עזבו את הטייק-אווי והניחו לסנדוויץ' עם הגבינה הלבנה! הגיע הזמן לרענן את הארוחות שאתם לוקחים אתכם לעבודה, וגם את אלה שאתם שולחים עם הילדים לבית הספר | ד"ר שרה קפלן, דיאטנית ראשית

כלים
טעים ובריא - לעבודה ולבית הספר
טעים ובריא - לעבודה ולבית הספר

בעבודה - הנה כמה הצעות שיחליפו את העוגיות שסחבתם מחדר הישיבות:

סלט בורגול

גם ירקות טריים, גם דגן חמים. מזין, משביע, והכי טוב? - אפשר להכין בכמה דקות במטבח בעבודה. רק להביא את המצרכים בתיק (ולדאוג שיהיו לכם מתחת לשולחן מלחייה, לימון ובקבוק שמן זית איכותי. איכותי, אגב, הוא כתית מעולה; אל תסתפקו בשום דבר אחר). משרים בורגול במים רותחים כדי כיסוי, ומעט מלח. בזמן שהבורגול סופח את הנוזלים, קוצצים במרץ ירקות ושפע עלים ירוקים: עגבנייה, מלפפון, פלפל אדום וצהוב (וקצת פלפלון חריף מנוקה היטב מגרעינים), צנונית וקולורבי, פטרוזיליה, בצל ירוק ונענע. מאווררים את הבורגול עם מזלג ונותנים לו להצטנן מעט; מוסיפים את הירקות והעלים הירוקים, ממליחים מעט, מזלפים שמן זית ומטפטפים כמה טיפות לימון. אם רוצים להקפיד על חלבון בארוחה כדאי להוסיף מעט גבינה צפתית או בולגרית באחוז שומן מתון.

סלט עוף

יש שתי אפשרויות להתחיל את הסלט הטעים הזה: או שתאפו בערב חזה עוף במרינדה של שמן זית, סויה ומעט סילאן למשך 20 דקות (180 מעלות), או שפרקו ותחתכו לקוביות שניים משוקי העוף הצלויים המשובחים שהכנתם לשבת. בכל מקרה, מוסיפים לעוף גזר חצוי לאורך ופרוס, שני מקלות סלרי פרוסים דק, שליש כוס אגוזי מלך קלויים ושליש כוס חמוציות - ומערבבים עם רוטב שתכינו ממעט מיונז, מעט מיץ לימון, מעט מלח ופלפל.

סלט חיטה ועלי בייבי

עוד גרסה לשילוב האהוב עלינו של דגן וירק. הפעם עם חיטה: תחליף מקורי, בריא וטעים להפליא לאורז / קוסקוס המוכרים. איך מבשלים אותה? בשפע מים וכפית מלח. מביאים לרתיחה, מורידים לאש קטנה ומבשלים כ-40-50 דקות עד שהחיטה רכה ונגיסה. מסננים ומצננים. מוסיפים לה פיסטוקים קלויים וחבילת עלי בייבי, חופן צימוקים, פטרוזיליה קצוצה וגבינת פטה מפוררת. מערבבים עם רוטב שתכינו משלוש כפות שמן זית, כף חומץ בלסמי איכותי, כף סילאן, מעט מלח ופלפל.

לבית הספר - קודם כל, טיפ:

הכינו את הארוחות לילד בקופסה מחולקת, שבה יש שלושה תאים: לסנדוויץ', לירק ולפרי. כל שום דבר לא מתערבב ולא נרטב, ונשאר אטרקטיבי גם בשעה עשר בבוקר.

טוסט

כן, טוסט. הכינו אותו בבוקר, משתי פרוסות לחם (מחיטה מלאה), והוסיפו גבינת מוצרלה ופרוסות עגבנייה. אם הילדים שלכם ממש נועזים, אפשר להוסיף גם זיתים מגולענים ופרוסים או טונה. עטפו אותו בנייר כסף בעודו חמים; עד הפסקת עשר הטוסט אמנם יתקרר, אבל עדיין יהיה הכי טעים בכיתה. ואל תשכחו להוסיף בצד ירקות חתוכים מכל מיני סוגים.

טורטייה פסטרמה

כיף לאכול טורטייה. היא נלעסת אחרת, יש לה טעם אחר, היא הופכת כל מילוי לחגיגה. בחנויות טבע יש טורטיות מקמח מלא; מירחו מעט חומוס או טחינה (כאלה שהכנתם בבית או שקניתם בחומוסיה מובחרת), הוסיפו פסטרמה, מלפפון חמוץ פרוס וירקות בצבעים שונים - וגלגלו. הצלחה מובטחת. (אל תגזימו עם הפסטרמה. פעם בשבוע / שבועיים זה די והותר).

סנדוויץ' עם סלט טונה

סלט טונה למתקדמים כולל קופסת שימורי טונה מסוננים, מעט שמנת חמוצה שמחליפה את המיונז המסורתי, מקל סלרי קצוץ דק דק דק, מלפפון חמוץ כנ"ל, מעט מלח ופלפל. סלט טונה למתקדמים קצת פחות כולל מעט מיונז, מלפפון חמוץ חתוך דק, גרגירי תירס וטיפונת מלח.

**

בחרו גרסה, מרחו אותה על שתי פרוסות לחם מקמח מלא, והוסיפו ירקות טריים שהילד שלכם אוהב עדיף מכמה סוגים וצבעים: מלפפון ירוק, פלפל אדום, עגבנייה מוצקה ויפה ועוד. ליד הסנדוויץ', תמיד, הוסיפו פרי טרי ושטוף שהילד אוהב - ולא לשכוח בקבוק מים.