גם זמרים מקצועיים וגם זמרים חובבנים, יודעים כי איכות הקול שלהם ואופי הקול שלהם, יבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר או פחות, באמצעות המיקרופון אשר הם ישתמשו בו. לכן, אם אתם מעוניינים לרכוש מיקרופון עבור שירת קריוקי חובבנית או מיקרופון עבור שירה מקצועית יותר, חשוב מאוד לרכוש אותו בצורה נכונה, על מנת שהוא יענה על מטרתו. על אף שמטרתו של מיקרופון היא לכאורה להגביה את הקול של הזמר לשמיעה איכותית יותר, הרי שמיקרופון לא מספיק איכותי, ישפיע באופן מהותי הן על חווית השירה של הזמר והן על חווית השמיעה של כל אדם ששומע את הזמר שר. במאמר הבא, נסייע לכם לבחור בצורה הטובה ביותר מיקרופון עבור שירה.

כלים

 

כיצד בוחרים מיקרופון לשירה

מיקרופון לשירה או מיקרופון להופעות הוא מיקרופון אשר חייב להיות מספיק איכותי ומדויק, על מנת שהקול של הזמר יבוא לידי ביטוי בצורה המדויקת והטובה ביותר שיכולה להיות. ולכן, חשוב מאוד לבחור את המיקרופון הרלוונטי בהתאם למספר פרמטרים:

סוג המיקרופון-  ניתן למצוא כיום שני סוגים עיקריים של מיקרופונים: מיקרופונים דינאמיים ומיקרופונים קונדנסר, הקרויים גם מיקרופונים שטח. מיקרופון דינאמי בנוי באופן שכזה שבו בעקבות הפעולה המיוחדת המתחוללת בו, ישנה יציבות בקול והוא אטום בפני זעזועים ורעשים חיצוניים. לכן, במיקרופון מעין זה ניתן לשמוע את קול הזמר בצורה מדויקת וברורה בהתאם לגוון שלו, לעוצמה שלו ועוד.

במיקרופון שטח ישנו מנגנון פעולה אשר מאפשר לו שליטה מדויקת על הצליל המתקבל ועל הצליל המועבר באמצעותו. מדובר במיקרופון מדויק מאוד, אשר רבים בוחרים דווקא בו עבור הופעות, קריוקי ועוד מרקם קליטה – כאשר מדובר במיקרופון הרלוונטי עבור הופעות שירה, הרי שיש צורך שהמיקרופון הזה ימזער עד כמה שניתן רעשים המגיעים מהצדדים של המיקרופון ויחד עם זאת, ישלח קדימה בצורה המדויקת והטובה ביותר את הקול של הזמר.

מרקם הקליטה חייב להיות מדויק ואיכותי, על מנת לאפשר לזמר לשמוע את עצמו במוניטור היטב ובכדי שלא לגרום למיקרופון להשמיע רעש בעת החזרת הד אל עצמו. תגובת תדרים- חשוב מאוד לבחור במיקרופון התואם לגוון הקול ולעוצמת הקול של הזמר. כך למשל, זמר בעל קול גבוה מדי, חייב לבחור במיקרופון בעל תגובת תדרים לא גבוהה מדי על מנת שהקול הגבוה לא ישמע לו צורם. לעומתו, זמר עם קול נמוך, חייב לבחור במיקרופון אשר תגובת התדרים שבו תחדד את הקול הנמוך ותדייק בו.

עכבה- מדובר ביחידה המציינת את התנגדות המעגלים הפנימיים של המיקרופון למתח החשמלי. היחידות המודדות את העכבה נמדדות ביחידות אוהם ומסומנות באמצעות סימן אומגה. חשוב מאוד לבחור במיקרופון בעל עכבה נמוכה עבור הופעות שירה מתגי כיבוי והדלקה – ישנם מיקרופונים בעלי מתגי כיבוי המאפשרים להשתיק לגמרי את המיקרופון בכל עת. חשוב מאוד לבחור את המיקרופון המתאים לצרכים. לא פעם בוחרים במיקרופון עם מתג השתקה של המיקרופון עבור קריוקי ועוד.

על אף שכאשר מדובר בבחירת מיקרופון, מדובר בפעולה פשוטה יחסית, הרי שעם ההיצע הרב שיש כיום בתחום והם הקדמה הטכנולוגית אשר מציעה שלל מיקרופונים איכותיים, הרי שכל אדם חייב לבחור בצורה הטובה ביותר את המיקרופון הרלוונטי עבורו, בהתאם לצרכיו, בהתאם לייעודו של המיקרופון ובהתאם לעוד שלל פרמטרים שונים שיש לתת עליהם את הדעת בטרם בוחרים את המיקרופון האידאלי, מבין כל המיקרופונים המוצעים למכירה כיום