מחפשים את הדירה הבאה שלכם בלוחות השונים? מתכננים לעבור דירה או עוברים דירה, כדאי שתכירו את חמשת הטיפים למעבר דירה, שיעשו לכם סדר, וייסעו לכם לעבור את התקופה המלחיצה בהצלחה. החל משלב הובלות דירה ועד הפריקה במקום החדש.

הטיפ הראשון - לתכנן נכון את המעבר

מעבר דירה הוא תהליך, שתלוי במספר גורמים, והוא דורש סנכרון בין המועד, שיש לפנות את הדירה הקיימת, לבין המועד הראשון, שהדירה, שנמצאה מתאימה מתפנה. שלב התכנון מאפשר לנו לקבוע זמנים, להזמין מוביל עבור הובלות דירה, לקבוע את היום, השעה, ואפילו לקבע עמו את המחיר, להזמין אנשי מקצוע ייעודיים לפירוק של ארונות בהתאמה אישית, וריהוט אחר. כל אלה דורשים תכנון, דיוק ועמידה בזמנים, אבל לא רק גם מהווים הזדמנות לקבלת החלטות, שכן האם היום בוא יעבור הציוד, זה יהיה היום הראשון בדירה? האם לאותו יום כדאי להזמין נגרים או ספקים אחרים, שייסעו בפריקה והרכבה? שלב התכנון הוא בדיוק השלב לשאול שאלות אלו ולקבוע בלוח זמנים צפוי וידוע, מה יהיה ומתי.

כלים

 

הטיפ השני - בחירה של חברת הובלה

השלב השני הוא קריטי להצלחת התהליך. מעבר הדירה, תלוי כמעט לחלוטין בחברת ההובלה, והצלחת המעבר תלויה באיכות וברמת השירות, שתקבלו ממנה. כיצד ניתן לדעת, שבחרתם חברת הובלות דירה איכותית, אשר תעניק לכם שירות מעולה? הסתמכו על המלצות מפה- לאוזן, שאלו בפורומים, שאלו חברים ומכרים, ותוכלו אף להיעזר בהמלצות מזדמנות באתרים העסקיים ובערוצי השיווק של החברה. מומלץ לבחור בחברה בעלת מוניטין, שהולך מלפניה, שיודעת לתת מענה לכל סוג של הובלה, החל מהובלות קטנות ועד הובלות מורכבות, בעלת הציוד והאמצעים הנכונים לעשות זאת, ובעלת יכולת לספק שירותים נלווים לתהליך הובלות דירה.

הטיפ השלישי - אריזה נכונה

שלב האריזה הוא השלב, שנקרא גם "בדק בית", זה הזמן לצמצם את מה שמיותר ולהשאיר את מה שחשוב, עוד בטרם מזמינים מוביל הובלות דירה, מומלץ כשבוע לפני כן להצטייד בארגזים איכותיים ותקניים, שישמרו על התכולה שלכם, ולהתחיל לנבור ולברור בכל חדר בחלל את מה שצריך להשאיר, ואת מה שאפשר למכור או למסור.

הטיפ הרביעי שיתוף של כל בני הבית

בין אם אתם יחידים או משפחה, תהליך מעבר דירה, הינו תהליך קולקטיבי, זה הזמן שלכם לרתום את כל הנוכחים לתהליך באופן פרודוקטיבי, תוכלו להאציל סמכויות, לחלק תפקידים, ולשתף את כולם בשלב עוד בטרם מגיעה חברת הובלות דירה לאסוף את תכולת הבית. שיתוף קולקטיבי, יביא למחויבות גבוהה יותר, וייסע לעבור את התקופה בהצלחה.

הטיפ החמישי - הכנות בטרם ההגעה

הטיפ החמישי נוגע להכנות בטרם ההגעה, פרק הזמן, שבו הדירה נותרת ריקה מאפשר לכם לבצע הכנות, שלא תוכלו לבצע בעת הכניסה לדירה. הכנות אלו כוללות שירותי הדברה לפחות כ 3 ימים ממועד הכניסה לדירה, שירותי ניקיון, צבע, עיצוב אם נדרש, אולי אפילו הזמנה של נגר להרכבת מדפים או ארונות (במידה ובחרתם במעבר בשלבים)