צריכים מלגזה? אתם לא יודעים אם אתם רוצים לקנות מלגזה או להשכיר מלגזה? להחלטה שתקבלו יכולה להיות השלכה לטווח ארוך על תזרים המזומנים שלכם, על החזר השהקעה ויעילות תפעולית. השאגה העיקרית שלכם לגבי קבלת ההחלטה הנכונה היא לחלוטין מוצדקת. ישנים מקרים בהם השכרת מלגזה היא באמת שיקול נכון לחברה אולם ישנם מקרים בהם השכרת מלגזה אינה האופציה הכי טובה.
בהמשך כתבה זו נדבור ביתרונות והחסורות של השכרת מלגזה על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הכי טובה שאפשר.

כלים
היתרונות והחסרונות של השכרת מלגזות
היתרונות והחסרונות של השכרת מלגזות

 

היתרונות בהשכרת מלגזה

גמישותהשכרת מלגזה מאפשרת לכם להתגמש עם התפעול שלכם. במידה והחברה שלכם חווה צמיחה או ירידה בעסקים, אתם יכולים בקלות להוסיף עוד מלגזה לצי המלגזות שלכם עם השכרה. גמישות זו תאפשר לכם להכניס את הצרכים התפעוליים שלכם לפרופורציה. ניתן גם בקלות להחליף מלגזה מושכרת במידה והצורך התפעולי שלכם משתנה עם הזמן.

אחריות של תחזוקה – אצל רוב ספקי המלגזות, אחזקה תקופתית כלולה בשירות. תחזוקה וטיפל שוטף במלגזה יכולה להיות הוצאה גדולה במידה והמלגזה בבעלותכם. להיפטר מהדאגה של תחזוקה שוטפת למגלזה היא משמעותית ביותר. אולם, כשוכרי מלגזות עדיין חלה עליכם אחריות במידה ונגרם נזק למלגזה שהשכרתם.

בלי מקדמות בעלויות גבוהות – השכרת מלגזה לא מצריכה מקדמה או הלוואה אשר תיפרע כמו שיש כאשר רוכשים מלגזה. זה מסיר את הנטל של בעלות על מלגזה אשר עוברת על ספק המלגזות. השכרת מלגזה היא בדרך כלל בתקציב גבוע, תלוי מה תקופה הששכרה של המלגזה ומסיבה זו קל לתקצב את זה בהוצאות של העסק שלכם.

החסרונות בהשכרת מלגזה

מיקום – המיקום של החברה הוא פקטור כאשר אתם משכירים מלגזה. אם אתם נמצאים רחוק מאזור עירוני ואין חברה להשכרת מלגזות בקרבתכם, ישנה עלות גבוהה על הובלת המלגזה אליכם. כמו כן יש לקחת בחשבון שזמן ההובלה והאחזקה של המלגזה מתווסף להוצאה הקבועה של השכרת המלגזה שלכם. מסיבה זו, ייתכן ויהיה יותר משתלם לרכוש מלגזה.

סוג המלגזה – חברות להשכרת מלגזות בדרך כלל מחזיקות את המלגזות הכי נפוצות שיש. במידה ויש לכם צרכים מיוחדים ולמשכיר המלגזות אין את המלגזה שאתם צריכים, עדיף יהיה לכם לרכוש מלגזה.

עלות חודשית גבוהה – השכרת מלגזה בדרך כלל תעלה לכם יותר על בסיס חודשי ביחד לליסינג או רכישה של מלגזה. חברת המלגזות גובה יותר על השכרת מלגזות משום שרוב ההוצאות על המלגזה חלים עליה כולל הירידת ערך ותחזוקה. מסיבות אלה, חברת המלגזות גובה יותר כסף על המלגזה שלהם שבהשכרה.

קחו בחשבון כל אחד מהיתרונות והחסרונת האלה כאשר אתם מחליטים עם לקנות מלגזה או להשכיר מלגזה.