הטעם האוריינטאלי של המנות המגיעות אלינו ממטבחי המזרח הרחוק, הוא הרבה יותר מאשר רק חגיגה לחיך - מדובר במסע קולינרי אל מחוזות רחוקים, מרתקים, של חומרי גלם אופייניים, טעמים, ריחות, טקסטורות ומסורות. המטבח האסייאתי הוא שונה לא רק בגישה לאוכל, המסורת שעליו הוא נשען וההיסטוריה שלו – אלא גם שונה ברכיבים הנפוצים במטבח, המעניקים לו לא אחת את טעמו המיוחד. אספנו 5 מרכיבים שכמעט ולא תמצאו במטבח הפיוז'ן המאפיין את ארצנו - אבל הם נפוצים מאוד במנות מאסיה:

כלים

 

#1 - רוטב סויה ו/או תמרי

רוטב סויה הוא כבר לא נחשב לאחד מהטעמים האקזוטיים שאנחנו פוגשים במטבחים רחוקים - הוא נהפך לנחלתם של מרבית המטבחים בארץ. קודם כל, חשוב לציין, שהוא יכול להחליף את המלח - והוא אופציה בריאה יותר להוספת טעמים למזון. במאכלי המזרח, הוא נמצא ברטבים, במרקים, באורז המטוגן, במטבלים, ועוד. רוטב התמרי, הוא רוטב שמחקה את טעם הסויה אבל הוא נטול גלוטן.

#2 - חומץ אורז

חומץ אורז, המופק מיין עם אורז מותסס, הוא המרכיב הסודי המעניק לאורז הדביק של הסושי את טעמו החמוץ מתוק, והוא מצוי במנות האסייתיות בשפע - במטבלים, במרינדות ועוד.

#3 - שמן שומשום

השמן הנפוץ כל כך במטבח האסיאתי, מצטיין לא רק בטעמים חזקים - אלא גם בארומות שמוסיפות לכל מנה עוד רובד של הנאה. הוא משמש במנות של דגים ובמרינדות ורטבים - אבל זכרו לשים רק מעט ממנו, בשל טעמו ונוכחותו האינטנסיביים

#4 - ג'ינג'ר

המנות האסיאתיות בכלל מצטיינות במספר רבדים של טעמים, ובמשחק רב חושי, עם דגש על הריחות, הטקסטורות והמראות במנות המוגשות, שהם חשובים לא פחות מהטעם. הג'ינג'ר, שורש חריף המתאפיין בכר של טעמים שמתפתחים בפה, הוא תוספת פופולארית במרקים ובמאכלים מוקפצים ברחבי אסיה. הוא מוגש כתוש, קצוץ או חתוך, ובנוסף לטעמים המופלאים שהוא מביא - הוא משמש תרופה טבעית לכאבי בטן.

#5 - רוטב דגים

מהמרכיבים הנפוצים ב"מנות של סיר אחד" בכל רחבי אסיה, רוטב דגים מקנה לכל מנה את הניחוחות והטעמים של הים. רוטב הדגים הנפוץ במאכלים וייטנאמים ותאילנדים - הוא בעל נוכחות עוצמתית במזון, ומומלץ להשתמש ממנו במשורה.

כל הטעמים האוריינטאלים - במסעדה אסייתית בתל אביב

אתם לא חייבים להרחיק עד למזרח הרחוק, על מנת להתענג על מנות אסייתיות, בעלות טעמים, ניחוחות, מראות וטקסטורות אופייניות, ובשימוש ברכיבים הנפוצים באותם המטבחים. תמצאו שפע של עסקיות בתל אביב, מגוון מסעדות איכות המציעות מנות שף אסייתיות, ואפילו מסעדה אסייתית בתל אביב המציעה סדנאות שף שיפתחו בפניכם פתח לעולם חדש של בישול. מסעדת ניטן תאי, עם השף שחף שבתאי היא מסעדה אסייתית המציעה מנות אוריינטאליות עם אווירה ייחודית.