עפ"י נתונים שהתפרסמו בשנים האחרונות בתקשורת, במים מותפלים ששותים בערים רבות בישראל חסרים מינרלים ובהם המינרל החיוני מגנזיום.

כלים
מגנזיום ציטראט עם B6 - נוטרי קר
מגנזיום ציטראט עם B6 - נוטרי קר

המגנזיום הוא מינרל חשוב ביותר המצוי בכל היצורים החיים (בבעלי חיים וגם בכלורופיל שבצמחים ובאצות), והוא משתתף בפעילות של כ-300 תהליכים ביוכימיים בגוף האדם, ועל כן הוא חיוני לתפקוד תקין של מערכות הגוף. בין היתר מגנזיום חיוני לתפקוד של פעילות הלב, לאיזון לחץ דם, פעילות תקינה של מערכת העצבים, ויסות כיווץ השרירים, לספיגה מיטבית של סידן, הקלה על תסמיני פיברומיאלגיה ועל תסמונת קדם וסתית ועוד. חוסר שלו קשור בהפרעות בקצב הלב, אשר מנבאות אוטם בשריר הלב ואף תמותה. מאחר שהוא אחראי על מנגנוני כיווץ והרפיית השרירים, חוסר משמעותי שלו מתבטא לא פעם בכיווץ וכאב בשרירי התאומים שבשוק הרגל, בעיקר בלילה. כמו כן חוסר שלו עלול להתבטא בכאבי ראש ומיגרנה.

המינרל מצוי במזונות שונים וניתן להוסיפו לתזונה היומית גם בעזרת תוספי תזונה.

מותג תוספי התזונה Nutri Care מציג כמוסות של מגנזיום ציטראט, בשילוב ויטמין 6B.

הרוקח עומר פורת מסביר על המרכיבים: הכמוסות מכילות מגנזיום ציטראט (מגנזיום הקשור לחומצה ציטרית, הנחשבת לנוחה ולקלה ביותר לספיגה ובעלת זמינות ביולוגית מיטבית), המאפשר ספיגה מירבית בגוף. תוספת של ויטמין 6 ,B אשר משתתף בתהליך של כניסת המגנזיום אל תאי הגוף, תורם גם כן לספיגה אופטימאלית.

כשרות: בד"ץ העדה החרדית.

מחיר לצרכן: 70 – 90 ₪ (לאריזה של 60 כמוסות).

להשיג ברשתות הטבע והפארם, בבתי הטבע ובבתי מרקחת מובחרים.

המידע לעיל אינו בגדר התווייה רפואית או המלצה טיפולית. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא המטפל.