תאונות רבות מתרחשות בסביבת המגורים או בסביבה מוכרת המשרד. על מנת ליצור מסגרת מובחנת ומוגדרת היטב שתאפשר מרחב תנועה חופשי ללא חשש משתמשים במעקות. מעקה מבצע תיחום פיזי ומגיע בשלל עיצובים מרשימים שתורמים גם לממד האסתטי.
מעקות ברזל נחשבים מוצלחים במיוחד, כיוון שהם עמידים, חזקים ויציבים וניתן ליצור מהם דגמים מסוגננים המשתלבים עם העיצוב השולט בחלל. כיצד מעקה ברזל מוסיף לבטיחות וכיצד לבחור את המעקה האיכותי והמתאים ביותר?

כלים
מעקה בטיחות
מעקה בטיחות

 

מלך המעקות

אין ספק שכבודו של הברזל במקומו מונח. מדובר בחומר עמיד בפני מזג אוויר קיצוני וכן בפני קרני UV. לכן הוא מתאים הן לשימוש פנימי והן לשימוש חיצוני. החומר עצמו כבד ומאסיבי ושומר על יציבות מתמשכת ועומד בעומסים גבוהים. הוא בעל מראה שיכול להשתנות לפי הסגנון העיצובי של המרחב ממראה מודרני הייטק המחובר לשיק האורבני ועד מראה כפרי וקלאסי יותר, תלוי בצבע ובגימור (מאט או מלוטש).

ניתן גם לשלב את מעקה הברזל עם תוספות דקורטיביות שונות כמו פרזול בעיטורים שונים, זכוכית שקופה שמוסיפה לאווריריות ועוד. את הברזל יוצקים לפי תבנית, כך שניתן להתאים בהתאמה אישית למידות המרפסת, המדרגות או החצר. הטכנולוגיה המתקדמת היום מאפשרת לחשל ולייצר ברזל כמעט בכל עיצוב כיד הדמיון הטובה ממעקות בסגנון של ספירלה דרך מעקות עם חיתוכי לייזר מעניינים ועד מעקות בשילובי עץ המייצרים ניגוד חומרים מעניין.

מעקות ברזל תורמים לביטחון – לילדים משחקים, לישיבה ואירוח במרפסת, לעלייה בטוחה במדרגות שמונעת נפילה מגובה, סביב בריכת שחייה. בבואכם להזמין מעקות ברזל, התייחסו לנתוני השטח ולמקום אותו תרצו לתחום במעקה או בשער ברזל וחשבו גם על גובה המעקה ועל הרווחים או פתחי המעקה. מומלץ שהרווחים יהיו סימטריים ללא רווחים גדולים מדי, כדי שהילדים לא יוכלו להשתחל מבעד לרווחי המעקה. כמו כן, הקפידו על גימור איכותי שהברזל לא יתקלף וישרוט. יש לפנות לחברה מקצועית לתכנון המעקה ולהתקנתו היעילה ביותר, כך שיהיה קל לאחוז בו, למשל, תוך כדי עלייה או ירידה במדרגות והוא שלמעשה ישמש כאמצעי תומך ולא רק כאמצעי דקורטיבי.

מקסימום איכות – מינימום תחזוקה

אומנם ברזל הוא חומר עמיד להפליא, אבל חשוב לשמור על מעקה הברזל ולבצע תחזוקה נאותה להארכת איכות חייו. להשתמש בחומרי ניקוי המתאימים לברזל כדי שלא תיווצר קורוזיה שפוגעת במראה וגם בבטיחות, לרוב בחומר מבריק ייעודי או בחומץ מדולל. מומלץ גם לוודא שהמסגרייה ממנה הזמנתם מעקה ברזל השתמשה בחומרי ציפוי וגמר להוספת שכבה הגנה מקסימלית למעקה ובכל מקרה, תמיד תוכלו לצבוע את המעקה בצבע המתאים לצביעת ברזל.

אל תתפשרו על איכות. פנו למסגרייה אמינה ומומלצת שתדע לעצב ולייצר עבורכם את המעקה הברזל האולטימטיבי לפי סביבת המגורים או המשרד והצורך בייחודי. חברה מומלצת תייצר עבורכם מעקה עם מינימום תחזוקה ומקסימום יופי.