתו של רעיון או קריאה לשינוי חברתי. כך או כך שאיפתם של בעלי אתרי האינטרנט לגרום להם לאתרים להיות מדורגים גבוה ברשת כך שבסופו של דבר יופיע בעמוד הראשון.

כלים

 

כיצד התנהגות הגולשים יכולה לקדם את האתר

לתוך ההגדרה התנהגות גולשים נכנסות סך הפעולות שגולשים מבצעים באתר, כלומר כל מרכיבי התנועה שלהם בזמן גלישתם באתר המסוים. יש חשיבות רבה לניתוח מקצועי של התנהגות הגולשים באתר לצורך קידומו היעיל והמהיר. ניתוח מקצועי כדאי שיתבצע על ידי חברה בעלת ניסיון וידע מקיף משום שקיימים כלים שונים בהם יכול וצריך להתבצע ניתוח זה אשר מתייחסים לשלל פרמטרים כגון: זיהוי עמודים מניבים או לחילופין מעכבים, זיהוי מילת המפתח החשובה, מרכיבים דמוגרפיים וגאוגרפיים ועוד.

כיצד לגרום להתנהגות מניבה של גולשים

לצורך קבלת התנהגות חיובית של הגולשים באתר, יש לתת מענה מקצועי ואיכותי עבור מספר מרכיבים המשפיעים כל אחד לחוד וכולם ביחד על איכות וקידום האתר. לדוגמה: בניית אתר מקצועי, תוכן איכותי ומעניין בעל ערך מוסף אשר משאיר את הגולש באתר זמן לא מבוטל, מייצר אצלו סקרנות ואמינות וגורם לו אף להמשיך לפעול באתר בדרכים שיווקיות נוספות המובנות בו. שילוב מדיה (סרטים, תמונות) שתורמת לעניין נוסף ולעוררות אשר גם היא מאריכה את זמן הגלישה. הנגשה – אשר מאפשרת לאוכלוסייה שלמה וגדולה של אנשים עם מוגבלויות (שגם גולשים ללא מוגבלויות יכולים לצאת מורווחים מדרכי ההנגשה השונות) לגלוש ולהיחשף לאתר. ההנגשה יכולה להתבטא באפשרות שימוש בתוכנות המקריאות טקסטים כתובים עבור בעלי לקויות שמיעה, במתן אפשרות לשימוש במסך ברייל עבור עיוורים, בדאגה לניגודיות בצבעים כדי להקל על הקריאה לבעלי מוגבלות בראיה ועוד.

הרעיון בגדול הוא לייצר חווית משתמש טובה ואיכותית עבור הגולשים. חוויה זו מתבססת ברובה על פסיכולוגיה. בפועל החוויה מתקיימת באמצעות יצירת חיבור בין הרגש לאלמנטים ויזואליים או שמיעתיים וכן חיבור לתוכן ערכי המובאים באתר. כל אדם יונע לפעולה אם משהו יצליח לחדור אל נימי נפשו, אל דפוסי החשיבה שלו ואל מאווייו הכמוסים.

עוד קצת על מה שמשפיע על התנהגות גולשים

בנוסף לפסיכולוגיה, על מנת להצליח לגרום להתנהגות מניבה של גולשים וכן ליצור קידום אורגני של אתר האינטרנט, יש לדאוג גם לפרטים טכניים שיעבדו כמו שצריך ובאופן מיטבי, כגון שמירה על מהירות אתר וזריזות פעילותו בזמן הגלישה בו. גולשים רבים יכולים לנטוש אתר אם דפיו אינם נטענים במהירות ואם כל פעולה בו מתבצעת באיטיות. אולי זו "אשמת" העידן המודרני שהכל קורה בו מהר וכבר אין סבלנות ואורך רוח לרובנו, אך זו המציאות ואין בכך פשרות בהקשר לפעילות ברחבי האינטרנט. מצד שני המהירות שבה דברים קורים מביאה חידושים ושיפורים טכנולוגיים שיכולים לסייע עוד יותר בקידום אתרים גם בשנת 2019. חברה אשר דואגת לקדם אתרים באופן מקצועי ומתוך ניסיון רב אשר מאפשר לה לחסוך בזמן רב, עורכת מעקב סדיר אחר התנהגות הגולשים על מנת לשפר ולייעל אותו כל הזמן. מעקב זה כולל הוצאת דוחות תקופתיים אשר מלווים בהמלצות לשיפורים לקידום האתר לטובת בעליו וכן לטובת כולם.

בשיתוף אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il/