קבלו את כוכב התכשיטים, מי אם לא הוא הזהב במלוא הדרו. סגסוגת הזהב היא שם כולל לסוגי הזהב השונים וביניהם הבדלי הקרט, הצבע, הציפוי ועוד. יש לקחת בחשבון כי כל הבדל מאלו שצוינו מעלה, משפיע באופן ישיר על איכות התכשיט ועל מחירו, כמו גם היוקרה אותה הוא משדר ועל כן עוד לפני שאתם ניגשים לרכוש תכשיט זהב, רצוי שתכירו את ההבדלים בין סוגי הזהב השונים, הבדלים שיסייעו לכם לבחור את התכשיט המתאים לכם ביותר.

כלים

 

צבעים שונים לזהב ולכל צבע יש מה להגיד

הזהב הצהוב – התכשיט הנפוץ ביותר בקרב מרבית האוכלוסייה, הוא הזהב הצהוב וזאת בשל הדמיון הרב שלו לחומר הגלם המקורי. הצבע הצהוב נשמר בזכות הוספת הנחושת או הכסף בתהליך הייצור, מה שמקנה לו מראה צהוב עמוק. צמידי זהב רבים נמכרים במתכונת הצבע הצהוב. זהב לבן – צבע נוסף ולא פחות נמכר הוא הזהב הלבן. את הזהב הלבן מייצרים מפלטינה, או פלדיום ניקל ואבץ. הזהב הלבן מוכר כזהב עמיד מאוד שאינו נשרט ומחירו נמוך (לעיתים משמעותית) ממחיר הזהב הצהוב. זהב ורוד – הזהב הוורוד מהול עם נחושת ועם כסף והגוון הוורוד מושפע מכמות הנחושת אותה מערבבים עם הזהב, או במילים אחרות ככל שתהיה יותר נחושת בתהליך הייצור, כך הצבע הוורוד ישלוט יותר. זהב ירוק – זהב אותו מהלו עם כסף ולעיתים עם נחושת המעניקים לו את הצבע הירוק המיוחד.

איך תדעו האם הזהב שלכם שווה וכמה הוא שווה?

אחת השאלות שמטרידות רבים היא כמה שווה הזהב אותו הם עונדים אם כצמיד, כשרשרת טבעת או עגילים. אין ספק כי כל אחד אשר עונד תכשיט מבקש להראות יוקרתי ועל כן ננסה לפרט עבורכם ולהסביר כיצד תקבעו את המדד של הזהב שלכם. ערכם של תכשיטי הזהב נמדד באמצעות קרט או בקיצור K . הקרט הוא הלכה למעשה כמות הזהב שנמצא בתכשיט עצמו – כל קרט הוא יחידה. זהב טהור הוא 24 קרט אך מרבית התכשיטים מתחילים מ – 18 קרט ועד 9 קרט כאשר ב18 קרט כ 75% הוא זהב והיתר תערובות מתכות אחרות וכן הלאה.

שימו לב כי מעבר לזהב הטהור ישנו את ציפוי הזהב שהוא אינו דומה בשום אופן לזהב הטהור. ציפוי הזהב ממוקם על גבי מתכת, נירוסטה ועוד על גביה שכבה דקה מאוד (מאיית המילימטר) של ציפוי זהב. התכשיט בעל ציפוי הזהב אינו איכותי ובעיקר כאשר הציפוי מתקלף, אז המתכת מתחמצנת ונוצרת קורוזיה, הכתמה וחלודה.

לסיכום – אם אתם מחפשים לעצמכם תכשיטים איכותיים, אל תתפשרו על הפחות מהטוב ביותר ורכשו לעצמכם זהב צהוב, לבן ורוד וכיוצא בזאת אחרת ובמידה ותתפשרו על ציפוי זהב, אתם עתידים למצוא עצמכם עם תכשיט מתקלף ובעל קורוזיה.